MAD


Eleni ville se en sminkning med ögonskuggor från MAD minerals. Det var ett tag sen jag använde mina MAD-skuggor, så det var kul att plocka fram dom igen! Använder dom inte så ofta för jag tycker en del nyanser är rätt svåra att fästa på UDPP, man behöver en lite mer klistrig bas egentligen. Men ska försöka plocka fram dom oftare, för det finns massor med ursnygga nyanser!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beatuy powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAD minerals multi use pigment - hot stuff
  • MAD minerals multi use pigment - illegal
  • MAD minerals multi use pigment - pizzazz
  • MAD minerals multi use pigment - big money
  • MAC pigment - vanilla
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - big bow











Skuggornas placering: Hot stuff på inre rörliga locket, pizzazz på yttre rörliga locket. Illegal mellan hot stuff och pizzazz för att blenda ihop färgerna. Vanilla som highlighter på brynbenet, big money längs undre fransraden.




In English: Eleni wanted to see a makeup done with eyeshadows from MAD minerals. It's been a while since I used my MAD shadows, so I had a fun time playing with them! I usually reach for my MAC pigments though, since they tend to stick better on my eyelid with UDPP as a base, you need something more sticky when using these shadows. But they have some really nice colours so I'll try to use these more often!

Shadow placement: hot stuff on inner lid, pizzazz on outer lid. Illegal to blend between hot stuff and pizzazz. Vanilla as a highlighter on the brow bone, big money along the lower lash line.





Johanna

Vilken härlig färgexplosion! Jättesnyggt!

2009-05-21 @ 14:15:30
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Marie

Haha, kan verkligen tänka mig att Eleni blir glad över den här makeupen, hon är helt MAD-frälst och älskar rosa skuggor.

Och en är jättefin! Big Money är bra under ögat, för den är inte så mörk och drar ner!

2009-05-21 @ 15:07:39
URL: http://fizzivy.blogspot.com
kotte

som jag klurat så beror den dåliga fästförmågan på vissa att hon bara verkar ha sålt pigmentet, ingen bas som är det som gör att färgen fastnar and such >_>

inte helt 100, men min teori iaf :) (efter de jag kikat på och inspekterat ;) )

2009-05-21 @ 15:16:37
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/
Mimmi

Tokfina färger!

2009-05-21 @ 19:17:33
URL: http://yta.bigmouth.se
Rei

sjuukt snyggt! du får verkligen crazy färger att se helt naturliga ut, om du förstår vad jag menar ^^

2009-05-21 @ 20:05:27
Anonym

Riktigt läckert!

2009-05-21 @ 21:40:15
Purity

Johanna: Tack! =D



Marie: Jag älskar Big Money, den är verkligen unik!



kotte: ja juste du sa nåt om det ja =/



Mimmi: Tack!



Rei: Awh, tack ska du ha =)



Anonym: Tack!

2009-05-21 @ 22:57:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Eleni

Tack! Ja nu blev jag jätteglad! :) Det är som Marie skriver, jag är både MAD-frälst och älskar rosa. Superfin make och riktigt snyggt med Big Money under ögat. Har inte använt Hot stuff som ögonskugga någon gång tror jag, använder det som rouge i stället. Älskar färgen!

2009-05-22 @ 08:36:26
Emma P

Så himla fin sminkning! Färgerna är verkligen underbara, mera MAD!

2009-05-22 @ 10:38:51
Linda H - En make up artist

Oh my god vad snyggt! denna hamnar i inspirationsmappen =)

2009-05-22 @ 20:45:58
URL: http://micromiss.blogg.se/
creme-idiot

Verkligen outstanding... Har inhandlat mycket mac...IGEN. Ditt "fel"/förtjänst...IGEN!!!! Tack för all inspiration, du är verkligen en sådan idéspruta för mig! Söta du.

2009-05-22 @ 23:00:26
Purity

Eleni: Åh, måste testa hot stuff som rouge då!



Emma P: Tack! Ska försöka använda dom lite mer =)



Linda H: Kul att du gillade den!



creme-idiot: Jag ber din stackars plånbok om förlåtelse =P Vad köpte du?

2009-05-23 @ 22:59:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Tirova

Shit va grymt!

2009-05-23 @ 23:15:03
URL: http://tirova.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy