Aztec gold


Det är så här jag hade tänkt mig att skuggan aztec gold från fyrinnae skulle se ut. i alla sina olika specktran. Tyvärr så får jag den inte alls att funka på mig, allt det vackra guldskimret bara trillar av och lämnar kvar en matt, grön, fläckig bas, oavsett vilken grund jag använder =( Nåja, det är ju tur att det finns andra skuggor man kan kombinera för att uppnå samma effekt!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - moon river
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • Taylor made minerals - centaur
  • MAC pigment - old gold
  • MAC eyeshadow - humid
  • MAC eyeshadow - mont black
  • MAC eyeshadow - shroom
  • Urban decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC see thru lip colour - not so shy!
  • MAC lipglass - frozen dream













Det är synd att allt skimmer går och gömmer sig på bild =( Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. På inre delen av locket la jag guldpigmentet centaur från TMM. På mitten av locket la jag duochromeskuggan old gold från MAC som skimrar i grönt och guld. I globlinjen la jag den mörkgröna skuggan humid. I yttre v:et mörkade jag ner med den svarta, skimriga skuggan mont black. Highlightade med shroom. La centaur, old gold och humid under undre fransraden. Svart penna på vattenlinjen, UD's zero. La eyeliner, mascara och fyllde i brynen. Kinderna fick glow med det persikorosa mineralrouget moon river. La även lite sculpting med sculpt under kindbenen. Läpparna grundades med lip tintet not so shy och fick sedan färg och gloss med det hallonisglassrosa glosset frozen dream. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Johanna

Vilken mysig färg på läpparna =)

2009-03-25 @ 15:57:24
URL: http://jolimas.blogg.se/
Sminkan

Ser fint ut alla fall!

2009-03-25 @ 17:14:53
Sofia (heartcore)

jag är helt förälskad i moon river ...

2009-03-25 @ 20:37:28
URL: http://www.heartcore.se
Alexandra

Tack! Ar sa glad!! :D



Den dar sminkningen ar grym med dina ogon! Nog en av mina favoriter hittils!

2009-03-26 @ 07:40:09
URL: http://julialex.blogg.se/
Emma P

Underbara färger! och du är med superfin i moon river! Älskar det rouget, tycker det är den perfekta persiokorosa nu till våren...

2009-03-26 @ 11:02:44
sminkjante

Så läckert så.

2009-03-26 @ 11:55:40
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Purity

Johanna: Tack!



Sminkan: Tack ska du ha =)



Sofia: Ja visst är den fin! =D



Alexandra: Tack så mycket =)



Emma P: Tack ska du ha =D Jag älskar den också, den ger ett sånt himla fint och naturligt glow =)



sminkjante: Tack!

2009-03-26 @ 19:36:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Josefin

Hej!

TMM har sjukt fina skuggor! Men var inne på deras sida härromdagen för jag tänkte beställa. Men då står det att de snart ska lägga ner sitt företag. Och för mig som aldrig beställt nåt från utlandet blev lite skeptisk till det hela.. Kan du berätta allt du vet om TMM, och om du vet något om att de ska stänga o så, hur funkar det att beställa och så då, om inte varorna finns osv?

Tacksam för svar, för jag vill verkligen ha ett par skuggor därifrån!

Kram!

2011-01-16 @ 11:51:20
URL: http://radiancelundgren.blogg.se/
Purity

Josefin: Jag hörde också att TMM ska stänga ner, tråkigt! =/ De är dock väldigt pålitliga och rear tydligen ut hela sitt sortiment nu, så är det några skuggor du vill ha skulle jag passa på att beställa nu medan chansen finns (och dessutom till nedsatt pris!). Finns inte varorna efter att du har beställt så antar jag att du får pengarna tillbaka, så brukar seriösa företag fungera. Happy shopping!

2011-01-16 @ 13:29:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Josefin

Hej!

Jag vet inte om mitt förra inlägg kom med, så jag testar igen.

Jag älskar TMMs skuggor med deras pigment! Bestämde mig för ett par dagar sedan och ta mig i kragen och klicka hem ett par stycken. Har aldrig köpt något från utlandet innan, så jag känner mig osäker + att det nu står att deras företag ska lägga ner.

Kan du berätta allt du vet om företaget osv, allt från hur färgerna är i verkligheten gentemot hur de ser ut på deras bilder till kostnader osv?

Väldigt tacksam för svar!

Kram!

2011-01-16 @ 16:11:27
URL: http://radiancelundgren.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy