Purity undrar: Hur förvarar du ditt smink?

 

 

Hur förvarar du ditt smink? Har du ett speciellt ställe där du förvarar allt och sminkar dig, eller föredrar du att ha det packat så du kan ta det med dig?

 

Mitt svar: Jag förvarar allt mitt smink i översta lådan på min ikea-byrå, där står jag även och sminkar mig. I lådan förvarar jag sminket i plastlådor, även dom från ikea, och pennor och penslar har jag i muggar ovanpå byrån. Det börjar däremot bli väldigt trångt i förvaringen nu så jag måste organisera om snart...

 

 

Purity asks you: How do you store your makeup? Do you have a special place where you keep it all and do your makeup, or do you prefer to have it packed in bags to take it with you?


My answer: I keep all my makeup in the top drawer in my chest of drawers from Ikea, and I do my makeup there aswell. Inside the drawer, I keep the makeup in plastic trays, also from ikea, and pencils and brushes are kept in mugs on top of the chest of drawers. It's starting to get a bit crowded inside the drawer now, though, so I have to re-organize it soon...

 





Lea (Marisu)

Jag förvar allt mitt smink i en byrålåda också, från IKEA med plastfack i. I badrummet har jag denna och där sminkar jag mig även. Penslarna förvara jag en plastinsatts som ligger på överkanten av lådan, alltså så det blir som en låda över facken med sminket. Där de kan ligga så det bara är lägga dem tillbaka när de är renjorda.

2009-08-31 @ 19:54:34
MAria

Jag lägger smink typ överallt i mitt rum bara, höhö xD... Fast jag brukar sminka mig i våran hall för där är det bäst ljus.

2009-08-31 @ 20:39:55
Hanna

Jag har mitt smink ganska utspritt för tillfället. Jag har en liten hylla vid min stora spegel i mitt rum där jag förvarar det jag använder varje dag samt det jag BRUKADE använda varje dag. Och annat som jag aldrig använder längre.. Har också en del smink i min garderob och i min bokhylla som jag aldrig använder. Eftersom jag köpt så mycket smink på sista tiden har min förvaring blivit alldeles för liten så några av mina skivor har fått ge upp sin plats på två hyllor för att jag ska få plats med sminket. Så jag måste nog ändra om lite snart.. Samlingen växer farligt fort.

2009-08-31 @ 21:08:23
Veronica

Har allt i en stor ful väska tills jag får eget utrymme och kan ha det organiserat! :)

2009-08-31 @ 21:26:50
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Maggie

Tyvärr förvarar jag mitt överallt >_<

Har lite hos killen, lite i badrummet, lite i väskan och så en massa i översta lådan på min malm-byrå från Ikea... tyvärr, jag har för mycket för att få plats med det i bara en låda. Jag önskar jag hade två, lite grundare!



...undrar om man inte kan modda sin byrå lite, hehe >:D

2009-09-01 @ 11:31:30
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: jag löste problemet i min malm-byrålåda genom att stapla flera plastlådor (anordna lyx från Ikea) på varandra. Håller med om att det vore ultimat med två grunda lådor, då skulle man få bättre översikt!

2009-09-01 @ 12:32:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Minimänniskan

Hoppas det funkar att länka... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30053935



Jag har en sån här Malm-byrå, 6 lådor och 3 lådor hög. Eh, fattar ni på min tattiga beskrivning?

De två översta lådorna är rent sminklådor och de är inredda med 3 st Anordna Lyx-paket. Två såna lådor innehåller en stift-och glansförvaring i papp (likadan som du har, lyckades övertala en pysslig kollega att fixa åt ohändiga mig hehe). Sen står alla borstar, penslar pch pennor i stora ljuskoppar av glas från Ikea. Jag tycker det är rätt bra att de är djupa för de får att plats och jag slipper ha tex penslarna stående framme.

2009-09-02 @ 07:49:52
Elena

Hjälp vad länge sedan jag läste bloggar, du har ju hunnit med skitmycket >.<



Jag har mitt smink i ett toalettbord från Ikea, malm heter det. Har ett ganska nytt inlägg om det på bloggen :) ÄLSKAR det



Du var otroligt vacker som skogsälva btw.

2009-09-04 @ 07:51:08
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Gabriella

Jag har mitt smink på två ställen.

1. I en sminkväska som precis får plats med det jag använder "normalt".

2. I en lite större sminkväska som rymmer allt det gamla sminket, det som inte används för tillfället.



Har dock kommit på att det kanske inte är så hygieniskt att ha det där, plus att väska nummer 1 står på byrån i mitt rum, som i sin tur stär mot väggen längst bort från fönstret. Så jag tar alltid med mig väskan in på toaletten (där ljuset är bäst) och låser in mig i en halvtimme (ibland mer).. Ska nog fundera på att möblera om, så jag kan vara i mitt rum och sminka mig, lär göra mina kära syskon + mamma lite mindre irriterad på mig. :P

2009-09-04 @ 17:15:28

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy