Sminkfavoriter i olika färger


Mitt första inlägg blir lite av en Eye Of The Year, dvs några av mina absoluta favoritsminkningar jag har gjort i regnbågens alla färger! Jag har valt ut en ögonskuggssminkning att representera varje färg. Enjoy!


Regnbågsfäger:



UDPP (Urban Decay Primer Potion) som bas. MAC primary yellow pigment, MAC golden lemon pigment, MAC accent red pigment, MAC bright fuchsia pigment, MAC rr blue pigment, MAC vanilla pigment.


Svart:



UDPP och MAC sharkskin shadestick som bas. MAC dark soul pigment, MAC fairylite pigment.


Rosa:



UDPP som bas. MAC all girl pigment, MAC fuchsia pigment, MAC bright fuchsia pigment, MAC smoke signal pigment, MAC kitschmas pigment, MAC shroom eyeshadow.


Gult/Orange:



UDPP som bas. MAC primary yellow pigment, MAC golden lemon pigment,  MAC off the radar pigment, MAC orange pigment, MAC bright fuchsia pigment, MAC juiced eyeshadow, MAC golden olive pigment, MAC night light pigment, MAC vanilla pigment.


Blått:



UDPP som bas. MAC air de blu pigment, MAC sky blue pigment, MAC freshwater eyeshadow, MAC deep truth eyeshadow, MAC shroom eyeshadow.


Turkost:



Bas: UDPP och MAD minerals gel liner i färgen peacock, MAC blue flame eyeshadow, MAC cool heat eyeshadow,  MAC gulf stream eyeshadow, MAC solar white eyeshadow, MAC turquoise glitter blandat med Urban Decay eyeshadow transforming potion för att få en glittereyeliner.


Grönt:



Bas: UDPP. MAC canary yellow eyehsadow, MAC lime eyeshadow, MAC emerald green pigment, MAC solar white eyeshadow


Brunt:



Bas: UDPP, MAC bare study paint pot, MAC delft paint pot. MAC blue brown pigment (samma färg över hela locket, den skiftar i nyans beroende på färgen på underlaget), MAC shroom eyeshadow.


Lila:



Bas: UDPP, MAC delft paint pot, MAC bare study paint pot. MAC steel blue pigment, egenblandad pigmentmix bestående av MAC violet, bright fuchsia och rr blue, MAC entremauve pigment, MAD minerals pizzazz, MAC solar white eyeshadow.


Nu får det räcka för jag ska sova!


In English: My first entry will be some sort of an Eye Of The Year, i.e. some of my favourite makeup I've worn during the last few months. Enjoy!




inthemake

Det var inga dåliga kreationer ;) du är jätteduktig :)

2008-09-15 @ 11:53:15
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

inthemake: Tack ska du ha! Ska försöka hålla igång bloggen och posta något varje dag, får se hur det går!

2008-09-15 @ 12:24:34
rocketqueen

Fantastiska bilder! Hur får du dem så bra? Otrolig färgåtergivning! Alla är ursnygga. Vad kul att du skapat en blogg!

2008-09-15 @ 13:15:48
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

rocketqueen: Jag fotar manuellt med systemkamera, i direkt dagsljus framför ett fönster. Sen är det visserligen minimal efterbehandling i photoshop, men där justerar jag bara kontrasten i princip. Kul att du gillade mina bilder! =)

2008-09-15 @ 13:22:34
Mimmi

Åh, vad kul med en ny blogg. Dina sminkningar är så vansinnigt snygga!

2008-09-18 @ 22:26:42
URL: http://bigmouth.se/yta

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy