En Midsommar-lime


Det här är min midsommarsminkning som jag aldrig hann lägga upp förrän nu, för jag har jobbat rumpan av mig de senaste dagarna. Är helt slut, har inte ens haft datorn på sedan i torsdags =/ På bilderna är jag hur som helst inte nysminkad, jag har jobbat och svettats i 4 timmar innan.

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC Studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20 + MAC Lustre drops - pink rebel
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MAC beauty powder blush - on a mission
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - bright future
  • MAC eyeshadow - bitter
  • MAC eyeshadow - lime
  • MAC eyeshadow - velvet moss
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - viva glam VI SE
  • MAC lipstick - sunsational













Skuggornas placering: Bright future på inre halvan av locket, Lime på yttre halvan. Bitter mellan Bright Future och Lime. Velvet Moss i globlinjen och Shroom som highlighter på brynbenet.




In English: This is the makeup I wore at midsummer but I haven't had the time to publish it until now since I have worked my butt off this weekend... I'm totally exhausted, I haven't even turned on my computer since thursday! Anyway, the makeup is about 4 hours old in these pictures, I had been swetting at work before I got the time to take some pictures.

Shadow placement: Bright future on inner lid, Lime on outer lid. Bitter to blend between them. Velvet moss in the crease, Shroom to highlight the browbone.





stephy

verkligen sjukt fint! detta är nog en av dom finaste på dig måste jag säga! lov it! fick du mitt mess??

2009-06-22 @ 08:08:15
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Sexy Sadie

Kjempefin!

2009-06-22 @ 15:12:06
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Killer Colours

Helt sjuuukt fint! Åh, jag blir helt till mig. Färgerna passar dig så bra!

2009-06-22 @ 17:20:34
URL: http://killercolours.blogg.se/
Anonym

hello du, tänkte bara kolla, har du bytt hårfärg, för de ser väldigt oranget ut på bilden?

2009-06-22 @ 18:39:26
Purity

*stephy: Tack babe! Yes det fick jag, är seg på att svara bara =P



Sexy Sadie: Tack så mycket!



Killer Colours: oh, tack =D



anonym: Nej, det är bara den röda färgen som är konstig och blir orange i luggen av nån anledning när den har tvättats ur... Har bytt hårfärg nu däremot!*

2009-06-24 @ 00:26:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Parfym-dåre

Snyggt!

2009-06-24 @ 10:20:28

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy