Skogsbrand


Jag har inte hunnit haka på Rouaas sminktema naturfenomen den här veckan eftersom jag har varit sjuk, men efter att ha sett Sminkans otroligt vackra skogsbrands-makeup blev jag så himla inspirerad att jag var tvungen att göra ett försök själv! Min skogsbrand är å andra sidan inte i närheten lika kreativ som hennes, och den saknar gult, men jag måste jobba med det här sminket ikväll så jag var tvungen att hålla mig i kragen litegrann ;) Min hy är för övrigt knastertorr idag, så jag har altså inte drösvis med foundation och puder utan det är min hy som kan få det att se lite kakigt ut...

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color correctors - peach och green
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • Everyday minerals blush - nick nack
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC artifact paint pot
  • MAC beauty marked eyeshadow
  • MAC coppering eyeshadow
  • MAC sushi flower eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MUS tri brow color
  • MAD minerals indelible gel eyeliner - black cherry
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - lucky och zero
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC not so shy see thru lip color
  • MAC ola mango! lipglass














Jag började med att lägga UDPP över hela locket, från frans till bryn. Sen la jag den rödkopparfärgade paint poten artifact över det rörliga locket. Över artifact applicerade jag sedan beauty marked, en svart skugga med rött skimmer och glitter som bara kommer fram om man använder just en röd bas under skuggan. I globlinjen suddade jag in orangekopparfärgade coppering med hjälp av en blending brush. Samma blending brush använde jag för att lägga sushi flower, en rosa skugga med orange bas, ännu lite högre upp på brynbenet. Jag highlightade och suddade sedan med min favorithighlighter, shroom. Längs övre fransraden la jag gel-linern black cherry från MAD minerals, som även den är svart med rött glitter. Under undre fransraden la jag den kopparfärgade pennan lucky från urban decay, och över den applicerade jag coppering och sushi flower. Innanför nedre fransraden applicerade jag svarta pennan zero, också från urban decay. Kinderna rosades med lösrouget nick nack från everyday minerals. Jag har inte riktigt fått kläm på lösrouge än utan tycker bättre om pressat rouge för det är mycket enklare att applicera, men det går bättre och bättre varje gång! Läpparna preppades med prep + prime lip från MAC, något som visade sig vara rätt dumt eftersom lip stainet not so shy inte sjönk in lika snabbt i läpparna då... Över not so shy applicerade jag det persikoorange lipglasset ola mango! Fyllde i brynen och målade mascara, avslutade med MUS face mist.




malin

blev ju riktigt snyggt. själv hakade jag på idag på "flodvåg". la precis upp den :) kram malin

2009-01-21 @ 16:00:22
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Anonym

Hur mkt tar du för en sminkning eller typ om du ska hjälpa en med sminkning till en modell

2009-01-21 @ 18:10:17
URL: http://livetenligtalex.blogg.se/
Karin

Åhh, helt i min smak! Otroligt vackert!

2009-01-21 @ 18:34:56
URL: http://vackerunderbar.se
Josephine

Väldigt fint, du är alltid så duktig! Läpparna har en underbar färg, :)

2009-01-21 @ 19:07:50
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Sminkan

Ah, de glödande kolen och rykane resterna! Så snyggt! En dramatisk look som klär dig till både färer och form! fem tomteluvor av fem!!

2009-01-21 @ 19:22:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Tove

Hallon- och lakritsklubba!!

2009-01-21 @ 21:43:32
MLY

Jisses vad snyggt! Riktigt glödande makeup idag! Passar ju dessutom riktigt bra till din nya hårfärg :D

2009-01-21 @ 21:59:56
URL: http://mly-mly.blogspot.com
Pleu

Den där sminkningen + ditt hår = kärlek!



Helt fantastiskt vackert tycker jag! :)

2009-01-22 @ 20:38:58
URL: http://pleu.blogg.se/
inthemake

ohh vilken glödgad makeup, snyggt!

2009-01-23 @ 11:13:04
URL: http://inthemake.se
Purity

Malin: Tack!



livetenligtalex: oj! Ööhm det har jag ingen aning om =P jag skulle nog göra det mot ev. resekostnader, skulle tycka det var jättekul att få tillfälle att öva på någon annan!



Karin: Tack så mycket!



Josephine: Visst är skimret och glittret i ola mango! underbart? =D



Sminkan: Oooh, jag bugar och bockar!



Tove: Haha, nästan!



MLY: Tack ska du ha!



Pleu: tack sötnos!



inthemake: Tack!

2009-01-23 @ 12:41:34

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy