Purity recenserar: Pure luxe pore eraser


Allright, jag vet att ni är många som väntar på den här recensionen så här kommer den!




Jag hade varit världens lyckligaste människa om den här hade fungerat som jag förväntade mig att den skulle göra; dvs trolla bort mina stora porer på kinderna bredvid näsan. Tyvärr måste jag göra er besvikna och säga att den här produkten inte fungerar alls till detta ändamål =( Jag har provat att stryka på den, dutta på den, applicera under primern, applicera över primern, applicera tillsammans med flytande foundation och med mineralfoundation - med samma resultat varje gång. Det känns som att den liksom inte vill stanna kvar när jag applicerar min foundation, utan gnids ut så att porerna blir synliga igen... Nej, det blir nog till att testa Smashbox photo finish primer och se om den funkar bättre till att dölja porerna, synd att den ska vara så himla dyr bara!

Pris: ca 58 kr för 5 ml
Betyg: 1/5





Linda

Jag har provat Smashbox Photofinish och kan tyvärr inte rekommendera den, på tok för silkig, känns som såna silikondroppar till håret fast i ansiktet tycker jag. Provade Laura Merciers och den va mycket bättre, men jag är inget fan av ansiktsprimer öevrhuvud taget tror jag :P

2008-10-08 @ 22:19:11
URL: http://bettieli.blogg.se/
Des

Jaha, det var synd. Jag har inte problem med stora porer, men man vill ju alltid se lite bättre ut. Jakten går vidare!

2008-10-09 @ 12:35:56
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Linda: Jaså? Jag har bara hört bra saker om photofinish, förutom att man inte ska använda den varje dag eftersom den är i lite det tyngsta laget... Använder prep + prime från MAC nu och jag älskar den, men letar fortfarande efter något som kan dölja porerna =(



Des: Ja, jag tycker också att det är synd! Kom på nu att clinique faktiskt har en kräm som ska dölja porer, instant pore minimizer har jag för mig att den heter. Jag kanske ska testa den innan jag kör på smashbox photofinish... Hm. Aja, det får bli nästa månad =P

2008-10-09 @ 12:39:08
inthemake

Ohh NEJ va trist, jag som hoppades att det skule vara nått att ha, ska jag komma ihåg ;)

2008-10-09 @ 13:49:22
URL: http://inthemake.se
Purity

inthemake: Samma här, är väldigt besviken faktiskt =/ men ska nog som sagt prova Cliniques, de brukar ha bra produkter och har hört massa bra recensioner om den så vi får hålla tummarna för att den funkar!

2008-10-09 @ 14:40:58
Erika

Va synd... Om man inte har på någonting över alls förutom kanske lite löspuder, hur ser det ut då? Jag använder rätt sällan någon form av foundation så de kasnke kan funka på mig om ja inte har på något över?

2008-10-09 @ 23:08:22
Purity

Erika: Den blir i princip genomskinlig på huden... Jag kan skicka litegrann till dig så fort jag får hem mina tomma burkar från taylor made minerals?

2008-10-09 @ 23:28:22
Louise

bäst för att dölja stora porer är Dr Brandts pores no more eller cliniques Lisse Minute som även mattar ner helt fantastiskt bra.

2009-07-25 @ 13:20:32

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy