Önskelista från Fyrinnae


Kunde självklart inte låta bli att fastna för några produkter hos Fyrinnae när jag höll på att kolla runt på mineralsmink! Dessa produkter står på min önskelista och lär klickas hem om jag känner mig själv rätt så fort dom öppnar sidan igen (den är tillfälligt stängd pga flytt):

Mineral Finish - Oil Control ($7 för 12 gram)
"Our pure mineral Oil Control finishing powder is just that: it contains no cornstarch, no oil, only matte mica, kaolin, and zinc oxide. Dust on a small amount after applying foundation (or wear alone), using a powder, kabuki, or similar large brush. It will give a very soft shine-free glow and a powder-soft finish. This powder is transparent."




Rice Powder primer ($7 för 12 gram)
"Our primer powder gives your skin a silky-soft feel and is perfect under foundation or alone for a line and pore minimizing look. This primer is designed to gently absorb any excess oil without drying skin (we've tested this on dry skin as well as oily and combination, with no adverse effects), as well as prime your skin for a more even, lasting application of mineral foundation. Also works under traditional foundation. Contains a large percentage of silica to soften the appearance of fine lines and pores."




Och så självklart, diverse ögonskuggor jag fastnade speciellt för ($1.75 för ett sample på 1/4 tsk):

1.22 Gigawatts
"Our brightest blue! Brilliant shimmery electric blue with flashes of gold sparkle."




Aztec Gold

"Stunning metallic coppery gold over a green base."




Bastet
"Deep, velvety black filled with gold sparkle."




Dragon's wing
"Gorgeous shimmery green with a pale aqua highlight."




Fyre & Ice
"A myriad of colourful sparkles on black. Purple, pink, and blue dominating."




Japan
"Dark shimmery teal."




Wicked
"Deep, dark purple with turquoise shimmer."




Åh, alla dessa färger! Man blir ju alldeles till sig! Finns väldigt många unika nyanser att välja på. jag har haft alla mina andra ögonskuggsfärger i åtanke när jag valde mina "must haves" för jag har så många väldigt lika nyanser redan...
Synd att Fyrinnae har så lång leveranstid (upp till över en månad innan dom skickar sakerna!), men det kan nog vara värt att vänta på dom här godingarna. Dessutom är det fri frakt till alla länder om man beställer över $25! Har suttit och dreglat över fyrinnae-produkter ett bra tag nu men aldrig kommit mig för att beställa... Dags att ändra på det med andra ord!




inthemake

Jag avgudar Fyrinnae....det är helt klart värt väntan, go for it!

2008-09-17 @ 09:12:11
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

inthemake: så fort dom öppnar igen klickar jag iväg en beställning tror jag =)

2008-09-17 @ 09:54:00
Mia

Har gjort som dig, suttit och dreglat i ett år men nu väntar jag min första beställning på fem fullsize-skuggor! Dock ingen av de du valt men bl.a. Dragonskin, Leif och Biker Chic.

Min visst var det ett litet helvete att välja så få! =)

2008-10-07 @ 10:49:25
Purity

Mia: Jag beställde också Biker Chic, inköpslistan blev lite annorlunda än den ursprungliga önskelistan ;) Har för mig att jag skippade både 1.22 Gigawatts och Dragon's wing...

2008-10-07 @ 14:02:32

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy