Peacock


Sara på Ninja Minerals skickade mig lite prover i veckan, där bland annat den knallturokosa skuggan Peacock fanns med, fast i en ny formula som hon har bett mig att testa. Självklart ställer jag upp, och det gör ju inget att peacock är dösnygg heller! Premiärvisning på nya hårfärgen blir det här med. Jag fick ett ryck och ja, jag kan ju säga att det inte är rött längre i alla fall =P Blev dock mörkare att jag hade tänkt mig men shit happens. Brunettes have more fun, right?

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20 + MAC lustre drops - pink rebel
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - on a mission
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - air de blu
  • Ninja Minerals eyeshadow - peacock
  • MAC eyeshadow - stormwatch
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - shroom
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - sunsational













Skuggornas placering: Air de blu på inre ögonlocket, Peacock på resten av det rörliga locket. Stormwatch i globlinje och yttre v, Parrot för att tona upp mot brynbenet. Shroom som highlighter på brynbenet.




In English: Lovely Sara at Ninja Minerals sent me some samples earlier this week, including the bright turquoise eyeshadow peacock, but in a new formula that she has asked me to test for her. Of course I helped her out, and it doesn't hurt that peacock is gorgeous, either! A first view on my new hair colour too. I had an impulse and well, i got bored of the red! It turned out darker than I intended but shit happens. Brunettes have more fun, right?

Shadow placement: Air de blu on inner lid, Peacock on rest of the lid. Stormwatch in the outer v and crease, Parrot to blend upwards the browbone. Shroom as a highlighter on the brow bone.




Mademoiselle C.

Love this look. You're very good at choosing combos of eyes and lip colours !

2009-06-27 @ 00:11:19
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Veronica

Sao lekkert. Och ja: Brunetter har mycket roligare, höhö.

2009-06-27 @ 00:32:44
URL: http://weby.wordpress.com
Mayaline

Vilka härliga turkosa färger. Jättesnyggt och somrigt!

2009-06-27 @ 09:44:37
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Charlotta

De turkosa färgerna passar verkligen din nya hårfärg! Jättesnyggt!

2009-06-27 @ 10:39:24
Sexy Sadie

Dødsbra.

Må prøves ut!

2009-06-27 @ 11:36:44
Lina

Otroligt snyggt! Naturligtvis så har brunetter roligare....

Gillade verkligen Peacock!

2009-06-27 @ 12:03:26
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Aila

Läcker make- up och hårfärgen är hur snygg som helst.

Säger jag som är själv brunett...If you want trouble get yourself brunett;))!

2009-06-27 @ 12:42:08
Jennifer

du är så otroligt duktig! och du passa i brunt ;)

2009-06-27 @ 12:48:35
Sminkan

Jättefin hårfärg! Men jag gillade ju ditt röda... Fast fint det här med. Det är lite så jag själv skuulle vilja ha.

2009-06-27 @ 14:29:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Ardeth

Härliga färger, både skuggor och hår.



Självklart har vi brunetter allra roligast ;o)

2009-06-27 @ 17:20:54
­-Milly-

Fin blogg du har!

allt bra med dig idag?



Jag la till dig på bloglovin'

gör gärna detsamma om du tycker om min blogg :)



Kram!

2009-06-27 @ 19:53:15
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Parfym-dåre/fairygloss

Du har så vackra ögon!

2009-06-27 @ 22:09:08
URL: http://wwwfairygloss.blogg.se/
Purity

*Mademoiselle C: Thank you hun! =D



Veronica: Jag tänkte väl det ;) tack!



Mayaline: Tack så mycket!



Charlotta: Tack tack =D



Sexy Sadie: Vore superkul att se din version!



Lina: Hell yeah! ;-) Visst är peacock läcker!



Aila: Tack!



Jennifer: Tack så mycket!



Sminkan: I know, jag gillade det med, men rött är ett helvete att underhålla på sommare och jag kände för något annat... Kanske går tillbaka till blood red till hösten =)



Ardeth: Tack!



Parfym-dåre: Awh, tack ska du ha!*

2009-06-28 @ 14:25:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Ylva

Hej Purity!



Har följt din blogg ett bra tag nu, och tycker mycket om den. Du är skicklig med komibationer och färger, men om jag får komma med lite konsturktiv kritik, eller snarare ett tips.. Så skulle jag vilja se lite mer lekfullhet i din make up! Du gör ju ofta din ögonmake på ungefär samma sätt, men med olika färger, så skulle vara kul att se lite mer. :)



Kram från Ylva!

2009-06-28 @ 18:00:51
Rocketqueen

Åh så snyggt hår! Och du gör alltid så fina makeuper. Till skillnad från Ylva gillar jag verkligen att du har en speciell stil och lägger makeupen med ungefär samma metod varje gång, jag tycker att det är supervarierat eftersom du har så många fina färger! Fattar inte riktigt varför man skulle "tipsa" om att någon skulle ändra på sin stil...

2009-06-29 @ 09:57:34
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Elena

DÖSNYGGT!



Och du ser mer ut som snövit nu än med rött hår :) Visserligen så tänker jag alltid snövit annars när jag ser dig, men nu blev det extra extra.

2009-06-29 @ 11:10:28
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Purity

Ylva: Hej, och vad roligt att du har hittat hit och att du tycker om bloggen! Jag är lite förbryllad över ditt tips däremot, det här är min egna stil att sminka mig på och det är väldigt sällan jag kan ta ut svängarna mer p.g.a. mitt jobb. Jag tycker om just den här formen på makeup för jag tycker den passar mig och den är jobbvänlig. Jag ska försöka ge er lite mer kreativa och annorlunda makeuper så fort jag har möjlighet.



Rocketqueen: Tack så mycket! Som jag skrev till Ylva ovan så är det här min stil som du säger, och jag kan sällan ta ut svängarna på grund av jobbet (brukar vilja ha sminkfria dagar de få dagar jag är helt ledig), tack för peppet =)



Elena: Awh, tack! Snövit som är så vacker, tack så jättemycket för den komplimangen!

2009-06-29 @ 11:58:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg kan godt finne ut av å lage en sådan make up etterhvert. ;)

2009-06-29 @ 12:42:01
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Emma P

Riktigt snyggt, turkost är verkligen underbart i sommarvärmen! haha, det har de säkert, och har de inte det så föredrar iaf Edward dem;)

2009-06-29 @ 16:15:22
Ylva

Märkte att jag uttryckte mig lite klumpigt, och ber om ursäkt för detta.

Jag menade mer att eftersom jag redan tycker om ditt sätt att sminka dig så vore det bara kul att se dig "ta ut svängarna" någon gång ibland (understruket på ibland), inte att du skulle ändra på hela din sminkstil radikalt. Var absolut inte menat som något illa, för jag tycker som sagt om din blogg och din stil massor, annars skulle jag inte fastnat sedan första gången jag tittade in här. :)



Ber om ursäkt för min otydlighet i förra kommantaren.

2009-06-29 @ 19:15:27
CC

Fantastisk färg den där Peacock!!

2009-07-03 @ 23:15:25
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Maggie

Riktigt läcker makeup! Svalt men fräscht och somrigt. Älskar den!!

När du kommer hem kommer jag tvinga dig att sminka mig varje dag, haha!



Håller med RQ med ;)

2009-07-04 @ 13:20:09
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Ylva: Då förstår jag bättre hur du menar. Som sagt ska jag försöka ge er något lite mer annorlunda så fort jag har tid, just nu blir det så att jag bara sminkar mig när jag ska till jobbet och allt fungerar ju inte att ha där...



CC: Visst är den!



Maggie: Tack! =D

2009-07-04 @ 13:28:20
URL: http://purity.webblogg.se/
Ingefära

Turkos passar verkligen bra med din nya hårfärg! Och hur vacker är Peacock? Wow!



Har du även haft blont hår, förresten? :)

2009-07-04 @ 20:23:43
URL: http://eyelovemornings.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy