Skogsälva


Oj, vad mycket roliga och spännande förslag ni kom med på sminkningar! Jag hade jättesvårt att välja så jag gjorde helt enkelt så att jag blundade och pekade, och fingret hamnade på Violas skogsälva. Jag är tokigt sugen på alla andra förslag med däremot så jag ska försöka hinna med att göra alla sminkförslag så fort som möjligt =)

Det ser lite fläckigt ut runt ögonen på vissa av bilderna, det beror på reflects-glittret som inte riktigt tycker om att vara med på bild...


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC lustre drops - pink rebel
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC irridescent loose powder - silver dusk
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC eyeshadow - wondergrass
  • MAC eyeshadow - one off
  • MAC eyeshadow - steamy
  • MAC pigment - old gold
  • MAC eyeshadow - femme fi
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - wondergrass
  • MAC eyeshadow - one off
  • MAC eyeshadow - velvet moss
  • MAC eyeshadow - mink & sable
  • MAC pigment - old gold
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - steamy
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC reflects glitter - antique gold
  • MAC fluidline - blacktrack
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MUS tri brow colour
  • MAC dazzle lash mascara
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - blankety
  • MAC lipstick - bubbles









Skuggornas placering: wondergrass på det rörliga locket, one off i globlinjen och tonat upp mot brynbenet. Velvet moss i globlinjen och yttre v. Mink & sable upp på brynbenet och tonat utåt, Old gold under brynet och tonat ut mot tinningen. Goldmine tonat i tinningen med antique gold över. Steamy under ögat, solar white i inre ögonvrån och tonat under ögat ner mot kindbenen.



In English: Whoa, you guys really came up with a lot of inspiring and fun makeup requests! I had a really hard time picking one so I closed my eyes and pointed, and my finger chose the forest fairy requested by Viola. I want to do the rest of the request too, though, so I'll try to do them aswell in the nearest future =)

It might look a bit blotchy around the eyes in some picture, that's because of the camera shy reflects glitter...


Shadow placement: wondergrass on lid, one off in the crease and upwards the brow bone. Velvet moss in the crease and outer v. Mink & sable on the brow bone and blended outwards, Old gold on the brow bone and blended outwards the temple. Goldmine in the temple with antique gold over. Steamy under the eye, solar white in the inner corner of the eye and blended down towards the cheekbone.




Maggie

GUD SÅ FINT! Jag älskar det! De nakna läpparna är jättefina, du borde ha så oftare.

Skogsälva ar jättespännande. När jag tänker "älva" så tänker jag vitt, silver, skirt och snö, så skogsälva var ju jättespännande :D

Jag tycker färgvalet var jättebra, som en höstskog

2009-09-01 @ 11:27:01
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Linda

Vilken härligt kreativ sminkning!! Skogsälva, så vackert!!

2009-09-01 @ 11:42:10
URL: http://bettieli.blogg.se/
Veronica

TJusigt, matchar dina ögon coolt också ju! :)

2009-09-01 @ 12:06:46
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Josephine- Makeuponista

Underbart! Du ser ut som en älva, bra jobbat! :D

2009-09-01 @ 20:53:48
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Purity

Kul att ni gillade den! =D

2009-09-02 @ 15:17:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Vendela

Kan inte du visa steg för steg hur du gör? :-D

Skit snyggt!!

2009-12-16 @ 15:44:29

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy