Devil May Dare


Hej! Hoppas alla har haft en bra jul =) Själv passar jag på att ta mig lite ledigt nu runt jul och nyår, därav den ganska sporadiska aktiviteten här på bloggen. Idag tänkte jag visa er sminkningen jag hade på julafton som jag inte har hunnit lägga upp här än. Jag ber om ursäkt för dom lite dåliga bilderna, ljuset är inte riktigt optimalt att fota i så här års.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC blush - fleur power
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - Oh my darling
  • MAC eyeshadow - Sorcery
  • MAC eyeshadow - Gold tease
  • MAC eyeshadow - Prankster
  • MAC eyeshadow - Devishly dark
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC see thru lip colour - secret crush
  • MAC lipglass - snowscene














Skuggornas placering: Gold tease på inre delen av locket, Devishly dark på yttre delen av locket och i globlinjen samt längs undre fransraden. Sorcery i globlinjen och yttre v:et och längs den undre fransraden. Prankster applicerat lätt över hela det rörliga locket över de andra skuggorna. En blandning av Oh my darling och Gold tease som highlighter på brynbenet.





In English: Hi! I hope that everyone have had a great christmas =) I'm taking the opportunity to take some vacation around christmas and new years, hence the pretty slow activity here on the blog. Today, I thought I'd show you the makeup I wore on Christmas eve which I haven't had the time to upload yet. I apologize for the bad pictures, the daylight isn't that great to photograph in this time of the year...

Shadow placement: Gold tease on the inner half of the lid, Devishly dark on the outer half of the lid, in the crease and along the lower lash line. Sorcery in the crease and outer v, and along the lower lash line. Prankster sweeped over the entire lid on top of the other shadows. A mix of Oh my darling and Gold tease as a highlighter on the brow bone.




Jeanette

Underbart snyggt på dig!

2009-12-27 @ 13:19:40
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Purity

Jeanette: Tack ska du ha!

2009-12-27 @ 19:36:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Pinch

Cool! This is so pretty. I love a good neutral look every now and then. I've missed your fotds! I got the mystic cool palette, and I love it!



Merry Christmas to you, and your family!

2009-12-27 @ 20:14:20
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Pinch: Thanks hun! I've missed posting them too; the daylight is just so bad nowadays so it's really hard to take decent pictures =( Merry Christmas to you too!

2009-12-27 @ 20:31:54
URL: http://purity.webblogg.se/
Madde

Du är otroligt duktig på att sminka dig :) Supersnyggt.

2009-12-28 @ 12:24:28
Purity

Madde: Tack så mycket!

2009-12-28 @ 12:56:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisa

På tal om namnet på inlägget. Har du provat mac's mineralize eyeshadow som heter devil-may-care? Köpte den när jag var på weekend i sthlm nu. Den är underbar! Tror t.o.m. jag kan slå till med och säga att det är den finaste jag har.



Var köper du dina mac-grejer? Har du handlat något på maccosmetics.com? Tänkte speciellt på din mineralize-box.

2010-01-11 @ 17:34:56
Purity

Lisa: Den har jag inte testat, sminkningen här är gjord med julpaletten som heter "devil may dare", därav rubriken =) maccosmetics.com skickar enbart till USA och Kanada, vi stackare i Sverige har ingen onlinebutik att handla från =( Jag köper mina grejer vid MAC-diskarna i Stockholm.



Åhléns city i Stockholm var den enda MAC-disken i Sverige som tog in mineralizeboxen eftersom dom har samma sortiment som fristående MAC-butiker utomlands har (med bland annat refillskuggor och paletter), och det var enbart dessa som fick in just mineralizeseten.

2010-01-11 @ 18:01:07
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy