Topp tio 2009: Nagellack


Något annat jag upptäckt under 2009, förutom läppgunk, är nagellack. Min lacksamling var i princip obefintlig fram tills i våras då jag klickade hem min första beställning från Head2Toe. Tyvärr har H2T slutat att leverera bland annat China Glaze utanför USA, så min nya hovleverantör är den snabba och alltid väluppdaterade webbutiken Trans Design. Självklart har jag även inom denna kategori fastnat för några speciella favoriter, vilka ser ni nedan!


In English: Another thing I've discovered during 2009, besides from lippies, are nail polish. My polish collection was very very small until this spring when I ordered from Head2Toe the first time. Unfortunally, H2T has stopped delivering China Glaze among other brands outside the US, so my new place to go for nail polish is the always fabulous company Trans Design. Of course, I've found my favourites in this category aswell, and you can see which ones below!



#10: OPI Koala Bear-y



Den här knallrosa skönheten är en vinnare på naglarna under sommarmånaderna. För vem gillar inte rosa naglar, liksom?

In English: This bright pink beauty is a winner on the nails during the summer. Because who doesn't like pink nails?


#9: China Glaze Ruby Pumps



Det här röda glitterlacket är en klassiker vid det här laget, och det är lätt att förstå varför. En perfekt röd nyans, fullspäckat med små glitterpartiklar som ger lacket ett otroligt djup.

In English: This red glitter polish is a classic by now, and it's easy to understand why. A perfect shade of red, chock full of tiny glitter particles that gives this polish and incredible depth.


#8: China Glaze Recycle



Grått är inte en speciellt spännande färg, men på naglarna kommer den verkligen till sin rätt. Recycle går varken mot blått eller brunt och är lika snyggt i både blankt och matt utförande.

In English: Grey is not a very exciting colour, but it does look stunning on the nails. Recycle doesn't lean towards either blue or brown, and it's just as pretty matte as shiny.


#7: China Glaze Emerald Sparkle


Jag är lite svag för gröna lack, och den här smaragdgröna lilla juvelen är Ruby Pumps gröna motsvarighet med samma otroligt vackra glitter som ger lacket djup och liv.

In English: I do love green polishes, and this emeral green jewel is the green version of Ruby Pumps with the same gorgeous glitter that gives the polish depth.


#6: Zoya Midori

 

Jag suktade länge och väl efter det här äppelgröna lacket innan jag till slut klickade hem det från eBay. Jag är väldigt glad att jag köpte det, för det är verkligen helt bedårande!

 

In English: I lemmed for this apple green polish for quite a while before I finally ordered it from eBay. I'm very happy that I got it, because it's simply stunning!



#5: MAC Mercenary



Jag köpte faktiskt inte det här lacket direkt när det släpptes med Style Warriors-kollektionen i somras, men när jag såg Maggies ursnygga Cirkusinspirerade manikyr med det här lacket var jag tvungen att ha det! Lacket är en blandning mellan metallic och skimmer och ser ut lite som hamrad brons på naglarna.

In Enlgish: I had acctually my mind set on skipping this polish when it was released with the Style Warriors collection this summer, but when I saw Maggie's gorgeous Circus inspired manicure with this polish, I had to get it! It's like a mix between a metallic and a shimmer polish, and looks a bit like hammered bronze on the nails.


#4: OPI Vodka & Caviar

 

Jag velade lite ett tag om jag skulle köpa antingen det här lacket eller Alix från Zoya, för hur många röda krämlack kan man behöva egentligen? Det slutade med att jag köpte båda två, och det är jag väldigt glad över eftersom det visade sig att de är väldigt olika när de väl är på naglarna. Det finns nog inget mer klassiskt än rött krämlack när det kommer till att måla naglarna, och Vodka & Caviar har nog den mest tilltalande röda nyansen jag någonsin har sett.

 

In English: I had a hard time making up my mind if I should get either this polish or Zoya Alix, because how many red cremes does a girl need anyway? I ended up getting both of them, and I'm very happy that I did since it turned out that they do look very different once they are on the nails. When it comes to nail polish, a red creme is probably the most classic shade, and Vodka & Caviar is probably the most appealing shade of red I've ever seen.



#3: China Glaze liquid leather


När jag gick i gymnasiet var svart den enda färgen som gällde, och självklart även den enda färgen som fick pryda mina naglar med några få undantag. Liquid Leather är det svartaste och blankaste svarta krämlack jag har testat, och även om jag har blivit väldigt mycket färggladare på senare år så har svart fortfarande en väldigt speciell plats i mitt hjärta!

In English: When I went to high school, black was THE colour for me, and the only colour that was allowed to be painted on my nails with a few exceptions. Liquid Leather is the blackest and shiniest black creme polish I've ever tried, and even though I do have found a new love for colours during the past few years, black will always have a special place in my heart!


#2: Zoya Demi

 

Lila. En av mina absoluta favoritfärger, och jag är töntigt förtjust i just krämlack. Demi är nära nog den perfekta varma lila nyansen när det kommer till nagellack; inte för mörkt, inte för ljust, inte för starkt i färgen och inte för mesigt i färgen. Nu gäller det bara att hitta det perfekta kalltonade lila lacket...


In English: Purple. One of my absolute favourite shades, and I'm very fond of creme polishes. Demi is close enough the perfect warm shade of purple when it comes to nail polish; not too dark, not too light, not too bright and not too dusty. The hunt still goes on for the perfect cool purple polish...


#1: MAC Peppermint Patti


Jag hävdar bestämt att mintgrönt nog är den perfekta nyansen när det kommer till nagellack, oavsett vad jag än får för kommentarer från den äldre delen av min familj och släkt. Peppermint Patti var inte helt enkelt att få tag på eftersom det enbart kom 6 exemplar totalt till Sverige, så jag klickade hem mitt från eBay. Det är helt fantastiskt både i färg och formula, och är antagligen det lack jag har burit mest på mina naglar sedan jag köpte det i våras.

In English: My mind is set on that mint green is the perfect shade when it comes to nail polish, no matter what the older part of my family says about it. Peppermint Patti was not that easy to get ahold of here in Sweden since we only got a total of 6 bottles delivered here, so I ordered mine from eBay. It's absolutly fantastic, both the shade and formula, and is probably the shade I've worn the most times on my nails since I bought it this spring.






Unn

Mint är en utav mina favoritfärger och jag älskar peppermint patti är så jäkla snyggt!

2009-12-28 @ 17:53:49
URL: http://syndromas.blogg.se/
sandra

hejsan hoppas det är ok att jag "lånar" din bild på pepparmintsnagellacket? JAG LÄNKAR DIG SÅKLART!

//sandra

2010-01-28 @ 20:14:06
URL: http://littlesandra.devote.se
Purity

Unn: Samma här!



sandra: Det är okej så länge du länkar till mig =)

2010-01-28 @ 21:10:45
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy