Rosalila festsmink


Min söta mamma fyllde 50 i torsdags, så självklart var man ju tvungen att göra sig lite fin =) Fick sminka mamma också men det blev ingen bra bild på det, tyvärr... Själv var jag lila och rosa!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - lotusland
  • MAC eyeshadow - stars n' rockets
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC cremestick liner - cranapple
  • MAC lipstick - bubbles
  • MAC lipglass - snowscene













Mina ögonbryn ser rent utav förskräckliga ut, dags för ett plock! Jag började med en bas av UDPP på hela ögonlocket, från frans till bryn. På inre tredjedelen av locket applicerade jag den lavenderlila skuggan lotusland. Mitt på locket fick rosalila stars n' rockets ta plats, och på yttre tredjedelen och i globlinjen applicerade jag den fuchsiarosa skuggan romping. Yttre v:et mörkades ner ytterligare med den mattsvarta skuggan carbon. Highlightade med den cremeguldfärgade skuggan femme fi, och precis under brynet la jag sugarshot i off-white. Målade eyeliner och fyllde i bryn. Jag använde även brynskuggan till att sota under ögat. Mascara. Kinderna rosades med det knallrosa rouget Tippy, och kindbenen fick lyster med perfect topping MSF. Fyllde i hela läpparna med läppennan cranapple, som ljusades upp och fick skimmer med det krämvita skimmerstiftet bubbles. Avslutade med läppglanset snowscene som går i samma nyans som bubbles för extra glans och skimmer. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Maggie

Riktigt gulligt :D

2009-04-14 @ 10:32:00
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Tack sötis =)

2009-04-14 @ 12:23:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Inthemake

Jättefint..gillar verkigen rosa just nu :p

2009-04-15 @ 14:29:07
URL: http://inthemake.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy