Fem favorit-läppkombinationer


Jag älskar att mixa läppstift med gloss, pennor med stift, pennor med gloss, lipstains med gloss... Ja, you name it. Flera läpprodukter ihop med varandra helt enkelt! Här är fem av mina favorit-kombos just nu =)




MAC lipliner - Cherry
MAC lipstick - Russian Red
MAC lipglass - snowscene




MAC lipliner - magenta
MAC lipstick - girl about town
MAC lipglass - cult of cherry




MAC cremestick liner - cranapple
MAC lipstick - bubbles




MAC lipstick - adore it
MAC lipglass - red devil




MAC lipstick - lovelorn
MAC cremesheen glass - petite indulgence


Har ni några speciella favorit-läppkombos för tillfället? Några klassiker som ni ständigt kommer tillbaka till? Dela gärna med er i kommentarerna!


In English: I love mixing different lip products with each other to get a new colour or a finish. These five are my favourite lip combos at the moment! What are your favourites right now? Share your thoughts in the comment section!






Kajalpennan

Den övre var finast tycker jag, men alla var tjusiga. Du har så fina läppar :)

2009-05-04 @ 21:36:13
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Emma P

Asheta hela bunten tycker jag! och nix, jag har nog inga favoritkombinationer... Är för lat för det, räknas det med penna och läppglans?:)

2009-05-04 @ 22:41:44
Purity

Kajalpennan: Tack! =D Jag är också lite småkär i den översta kombinationen faktiskt. Tyvärr så kan jag inte ha röda läppar så ofta som jag skulle vilja pga jobbet =(

2009-05-04 @ 22:46:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Emma P: klart penna och läppglans räknas som en kombo =) Vad brukar du köra med oftast? nyfiken i en strut =P

2009-05-04 @ 23:21:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Eleni

Kombinationen Russian red och Snowscene är fantastisk! Köpte faktiskt Snowscene själv när jag var på MAC i Stockholm men tycker inte alls att jag klär i den lika bra som du :(

2009-05-04 @ 23:55:32
Mademoiselle C.

I really really love the 3-4-5 combos. The colours are vibrant and pretty. I'm glad to read your translation :)

2009-05-04 @ 23:58:12
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Sublim

1,3 & 4 är mina favvisar - underbara!:D

Jag har just nu en favvo som är See thru från Ungaro-kollektionen med glosset Expensive (från Little darlings-kitet) över. Trés vackert!

Min favvoskuggtrio ihop just nu är annars: Shroom, Satin taupe och Swish - rekommenderas verkligen.:D

2009-05-05 @ 00:07:44
Purity

Eleni: Jag köpte en backup när jag var på MAC senast, haha =P Så mycket älskar jag det glosset!



Mademoiselle C: I'm so glad that you have found your way over here! =D I really dig pinks and corals atm!



Sublim: Not so shy missbrukar jag också, det är helt stört fint, speciellt under gloss! Förutom snowscene så är not so shy faktiskt den andra enda produkt jag har en backup på! Skuggtrion låter fantastiskt fin =)

2009-05-05 @ 00:19:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Karin

Herregud, du borde anmäla dig till en agentur för läppstiftsreklam eller nåt! Aldrig sett så otroligt vackra och perfekta läppar!!! :D

I övrigt gillar jag spegelblanka bäst av nån anledning...

2009-05-05 @ 06:39:35
URL: http://vackerunderbar.se
Mimmi

Snyggt! Fyran föll mig mest i smaken.



Jag är så lat när det gäller läpparna, orkar sällan använda en enda färgad produkt så det är väldigt sällsynt att jag använder två. ;D

2009-05-05 @ 09:40:31
URL: http://yta.bigmouth.se
Purity

Karin: Oj, tack ska du ha! =D



Mimmi: Jag använde inga färgade läpprodukter alls för ett år sedan, nu är jag tokig i dom =P

2009-05-05 @ 13:21:39
URL: http://purity.webblogg.se/
fröken frodig

4:an var superfin! Ettan och trean tätt efter!

2009-05-05 @ 16:22:26
Emma P

Oftast brukar jag köra med endast läppglans, eller för all del stift, men till vardags blir det mest glans. MUS penna golden purple tycker jag dock är väldigt fin, gärna tillsammans med color quench balm från clarins i lila. Hmm, sen tog nog pennkombosarna slut:) Till vardags kastar jag som regel ner ett glans i fickan och målar på vägen, till helgerna är jag lite prydligare, men det blir sällan mer än ett glans ändå...

2009-05-05 @ 19:53:53
Viktoria

Oj vad jag gillar den tredje bilden. Det ser verkligen ut som något jag skulle kunna tänka mig att ha på mig dagligen, men nu till frågorna. När du applicerat linern, har du gjort det över hela läpparna och sen läppstiftet över? eller bara i kanterna av läppen? Som sista fråga undrar jag om dessa läppstigt/liner finns att köpa på MAC i Stockholm, ska nämligen dit på fredag. tack så mkt för svar. Måsta bara avsluta med att säga att din blogg är helt underbar, välskriven, vacker och pedagogisk :D Läser den dagligen, har till och med RSS feed eller vad det heter :D Tack för allt jobb du lägger ner :D



// Viktoria

2009-05-11 @ 14:12:14
Viktoria

Jag igen, tänkte fråga om du använder nått under ditt läppstift för att få det att hålla längre? hmm aja nu är det slutfrågat, hoppas du orkar svara :D ha en bra dag :D

2009-05-11 @ 14:14:54
Purity

Emma P: Glans är ju inte helt fel det heller =) Låter som fina kombinationer!



Viktoria: När jag applicerar läppenna så börjar jag antingen med att göra en linje runt hela läppen eller så börjar jag i mitten och jobbar mig utåt. Det senare alternativet ger ett lite mjukare resultat. Fyller alltså i hela läppen när jag kör med läppenna =) Läppstiftet Bubbles är LE i samband med sugarsweet-kollektionen som släpptes i april, det borde finnas kvar hos Stockholmsdiskarna. Läppennan cranapple är permanent i sortimentet. För att få stiftet att hålla längre grundar jag med MAC prep + prime lip. Vad roligt att du gillar bloggen, vad glad jag blir! =D

2009-05-11 @ 14:36:10
URL: http://purity.webblogg.se/
Viktoria

tack så mycket för snabbt svar, ska genast skriva ner alla saker du använder o se om de finns att köpa, underbart men dyrt, aja vad ska man göra :D hehe

2009-05-11 @ 14:57:34
Purity

Viktoria: Vill man vara fin får plånboken lida pin =P

2009-05-11 @ 22:37:46
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy