Solstråle


Idag sken solen ute när jag vaknade, så det blev en glad sminkning i gult och orange!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAD minerals - taxi
  • MAC eyeshadow - juiced
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC eyeshadow - lime
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - stash
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipstick - red devil













Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket, från frans till bryn. På inre tredjedelen av ögonlocket applicerade jag den gula skimriga skuggan taxi från MAD minerals. På mitten av locket applicerade jag det orange pigmentet off the radar. Jag blendade off the radar och taxi med hjälp av den ljusorange skuggan juiced. På yttre tredjedelen av locket samt i globlinjen suddade jag in den kopparorange skuggan coppering. Highlightade med solar white. Under ögat målade jag med den mossgröna pennan stash, och över detta målade jag med den limegröna skuggan lime. Fyllde i bryn, målade eyeliner och mascara. Kinderna blev rosa med tippy. Målade läpparna med det nude-korallfärgade stiftet blow dry, och färgen förstärktes och läpparna fick gloss med det korallfärgade glosset red devil Sprayade hela ansiktet med MUS face mist!




Tove

Du är så söt bebis :)

2009-03-26 @ 21:08:32
Kajsa

Du är så sjukt bra på att tona ut! Är det verkligen bara MAC-borstarnas förtjänst? Det kan det väl inte vara...

2009-03-26 @ 21:22:22
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Aysel Lale R

- jätte fint :D

2009-03-26 @ 22:19:50
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
Purity

Tove: Puss =)



Kajsa: Bra borstar gör mer än vad man tror! Sen så ligger det ju en hel del övning bakom arbetet med ;)



Aysel Lale R: Tack! =D

2009-03-26 @ 22:23:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Alexandra

Den dar ogonsminkningen var hur cool som helst med det roda haret och lapparna! :)

2009-03-27 @ 16:06:40
URL: http://julialex.blogg.se/
Carro

du sminkar så himla fint, och så är du söt som en sockerbit! :D

2009-03-27 @ 19:59:15
URL: http://careli.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy