Purity recenserar: MAC studio sculpt concealer


I februari köpte jag både concealer och foundation från MACs nya serie studio sculpt, som lanserades i och med kollektionen Well Defined. Nu tycker jag att jag har testat både concealer och foundation tillräckligt för att recensera, först ut att skriva om blir Studio Sculpt Concealer.






Studio sculpt concealer är en krämconcealer med lite av en gel-formula. Denna formula gör att concealern snabbt smälter in i huden och blir i princip osynlig. Inga torrflagor här inte! I varje fall inte på min blandhy. Den ger hög täckning utan att för dens skull se kakig ut; den här concealern är väldigt krämig och lätt att tona ut. Den sitter på plats under hela dagen, genom svett, regn och frityrflott och den varken torkar ut huden eller täpper igen porerna. Dryg är den också, jag fick två prover på den här innan jag köpte den, och varje prov var lika stort som en ärta. Det tog 1½ månad för mig att använda upp dom två små proverna, så den här burken (ca 4 cm i diameter, samma storlek som paint pot-burkarna) lär räcka läääänge. Det här är en av dom bästa concealers jag har testat, jag kräver som sagt rätt hög täckning av mina concealers så vill du ha en lätt täckning så kan du behöva blanda ut den här concealern med en hudkräm eller liknande för att få lagom konsistens. Själv älskar jag den precis som den är =)

Pris: ca 175 kr
Betyg: 4/5





Sofia (heartcore)

låter lovande! ska nog plocka upp en sån när jag drar iväg till London i juni, allt för att spara några extra kronor :)

2009-04-23 @ 14:21:54
URL: http://www.heartcore.se
Aysel Lale R

- får nog ta o köpa en sån om ja åker till sthlm :)

2009-04-23 @ 15:32:08
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
sminkjante

Låter bra att torra partier inte syns. Får ta och kolla in den när jag kommer till MAC.

2009-04-23 @ 15:56:30
URL: http://sminkjante.blogspot.com
[Make-Up Your Mind]

Kul att läsa att den är så bra när jag sitter och väntar på två prover från min MAC-langare. En vecka till, sen får jag äntligen testa jag också :)

2009-04-23 @ 17:15:01
URL: http://mym.blogg.se/
Emma P

Den låter verkligen suverän! Ska köpa denna när jag är på MACmark nästa gång...

2009-04-23 @ 20:20:18
Emma

köpte både denna och foundation då den kom riktigt bra faktiskt!!

2009-04-24 @ 10:51:33
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Sofia: Jag vill också åka till London!



Aysel: Gör det, den är jättebra!



sminkjante: Studio sculpt är nog den serie som passar torr hy bäst, både foundation och concealer gjorde underverk på mig i vintras då jag nästan alltid är torr som ett fnöske =)



Make-Up Your Mind: Ah vad kul, hoppas du gillar den lika bra som jag gör!



Emma P: Slå till!



Emma: Jag håller med dig till fullo =)

2009-04-24 @ 11:44:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Jag får nog slå till på en sån där. Du kanske får langa den till mig i maj ;-)

2009-04-24 @ 19:27:27
URL: http://aspiesinnet.blogspot.com/
Olivia

vågar man fynda en för $16 på ebay?? rätt färg, men osäker....

2010-02-28 @ 16:33:05
URL: http://minipri.blogg.se/
Purity

Olivia: Vad är det för säljare? En ny studio sculpt concealer kostar $16.50 så priset låter ju inte helt orimligt, är det en pålitlig säljare är nog chanserna stora att den är äkta.

2010-02-28 @ 19:11:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Ida

Köpte den för ett tag sedan, men på min torra och lätt-utbrytande hy fungerade den inte alls. Den smälte inte alls in med min hy, och den gjorde mig ytterst torr och min hy blev irriterad av den, vilket resulterade i finnar. Säkert ett kap för folk med blandhy, men inget för mig iaf!

2011-04-04 @ 19:09:28

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy