Vårpasteller


När jag gick upp imorse var det strålande solsken och vårvibbar ute, dom höll till och med på att sopa gatorna rena från allt vinterns grus! Desvärre så sopades mina vårkänslor bort under eftermiddagen eftersom det började snöa...

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - chartreuse
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - satellite dreams
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - chatterbox
  • MAC cremesheen lipglass - petite indulgence














Jag började som vanligt med en bas av UDPP över hela locket, från frans till bryn. På hela det rörliga locket packade jag sedan på massor av det gulgröna pigmentet chartreuse med en tät, platt ögonskuggsborste (MAC #239). I globlinjen suddade jag in parrot, den absolut vackraste sjöturkosa ögonskuggan jag äger, med en långborstad crease brush (MAC #222). I yttre globlinjen precis ovanför parrot suddade jag även in lite av den lila skuggan satellite dreams, även den med MAC #222. Sedan applicerade jag highlightern shroom med hjälp av min blending brush, MAC #217. Med den suddade jag även skarpa kanter, och sedan applicerade jag lite mer av parrot och satellite dreams även med denna borste för att få en perfekt mjuk övergång. Under ögat målade jag med den glittriga lila pennan rave. Över rave suddade jag in lite satellite dreams med hjälp av en fast pencil brush, MAC #219. Eyeliner, mascara och brynen fylldes i. Kinderna rosades med det kalla rosa rouget dame, vars färg förstärktes ytterligare med hjälp av MSF blonde som även gav skimmer till kinbenen. Läpparna målades rosa med läppstiftet chatterbox och läppglanset petite indulgence. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist. Nu så här i efterhand så ser jag att jag borde ha använt en ljusare lila skugga, typ violet pigment... Stars n' rockets hade varit perfekt men den har jag inte än =/ Men men, då har jag lärt mig till nästa gång!




caroline

Wow, vad fiiiint! Schysst med så många färger, utan att det alls är "för mkt"! :)

2009-03-11 @ 23:13:46
URL: http://carolinesjooh.blogg.se/
H_B

Åh va fiin! Jag är helt mållös, du har verkligen lyckats fånga våren med en riktigt snygg regnbågseffekt! Jag älskar färgen du har på läpparna, trodde först du börjat använda läppenna men det är nog läppstiftet som ger den effekten under läppglanset! ;)

2009-03-11 @ 23:32:16
Veronica

I LÖV IT! just för att jag själv brukar ha färgerna "placerade" så som du har och alltid två eller tre färger, nomnom.

2009-03-11 @ 23:36:23
URL: http://weby.wordpress.com
[Make-Up Your Mind]

Damn vad snyggt! Verkligen vårig och fin, och perfekt inspiration till en regnbågs-make jag ska göra nästa vecka.



Tröttnar aldrig på att sitta och kolla på dina sminkningar :) Dessutom har du galet vackra ögon.

2009-03-11 @ 23:46:09
URL: http://mym.blogg.se/
Carro

läckert!

man blir riktigt glad av färgerna! :D

2009-03-12 @ 00:49:48
URL: http://careli.blogg.se/
frajda

Skönt vårigt! nu slog det mig, du är ju sjukt lik rebecka liljeberg! har du hört det förr eller är det bara jag som är övertrött :P

2009-03-12 @ 02:09:27
URL: http://www.heavymakeup.blogspot.com/
Pleu

Dina regnbågsmakeups är alltid så fantastiska!



Påfågel! :D

2009-03-12 @ 08:54:37
URL: http://pleu.blogg.se/
Maria

Åh, en regnbåge - loves it! :D

2009-03-12 @ 08:56:05
URL: http://crossovercosmetics.blogspot.com
Josephine

Jättevårigt och lite sjöjungfru vibbar får jag, toppenfint! :)

2009-03-12 @ 10:08:14
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Emmelie/Diabolica

Gud så underbar färgkombination <3 Har du föresten testat mac's nagellack nånting?

2009-03-12 @ 11:33:45
URL: http://mliie.blogspot.com/
Maggie

Helt underbar pastellvariant av en påfågelsfjäder. Eller regnbåge!



Blir alltid lite gladare av att kika på dona FOTDS!

Jag önskar du kunde lägga upp tio om dagen :D

2009-03-12 @ 11:56:32
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

caroline: Tack!



H_B: Vad kul att du gillade det! Tror "läppenneeffekten" kommer ifrån att jag smetade på rätt rejält med läppglans, och då blir det liksom en tjockare linje av läppglans längs läpplinjen av någon anledning...



Veronica: Tack!



Make-Up Your Mind: Tack så mycket, vore kul att se din regnbågssminkning sen!



Carro: Tack!



frajda: Den var nog ny, ska googla för jag känner inte igen namnet ;)



Pleu: Tack söta du!



Maria: Tack!



Josephine: Tack ska du ha!



Diabolica: Tack! Nej jag har inte hunnit testa MAC-lacken än, men jag är grymt sugen!



Maggie: Awh, sötaste sötnos! <3

2009-03-12 @ 13:08:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Jessica

Fantastiskt fint. Blir sugen på att testa själv! Vad heter de gula och gröna färgerna på själva locket?

2009-03-14 @ 16:24:27
Purity

Jessica: Chartreuse heter det gröna pigmentet på locket och det kommer från MAC!

2009-03-15 @ 10:39:39
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy