Medelhavsblått


Jag vill åka utomlands och bada i ett ljummet, knallblått hav... Det var det som var inspirationen till den här sminkningen, i alla fall! Börjar bli vår på riktigt här nere i söder nu, var varmt i luften även sent på kvällen. Dags att plocka fram vårjackan! =D

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - moon river
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - cool heat
  • MAC eyeshadow - freshwater
  • MAC eyeshadow - climate blue
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC pearlglide eyeliner - fly-by-blue
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC see thru lip colour - not so shy!
  • MAC lustreglass - budding













Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. På inre tredjedelen av ögonlocket la jag den turkosblå, guldskimriga skuggan parrot. Sedan applicerade jag den klarblå skuggan freshwater på nästan resten av locket. Jag blendade de två färgerna med hjälp av den djupt turkosa skuggan cool heat. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag den kalla, mörkt lilablå skuggan climate blue. Yttre v:et mörkades ner ytterligare med den väldigt mörkt blå skuggan deep shade. Highlightade med solar white i guldpärlemor. Under ögat la jag den glittriga blå pennan fly-by-blue, som sedan fixerades med climate blue och parrot. Fyllde i bryn, målade eyeliner och mascara. Kinderna rosades lätt med den enfärgade sidan av det persikorosa mineralrouget moon river. Highlightade kindbenen med den melerade sidan i samma duorouge. Läpparna målades rödrosa med lip stainet not so shy! och toppades med det korallrödrosa lustreglasset budding. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Josephine

Underbart snyggt, :)

2009-04-01 @ 08:03:24
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Tina

Helt fantastisk makeup! Älskar de blå tonerna. :0)

2009-04-01 @ 09:50:48
URL: http://beleza.blogg.se/
Alexandra

Jattefint!

2009-04-01 @ 11:04:19
URL: http://julialex.blogg.se/
Nocic

Gud vad snyggt!

2009-04-01 @ 11:06:41
creme-idiot

Åh, så fint!!!! Du är sååå duktig! Och så söt.

2009-04-01 @ 13:06:29
Sminkan

Verkligen en härlig blå! Så energigivande!

2009-04-01 @ 21:25:45
URL: http://sminkan.blogg.se/
stephy

riktigt sjukt jävla fint! älskar blått!

2009-04-01 @ 22:51:20
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
sminkjante

Hav, vatten, sommar. Ah vad fint.

2009-04-02 @ 15:50:38
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Mimmi

Vackert!

2009-04-02 @ 22:29:58
URL: http://yta.bigmouth.se
Supervixen

Guuuuuud vad vackert! Du är helt otroligt duktig. Blir SÅ avis! :)

2009-04-08 @ 01:06:39

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy