Henna och Blow Dry


Blir en serie rätt naturliga FOTD's från mig under tiden jag är i Åre, eftersom det inte är någon mening alls egentligen med att sminka sig innan man ska ut i backen, men jag gör det ändå litegrann =P

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC studio sculpt foundation - NW15
  • MAC studio sculpt concealer - NW15
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC Henna eyeshadow
  • MAC Mink & Sable eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC engraved powerpoint pencil
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC blow dry lipstick



Körde en nyans ljusare på foundation idag än igår, men ärligt talat ser jag inte speciellt stor skillnad på dom båda på min hy eftersom jag har på ett så pass tunt lager... Postar ett inlägg sen med båda nyanserna bredvid varandra så kan ni hjälpa mig att bestämma vilken som passar bäst. Har inte testat att sminka halva ansiktet med ena nyansen och andra halvan med andra nyansen än, är nog det som kommer få mig att se vilken som passar bäst antagligen. I alla fall, dagens smink =) UDPP som bas på ögonlocken. Ett tunt lager av Henna över hela det rörliga locket, och sen ett tunt lager av Mink & Sable i globlinjen, och Shroom som highlighter. Henna och Mink & Sable smälter sjukt bra ihop med varandra, Henna är mer guldig och Mink & Sable är mer grön men de går i samma färgskala! På läpparna har jag Blow Dry från redhead-delen av BBR-kollektionen. Jag har så pass pigmenterade läppar att det inte blir speciellt stor färgskillnad på läpparna, men lite rosigare och jämnare i färgen blir dom, och stiftet har ett väldigt fint skimmer. Superfint är det! Blow Dry får slåss med Lighly ripe om MLBB(my lips but better)-färg hos mig, fast dom är väldigt olika på tycker jag. Lightly ripe har en kall rosa ton som drar aningen mot lila, Blow dry har en varm rosakorallig ton som drar mot orange =)




Sminkan

Kul att se dig! Du är söt, som vanligt!

2009-02-27 @ 16:52:36
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Sminkan: Tack ska du ha! =D

2009-02-27 @ 17:27:40
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy