Jordgubbe


Maggie
längtar efter sommaren och jordgubbar, så jag gjorde en jordgubbsinspirerad sminkning idag på hennes begäran! =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - moss scape
  • MAC pigment - golder's green
  • MAC pigment - kelly green
  • MAC eyeshadow - humid
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - crystal avalanche
  • Urban decay 24/7 glide on eye pencil - stash
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipliner - cherry
  • MAC lipstick - russian red
  • MAC lipglass - snowscene














Det är alltså inte en omogen jordgubbe jag har försökt efterlikna, utan det är läpparna som är själva jordgubben och ögonen är jordgubbens blad ;) Jag ber om ursäkt för halvkassa bilder. Klockan 4 på eftermiddagen en dag i mars ger inte det bästa ljuset att fota smink i... Jag började med en bas av UDPP på hela locket, från frans till bryn. På hela det rörliga locket la jag sedan den guldgröna paint poten moss scape och suddade noga kanterna. Längst in på locket applicerade jag sedan det kalla, ljusa guldgröna pigmentet golder's green. Det lite mörkare, nästan gräsgröna pigmentet kelly green applicerades på resten av locket. I globlinjen la jag sedan den mörkgröna skuggan humid. I inre ögonvrån highlightade jag med den vita skimriga skuggan crystal avalanche, och brynbenet highlightades med min favvo shroom. Under ögat målade jag med pennan stash som går i samma ton som moss scape. Över den applicerade jag sedan samtliga gröna skuggor som ligger på locket. Eyeliner, mascara och bryn. Preppade läpparna och fyllde i läppkontur samt hela läpparna med den röda pennan cherry. På detta målades sedan det kalla röda läppstiftet russian red, som till sist toppades med det frostvita glittriga glosset snowscene. Rosa kinder fick jag med rouget dame och MSF blonde (jag vill ha mitt tippy-rouge NU!). Sprayade hela ansiktet med MUS face mist. Och nu ska jag äta innan jag ska till jobbet, så bye bye till de vackra läpparna =(




Veronica

Tack för all inspiration du ger mig :D varje gång jag har vart inne på din blogg så vill jag hålla på och testa massa nya ideér jag får, men mitt smink är så förbannat begränsat att det inte går så bra haha. Min svärmor tyckte också du var grymt duktig (och hennes sminksamling är nästan lika stor som din =D)

2009-03-19 @ 17:14:06
URL: http://weby.wordpress.com
Purity

Veronica: Åh vad glad jag blir, tack själv för att du tittar in och läser! =D

2009-03-19 @ 17:22:32
URL: http://purity.webblogg.se/
suss

Gud vad fin du är!

2009-03-19 @ 17:28:58
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Josephine

Det är absolut jordgubb, superfint! :)

2009-03-19 @ 17:41:19
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Deses

Älskar kombinationen på läpparna, så himla fint!

2009-03-19 @ 17:49:16
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Eleni

Åh... Man vill ju nästan äta upp dig så fin du är.

2009-03-19 @ 18:41:19
Aysel Lale R

- jätte fint :D skulle vilja bli sminkad av dig^^

2009-03-19 @ 18:51:58
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
fröken frodig

Supersnyggt!

2009-03-19 @ 19:26:38
Sofia (heartcore)

jösses sicken läcker sminkning! läpparna är helt underbara!

2009-03-19 @ 22:00:21
URL: http://www.heartcore.se
Purity

suss: Tack! =D



Josephine: Vad bra att jag lyckades! Tack!



Deses: Ja jag blev faktiskt lite kär i den =) funderade på om jag skulle ta love alert dazzleglass eller snowscene men valet föll till slut på snowscene!



Eleni: <3



Aysel Lale R: Åhåhå, vilket smicker! Tack! =D



fröken frodig: Tack!



Sofia: Tack ska du ha!

2009-03-19 @ 22:55:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Sugarpuss

Gudars vad snyggt, helt underbara färger!

2009-03-20 @ 19:36:36
MissPurple

Helt underbar sminkning! Får mig att längta efter sommar och värme..

2009-03-22 @ 15:58:15
URL: http://misspurple.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy