Fransk manikyr med diskreta blommor


Mina naglar har äntligen blivit tillräckligt långa för att vara snygga i fransk manikyr. Jag nöjde mig däremot inte när jag var klar, utan bestämde mig för att stämpla några diskreta konad-blommor på naglarna och sätta dit två små stenar på ringfingrarna, inspirerat av Sasses fina bröllopsmanikyr. Jag lackade tipparna med ett lager China Glaze white on white (fuskade med french nail guides eftersom jag är kass på att freehanda), och sen målade jag hela nageln med två lager China Glaze sensous. Nu så här i efterhand tror jag att det hade blivit snyggare med bara ett lager, och då hade dessutom blommorna synts bättre med, men men. Sen stämplade jag varje nagel med ett blommönster från konads bildbricka m26 och till det använde jag konads pärlemovita speciallack. Avslutade med ett snabbtorkande överlack, Fast forward från China Glaze. Manikyren är 2 dagar gammal på bilderna, och jag är lite skitig om händerna, så ignorera smuts och slitage =P Det här är min första franska manikyr så jag blev helt klart nöjd, nästa gång blir det ännu bättre! Bör tilläggas att det var rätt svårt att fota med, dåligt ljus och ja, allmänt svårt att fånga på bild =P Finare i verkligheten!












In English: My nails have finally grown long enought to look nice in a french manicure. I wasn't satisfied when I was done though, so I decided to stamp some descrete konad flowers on the nails and put two rhinestones on my ring fingers, inspired by Sasse's pretty wedding manicure. I polished the tips with a coat of China Glaze white on white (I cheated with french nail guides because I suck at freehanding), and then I painted the entire nail with two coats of China Glaze sensous. I realised afterwards that one coat would have looked better, and the flower would have showed up more too, but better luck next time! Then I stamped each nail with a flower pattern from konad image plate m26 and konad pearl white special polish. I finished with a fast drying top coat, Fast forward from China Glaze. The manicure is 2 days old in the pictures and my hands are pretty dirty, so ignore the dirt and tipwear! This is my first try at a french manicure so I'm really pleased, the next time will turn out even better! This mani was hard to capture in a picture, I might add, it looks better in person!

 




Maggie

Så fint!

Jag älskar diskreta dekorationer. Det gör att allt känns så mycket lyxigare, även om det inte är en iögonfallande grej :)

2009-08-20 @ 09:54:10
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Tack! Samma här =D

2009-08-24 @ 17:22:13
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy