Nail bullion beads


Nail bullion beads kallas dessa mikroskopiska pärlor för nageldekoration. Jag beställde hem ett hjul med 12 olika färger på ebay och det kom idag, så självklart var jag tvungen att leka lite =) Har inte orkat sminka mig idag nämligen men något måste väl en beautynörd roa sig med på sin lediga dag? ;-)




Jag fäste pärlorna genom att trycka fast dom en och en med en tandpetare (för att plocka upp pärlorna på tandpetaren slickade jag helt enkelt lätt lätt på tandpetarspetsen) i det fuktiga nagellacket. Pillepill med andra ord, men resultatet blir jättefint! Gjorde tre olika motiv idag. För att pärlorna ska sitta på plats bör man fixera med ett genomskinligt topplack, vilket jag inte har gjort.




ManGlaze fuggen uggly och China Glaze liquid leather med bullion beads i silver längs skarven. Enkelt men effektfullt!




Mavala graphic som bas, bullion beads i guld och rött. Somrigt och sött!




Unfortunately, no one can be told what The Matrix is... China Glaze liquid leather som bas med gröna bullion beads




De tre designerna tillsammans =) Min stackars sargade långfingernagel som jag bröt på jobbet igår... Hoppas den växer ut igen snabbt!


In English:
Nail bullion beads are tiny, tiny beads used for nail art. I ordered a wheel with 12 different colours from ebay a while ago, and it arrived here today so I just had to play with them =) I'm not wearing any makeup today so I have to occupy myself with something else on my day off! I applied the beads by pressing them onto the nail polish while it was still tacky, using a toothpick. A lot of detail work, but it's really fun and easy! To make sure that the beads stay put, you should use a top coat when you're done with your design, something I haven't done here. For the first design, I used ManGlaze fuggen ugly in matte grey with China Glaze liquid leather diagonally over the nail, and put silver bullion beads where the two colours meet. For the second design, I used Mavala graphic as a base with bullion beads in gold and red to make tiny flowers. Lastly, for the third design, I used China Glaze liquid leather as a base with green bullion beads, inspired by The Matrix =) I broke my middle finger nail at work yesterday, it's painfully short. I hope it will grow out again fast!






Therése

Snyggt! Första designen är grymt läcker, gillar kombon av matt och glansigt lack. Och Matrix varianten är ju så cool :D

2009-05-05 @ 22:31:23
URL: http://www.heartcore.se
Karin

Coolt! Matrix är ju supercool!

2009-05-05 @ 23:18:08
URL: http://vackerunderbar.se
Tove

Det var roligare förut :p

2009-05-05 @ 23:32:35
Marie

Vad häftigt!

Vilken säljare på ebay köpte du av? Hur blev frakten?

2009-05-05 @ 23:52:58
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Pleu

Den första designen är awsome! Och matrix är också klockren. Trots att jag inte gillar rosa så var faktiskt den designen också fin. Haha. xD

2009-05-06 @ 01:02:45
URL: http://pleu.blogg.se/
Adeline

Jättefina alla tre! Men jag gillar den första och Matrix bäst ^^

2009-05-06 @ 11:47:40
URL: http://adeline.nu
Purity

Therése: Tack! Hade tänkt ta svarta the death tar först men råkade ta fuggen uggly istället =P oops!



Karin: Tack! =D



Tove: Men haha =P



Maria: Jag köpte av säljaren Art-La-Lic, frakten var gratis och pärlorna gick på £2.99 =)



Pleu: Tack! Rosa tar över världen, sakta men säkert ;)



Adeline: Jag blev rätt nöjd med Matrix-nageln faktiskt om jag får säga det själv =)

2009-05-06 @ 13:24:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Snyggt!

Billigt var det ju med, hehe :)



Kollade bakåt bland dina swatches för jag är sugen på lite nya skuggor i orange, gult och grönt... och så såg jag din swatch-samling på alla dina MAC ögonskuggor... men den är ju gammal nu. Du har lagt upp bilder på alla dina nya paletter, kan inte du lägga upp bilder på alla som de ser ut nu?

Och inte bara namn på skuggorna utan gärna även vilka som är LE; pro eller vanliga :P :D

2009-05-06 @ 16:05:20
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: uuh, vad mycket att swatcha =P Kan försöka fixa nästa vecka. Kommer nog lägga upp dom i färggrupper i så fall, alltså lila skuggor i en grupp, gröna i en annan osv, så kommer jag nog ta med pigmenten då med =) blir det bra?

2009-05-06 @ 18:22:09
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Ja! Det låter jättebra :D



2009-05-06 @ 20:35:05
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy