Purity undrar: Hur många ögonskuggor äger du?




Hur många ögonskuggor äger du? Använder du gärna samma skuggor varje dag, eller tycker du om att variera dig?


Mitt svar: Jag har runt 90 skuggor i pressad form, och 6 st stora burkar med lösögonskugga (MAC pigment). Utöver det har jag nog ett hundratal småburkar med prover på olika lösögonskuggor från MAC, MAD, Fyrinnae och Ninja Minerals bland annat! Jag älskar färg och älskar att variera mig, så det är inte många skuggor i min låda som inte har blivit använda än. Däremot använder jag vissa färger oftare än andra; speciellt när det kommer till neutrala sminkningar.





Purity asks you: How many eyeshadows do you own? Do you prefer to use the same eyeshadows every day, or do you love variation?


My answer: I have about 90 eyeshadows in pressed form, and 6 fullsize pigments (MAC). Plus about a hundred sample jars with different pigments from MAC, MAD, Fyrinnae and Ninja minerals, among others! I love colour and I love variation, so there are not many eyeshadows in my collection that haven't been used yet. Allthough I do use some colours more often than others; especially when it comes to neutral shades.






Caroline

Jag försöker alltid använda olika skuggor, annars blir jag så lätt less på dom. Jag har närmare 40 skuggor och ändå vill jag ha massa mer! haha.

2009-08-28 @ 14:55:23
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Viktoria

ca 50 fasta skuggor, 5 pigment fr¨n mac, och säkert 100 olika pigmentprover.



Använder oftast olika skuggor och färger. Gillar variation. Om jag inte orkar sminka mig blir det oftast woodwinked från mac med möjligen någon annan brun färg som kompliment.

2009-08-28 @ 15:05:31
Anonym

Jag har inte räknat mina på länge, men hos mig är definitivt förhållandet tvärtom - nästa bara lösa skuggor/pigment i skåpen!

2009-08-28 @ 15:26:09
Andrea

Jag har en ganska liten samling; ca 15 ögonskuggor. Rensade sminklådan för ett tag sen. Planerar att införskaffa små pigmentburkar iaf. Jag använder samma skuggor varje dag. De andra ligger bara där och väntar på att bli använda oftare :D

2009-08-28 @ 16:38:48
Viola, Killer Colours

Oj, att jag ens vågat göra detta.. Jag räknade just igenom alla mina pigment och de ligger på strax över 200st. Helt sick.. Ca en fjärdedel är väl fullsizes och resten samples. Eftersom jag i stort sett varje dag använder olika färger och samtidigt har så många att välja på räcker samples riktigt länge. :)

2009-08-28 @ 17:23:57
URL: http://killercolours.blogg.se/
Veronica

Har ca 13 skuggor från MAC, en fullsize pigmentburk, 4 pigmentsamples och 1 solar bits, jag har redan beslutsångest varje gång jag skall sminka mig, hur blir det om jag kommer upp i 90 då? Haha. Sen har jag dock 2 skuggor från VLD och en från Yves Rocher :)

2009-08-28 @ 17:38:32
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Linda

Har alldeles för många pigmentprover, och en korg med blandade fasta/lösa fullzize pigmetnt samt ett par- tre paletter. usch alldeles för mycket :/

2009-08-28 @ 18:40:52
URL: http://bettieli.blogg.se/
Kajsa

Du, jag vill tamej fan inte veta hur många skuggor jag har! (Det är med andra ord alldeles för många >_<)

2009-08-28 @ 19:01:11
Chris

Jag har säkert 200 pigment-prover (mad och mac) och minst lika många pressade (både "bra" skuggor och i paletter)

2009-08-28 @ 20:22:33
Emma

Tja vad kan där vara. Jag tror det kan var ca 80 plus tre pigment och några mineral allt från MAC!

2009-08-28 @ 22:17:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Johanna

Jag har ca 20 ögonskuggor och en jättepalett. I våras hade jag ofta rosa, turkosa eller gröna ögon, man nu är jag helt kär i mina gråbrun-blänkiga från mac och face. Och Shroom, såklart.

2009-08-28 @ 22:45:30
Tessan

Oj vågar man svara på frågan???

Jag anväder alla möjliga färger å mixar huller om buller ibland, å ibland kör jag bara samma flera ggr på rad.

Nu till antalet pust.

Jag har alldeles för många jag vet men kan ändå inte sluta köpa fler.

Totalt har jag över 250 st både i fast,lös å paletter.

Kram

2009-08-29 @ 23:58:41
URL: http://tessansmode.bubbleroom.se/
Minimänniskan

Oj då. Jag säger som någon skrev här ovanför, jag vill inte veta.

Ok, en grov uppskattning. 8 paletter från MAC, i princip fulla allihop.15x8 är 120 och så bort med lite. Ok ca 100 vanliga MAC-skuggor alltså. Sen finns det en drös skuggor som inte funkar i paletter tex Lancome, Too Faced, Urban Decay, MAC pigment, krämskuggor. Har en del färdiga paletter också från Dior, UD, TF och Benefit och sen är jag sjukt nöjd med att jag pressade nästa alla mina pigmentprover från MAD och MAC så där försvann ytterligare 100 kulörer ner i 3 paletter!

2009-08-30 @ 09:20:46
Sminkan

Räknar man in alla mineral samples och paletter handlar det nog om mer än tusen. Ingen aning egentligen, har inte räknat. Ett hastigt överslag på paletterna bara ger ca 800 olika ögonskuggor.

Svaret blir alltså nej, jag använder inte samma varje dag. Har perioder dock då jag använder olika saker olika mycket.

2009-08-30 @ 09:43:18
URL: http://sminkan.blogg.se/
Carolina

Jag älskar skuggor så jag varierar gärna från gång till gång, enda skuggorna jag använder kontinuerligt är de jag highlightar brynet med. Uppskattningsvis äger jag mellan 20-30 lösa pigment från MAD, diverse olika pressade skuggor från H&M, Isadora och Via La Diva, förrutom dom äger jag även den skimriga paletten med 88 skuggor från Coastal Scents vilken jag fullkomligt älskar, men fler skuggor lär det bli, utan tvekan ^^

2009-08-31 @ 12:24:02
Maggie

Har någonstans runt 100 pigmentprover, typ 10 MAC-pigment och -glitter, ca 40 pressade MAC-skuggor, ca 5 pressade MUS-skuggor, 17 Inglot-skuggor och så några "random" märken :)

Så ca 170-180 skuggor totalt?

2009-09-01 @ 11:29:28
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Sexy Sadie

Jeg aner ikke...

2009-09-05 @ 10:23:00
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
BeckaOfSweden

Hm, bra fråga - och lite skrämmande på samma gång, vill man veta? Eeek, det är många tuselappar när man tänker efter.

MAC: 124 ögonskuggor, 40 pigment (fullsize), 5 pigment vials, 7 mineralskuggor och ca 100 samples från MAC, Urban Decay, NYX, Earthen Glow, Lumiere, Pure Luxe.

2009-09-06 @ 18:12:05
URL: http://beckaofsweden.blogspot.com
Lina

Hmmm...Ojoj jag har så många olika ny. Föredrar pressade. Pigment/lösskuggar vet jag inte hur jag ska använda. T_T Jag använder olika nyanser varje dag jag ska till skolan eller stan. Men mina favoriter är nog vita,lila, beiga och svarta, helst med skimmer. XD

Här är ialla fall min "lilla" lista som hela tiden ökar.

2 pressade ö/s från MAC,

1 pigment från MAC,

30 pigment från NYX (Som är nästan oanvända som jag inte gillar T_T)

2 stora coastalscents palletter med 88 ö/s i varje, 3-4 pressade från MUS,

2 ö/pennor från H&M,

2 pressade från isadora,

2 mineral ö/s från Isadora

1 pallett med 5 stycken från Isadora,

4 lös ö/s från VLD

Just nu är himla förtjust i MAC och märkerna fråm CherryCulture. Köper mycket för att jag vill bli makeupartist. xD

Ciao!

2009-11-08 @ 23:46:28
URL: http://beautycokefairy.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy