Humid golden olive


Idag hann jag fånga sminket på bild innan dagsljuset (det lilla som fanns, därav de lite halvkassa bilderna) dog eftersom jag bara jobbade till 15.30. Skönt avslut på en hektisk vecka med långa arbetspass och veterinärbesök (båda katterna blev kastrerade i torsdags). Min snälla mamma fick tag i alla saker på min BBR/Creme team-inköpslista igår, så nu slipper jag gå runt och oroa mig för att det kommer ta slut innan jag hinner åka till MAC själv =) Fick prover på studio sculpt foundation och concealer i NW15 och NW20 med, däremot så var prep + prime face slut som vanligt, har jagat den sedan i julas... Om det är någon vänlig själ där ute som sitter på en flaska de inte använder, eller som kan tänka sig att köpa åt mig från någon annan disk än de i Stockholm så hojta till!

Ansikte
  • MAC prep + prime face (allra sista skvätten, buhu)
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up concealer color corrector - peach och green
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC powder blush - dame
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC golden olive pigment
  • MAC humid eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MUS tri brow color
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lightly ripe lipstick
  • MAC ola mango! lipglass













Det skumma ljuset fick ögonskuggan att se flammig ut på de första två bilderna, vilket den inte var som ni ser på resterande bilder... I alla fall. Började med en bas av UDPP på hela ögonlocket, upp till brynet. På nästan hela det rörliga locket la jag det varma gröna pigmentet golden olive. I globlinjen och yttre ögonvrån la jag den lite mörkare, kalltonade skuggan humid. Highlightade med shroom, en champagnefärgad skugga. Målade med tealfärgade pennan covet längs undre fransraden, och över den la jag sedan golden olive och humid. Fyllde i brynen med en blandning av de två mörkaste nyanserna i tri brow color, målade eyeliner med blacktrack fluidline och fixerade brynen med brow fix. Kinderna rosades ordentligt med det rosa rouget dame, och kindbenen framhävdes med hjälp av highlight/sculptinpudrena sculpt och accentuate. Lite extra skimmer i tinningarna med soft and gentle MSF. Sprayade hela ansiktet med face mist och arbetade in det i huden med en puderborste. Målade läpparna med en färg lik min egen, lightly ripe, och sedan la jag på det persikoorange glosset ola mango!.




merlyn

den där sminkningen passade dig perfekt :D kram

2009-02-22 @ 11:19:41
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
annie

goddamn fiint :) love the colourcombo.

2009-02-22 @ 11:57:38
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/
makeupoholic

Vilka fina övergångar du fått till mellan skuggorna, jättefint! Läppstiftet och glosset passar dig dessutom ypperligt.

2009-02-22 @ 20:44:36
URL: http://makeupoholic.blogspot.com
Chris

Du passar så bra i grönt!

Skitsnyggt som vanligt :D

Jag kan kika efter prep + prime här i Gbg.

2009-02-22 @ 21:05:02
Ardeth

Urtjusigt! Härliga skuggor... Håller med Makeupoholic om övergångarna mellan skuggorna, hur fint som helst. Får man be om en tutorial måhända? Så att vi "dödliga" kan låtsas vara med i leken ;o)

2009-02-23 @ 17:28:18
Purity

merlyn: tack ska du ha! =)



annie: grönt kan inte gå fel!



makeupoholic: Tack!



Chris: Hojta till om den finns, jättesnällt av dig!



Ardeth: golden olive och humid är mina favoriter bland de gröna skugggorna i samlingen, helt klart =) Klart jag kan slänga ihop en tutorial, blir nästa vecka då eftersom jag är uppe i Åre och åker snowboard för tillfället!

2009-02-23 @ 19:54:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Superfint! er inte flammigheten. Tur med taskig skärm ibland! ;D

2009-02-24 @ 14:42:33
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Ardeth

Det vore jättegulligt av dig :o)



Ha det kul i Åre, men akta handlederna!

2009-02-24 @ 20:24:40
Purity

Maggie: Min skärm är inte heller helt hundra =P Blir sådär ibland om man fotar i taskigt ljus, vet inte varför...



Ardeth: Tack! Jag kör med handledsskydd så förhoppningsvis så klarar dom sig i år med =)

2009-02-24 @ 20:53:05
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy