Sommarfina tår


Ett lack jag inte har visat er på naglarna än, men som jag har använt flitigt på tårna, är det korallfärgade lacket Give me a coral sometime från OPI. Jag målade om tånaglarna igår kväll, så jag tänkte att jag skulle dekorera dom lite idag =)




Jag började med ett baslack, China Glaze strong adhesion base coat. Över det målade jag tre lager av Give me a coral sometime, och det toppades med ett snabbtorkande överlack, China Glaze fast forward. Jag lät det härda över natten, och idag har jag dekorerat stortårna med blommor, målade med vit och ljusblå akrylfärg. I mitten av varje blomma sitter en liten sten. Prickarna har jag gjort med en dotting tool. Jag toppade allting med ett lager Fast Forward, eftersom akrylfärg blir matt när den torkar, och dessutom så tvättas den bort med vatten så topplack är alltså ett måste om man vill att det ska sitta kvar. Dessutom jämnar topplacket ut strukturskillnaden mellan lack och akrylfärg. Visst blev det ganska fint? =)




In English: A polish that I haven't showed you on my tips yet, but I've been wearing on my toes a lot lately, is the coral nail polish Give me a coral sometime from OPI. I redid my toes yesterday, so I thought I'd add some decorations to them today =)

I started out with a base coat, China Glaze strong adhesion. Over that, I painted three coats of Give me a coral sometime, and topped it with China Glaze fast forward top coat. I let the polish harden over night, and today I painted some flowers on my big toes with some white and light blue acrylic paint. In the middle of each flower is a rhinestone. I did the dots with a dotting tool. I topped everything with Fast Forward, since acrylic paint dryes matte, plus it's water soluble so it will wash straight off if you don't seal it with a top coat. Plus the top coat evens out the structure difference between the polish and the acrylic paint. It turned out pretty nice, huh? =)





Lina

Jättefint och somrigt! :)

2009-06-15 @ 16:29:54
Maggie

Men åååh! Gud så läckert! Nu vill jag ha både OPI-lacket och akrylfärg NUNUNUNUNU! :D

2009-06-15 @ 16:31:26
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Lina: Tack!



Maggie: Manikyr/pedikyrkväll när jag har kommit hem? Så får vi tvinga kotte att ta med sig sina konadgrejer =D

2009-06-15 @ 17:12:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Åh, jaaa! JÄTTEJÄTTEGÄRNA!

(jag är speedad på redbull, wheeeeee!)

2009-06-15 @ 17:18:28
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: hahaha =P It's a date then!

2009-06-15 @ 17:35:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Well that's cute !

2009-06-15 @ 19:15:18
Helena/LGB

Ah men det var det sötaste jag sett, vilka gulliga fötter du har :)

2009-06-15 @ 19:36:28
URL: http://lipglossbitch.se
Purity

Anonymous: Thanks!



LGB: Haha, tack! Jag tycker mest dom är tjocka och skeva jag... Fast dom är säkert mest korta, har storlek 36 så =P

2009-06-15 @ 20:00:47
URL: http://purity.webblogg.se/
Makeuponista

Jättesött! :D

2009-06-15 @ 20:24:56
URL: http://makeuponista.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy