Romping Passionate Orange


Dagens sminkning, som jag hann fota men inte lägga upp innan jag gick till jobbet, går i rosa, orange, gult och lila. Fick till och med en komplimang från en kille på mitt jobb idag! Läppglanset ser flammigt ut på bild men det var det inte i verkligheten... Imorgon hade jag tänkt göra en ny tutorial förresten, så håll utkik då om ni är intresserade!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - orange
  • MAC eyeshadow - canary yellow
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC eyeshadow - satellite dreams
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipglass - rich & ripe













Skuggornas placering: Romping på det rörliga locket, Orange i globlinjen. Canary Yellow för att tona ut Orange mot brynbenet. Passionate i yttre v:et. Sugarshot som highlighter på brynbenet. Rave med Satellite Dreams över under ögat.




In English: Today's makeup (that I had time to take pictures of but not to upload before I went to work) is pink, orange, yellow and purple. I even got a compliment from a guy I work with on it! The lippie looks uneven but it wasn't like that irl... Oh and I'm doing a new tutorial for you guys tomorrow, so check it out if you're interested!

Shadow placement: Romping on the lid, Orange in the crease. Canary Yellow to blend Orange towards the brow bone. Passionate in the outer v. Sugarshot as highlighter on the browbone. Satellite Dreams over Rave along the lower lash line.





Carolina

Ouff vilken snygg kombo!! ;) Kan inte förneka mina crawings för romping, ingår den i standard sortimenet?

2009-05-25 @ 02:33:14
Maria

Jättefint! Vad roligt att en kille la märke och dessutom "vågade" ge dig en komplimang för det :)



Förresten, är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte får ha målade naglar på McD, men har hur färgglada sminkningar i övrigt?

2009-05-25 @ 09:28:26
URL: http://crossovercosmetics.blogspot.com
Purity

Carolina: Tyvärr så är den LE, släpptes med C-shock 2007 (den versionen jag har, klickade hem den på ebay) och med Hello Kitty i Too Dolly-paletten. Den är sjukt snygg!



Maria: Tack! Att man får ha smink men inte får ha målade naglar har att göra med matsäkerheten, nagellack kan chippa och hamna i maten nämligen. Är rätt stor risk att det gör det också eftersom naglarna tar väldigt mycket stryk över huvud taget då man använder händerna till precis allt =/

2009-05-25 @ 13:56:37
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

You kill me!! Urfint!!!!!

2009-05-25 @ 14:33:41
Emma P

Galet snygg make up! Färgerna känns så himla somriga och är så snygga! Skulle inte tacka nej till romping, men vill nog inte ha den så mkt att jag ebayar. Har förresetn bang on blue, tror att den kommer från c-shock, min första mac-skugga:)

2009-05-25 @ 16:27:24
Sminkan

Så läckert! Vilka fina färger!

2009-05-25 @ 18:55:07
URL: http://sminkan.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy