Påskshopping, del 1


Min mamma lurade med mig in till stan redan på onsdagen då jag kom med flyget hem till Stockholm, och självklart kunde jag inte låta bli att gå på MAC redan då istället för på lördagen som jag egentligen hade tänkt... Köpte lite grejer som jag inte har kommit mig för att införskaffa förut, min syster Tove hade köpt Femme Fi från BBR och Deep blue green pigment från Hello Kitty åt mig i förväg som låg och väntade på mig hemma, och så fick jag tag på det sista jag ville ha från sugarsweet Oh, just det, på tal om sugarsweet. Frågade på både PUB och Åhléns city om dom skulle få in alla produkter, PUB hade inte fått in något än och det enda Åhléns city väntade på var peppermint patti. Visserligen släpps inte kollektionen förrän på onsdag så dom kanske kommer få in det. Vi håller tummarna =)


3 ögonskuggor i pro pan, 2 ögonskuggor i pots, 1 pigment, 1 cremestick liner, 1 mascara, 1 läppstift, 2 tomma sampleburkar och 2 st 15-panpaletter.




Electric eel, Orange och goldmine




Goldmine, Orange, Electric eel




Goldmine, Orange och Electric eel på en bas av UDPP




Sugarshot (Sugarsweet) och Femme Fi (Brunette Blonde Redhead)




Deep Blue Green pigment (Hello Kitty)




Cranapple cremesick pearl liner




Cranapple på bar hud




Plushblack plush lash mascara




Bubbles lipstick (Sugarsweet)


Jag har uppdaterat inläggen med sugarsweet-swatches, Hello Kitty-swatches och BBR-swatches om ni är sugna på att se swatches på bubbles, sugarshot, femme-fi och deep blue green =)




Veronica

Goldmine är min första ögonskugga jag köpte från MAC, den är så fin! :D

2009-04-13 @ 15:33:39
URL: http://weby.wordpress.com
Tove

Får inte jag nån cred för min insats halla :p

2009-04-13 @ 15:34:00
Josephine

Det var ingen dålig shopping! :)

2009-04-13 @ 16:26:25
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Carolina

Åh guud va snygga matta skuggor, den orangea är helt perfekt! Bubbles tror jag blir väldans fint!

2009-04-13 @ 16:45:50
Rei

skulle inte du kunna göra en update på din sminksamling och dina nya paletter? älskar å kolla på den du har nu (så ordning o reda o bra bilder ^^) men din samling har ju ökat så skulle va kul o se allt på ett ställe :)

2009-04-13 @ 17:04:29
Aila

Vaddå, är Sugarsweet redan uppe i Sthlm???

2009-04-13 @ 17:14:04
anki

sugarsweet släpps väl inte förräns på onsdag?? fina saker i vilket fall!

2009-04-13 @ 17:26:09
Emma

Tur att du är tillbaka :) Snygga saker är sugen på Goldmine. Vet du hur den är jämförelsevis mot Flip och Gorgoues gold? Ska en vända till Kph på lördag!

2009-04-13 @ 17:46:01
URL: http://emla82.blogspot.com
glamqueen

lucky you som fick köpa lite sugarsweet! på NK hade en av MUArna peppermint patti på naglarna, så jag misstänker att den kommer att finnas till salu där om den inte hunnit in till Åhléns.

2009-04-13 @ 18:15:26
Purity

Veronica: Visst är den!



Tove: Haha =P Sorry, får ändra i inlägget!



Josephine: Det gäller att passa på ;)



Carolina: Bubbles är supersnyggt att ha över andra mörkare stift!



Rei: Tänkte göra en update på hela samlingen i höst då det var ett år sedan jag startade bloggen och postade det förra inlägget, men kan ge en liten sneak peak på paletterna kanske ;)



Aila och anki: Nej, sugarsweet kommer inte upp förrän i övermorgon, mitt är köpt bland annat i USA.



Emma: Jämförde inte med flip, men gorgeous gold är mer gul än goldmine!



glamqueen: Ah okej, hoppas de andra diskarna får det med!

2009-04-13 @ 19:33:54
URL: http://purity.webblogg.se/
MissPurple

Gud vilken underbar shopping! Kul att du är tillbaka =)

Förresten, pro pan, vad kostar de? Jag har hört lite olika priser nämligen och är sugen på ett par :p

Är väldigt sugen på massor av produkter nu. suck. (O)tur att man är fattig student :p annars hade min samling ökat lavinartat.

2009-04-13 @ 20:55:38
URL: http://misspurple.blogg.se/
Purity

MissPurple: 115 kr kostade pro pans när jag handlade i helgen!

2009-04-14 @ 00:56:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Emmelie/Diabolica

åhå går det att köpa skuggorna sådär färdig depotade? är de i samma storlek eller är de mindre? billigare än de med burk?

2009-04-14 @ 07:28:51
URL: http://mliie.blogspot.com/
Purity

Diabolica: Yes, fast bara på Åhléns city i Stockholm eftersom de är de enda som tar in dem... 115 kr kostar pro pans jämfört med 155 kr för pots! Är exakt samma storlek på själva skuggan i en pro pan som en skugga i en pot.

2009-04-14 @ 12:23:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Inthemake

Holy crap va du har gått loss vid MAC disken haha...fiina grejer ;)

2009-04-15 @ 14:36:00
URL: http://inthemake.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy