MAC - Chill collection


Jag som älskar kalla toner är väldigt nyfiken på Chill-kollektionen som släpps i Sverige någon gång januari. Speciellt glossen, några av ögonskuggorna och eyelinern är jag extra sugen på!


MAC Chill
Release date: 26 december 2008 (US/Canada), Unknown 2009 (International)



Lipglass (LE)
  • Icescape - Sheer pale pink with pink pearlized pigments
  • Naked Frost - Sheer taupe with silver pearlized pigments
  • Frozen Dream - Sheer cool mid-tone pink with pearlized pigments
  • Snowscene - Sheer white with multi-dimensional pearlized pigments

Eye shadows (LE)

  • Arctic Grey - Frost mid-tone grey
  • Wintersky - Frosted neutral mid-tone pink
  • Apres-Ski - Matte dark brownish grey
  • Mont Black - Sparkly black with multi-dimensional pearlized pigments
  • Vellum - Pale white duochrome with violet opalescent shimmer

Penultimate liner (Permanent)
  • Rapidblack - Contains carbon black pigment. transfer-, smudge-, flake- and fade- resistant. lasts up to 12 hours.

Glitter (PRO)
  • Reflects Transparent Teal - Sparkling white with turquoise
  • Reflects Antique Gold - Sparkling taupe

Lash
  • #41 lash - a set of sythetic hair lashes that deliver a slightly dramatic length. overlapping hairs give a lush, luxe look.









Arctic Grey och Mont Black ser ju bara såå fina ut... Alla lipglassen är superfina med. Eyelinern verkar jättepraktisk, har aldrig testat sådana här filtpennor innan faktiskt. Är filttoppen tillräckligt hård så kommer den nog bli en favorit hos mig! Promo-bilden är ju bara så vacker, den ser verkligen riktigt iskall ut...

Källa: Specktra.net
Bilder: lushiousbabe




rocketqueen

Filtspetsen är hård! :D Och glossen. Åh, glossen...

2008-10-22 @ 10:20:39
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Emma P

Jag tycker att promobilden är fin! Men vet inte om jag egentligen är så sugen på produkterna. eller jo, eyelinern skulle jag vilja ha! Fast den är ju inte LE så den kan man ju köpa när som helst.

2008-10-22 @ 13:54:44
Anonym

Rocketqueen: YAY! =D Jag hatar flytande liners med filttoppar som bara viker sig nämligen... Glossen ser bara SÅ fina ut!



Emma P: Jag var inte så jättesugen först innan jag såg swatches, men glossen fångade mitt hjärta! Och Mont Black, hade tänkt skaffa Black tied men det blir nog Mont Black istället!

2008-10-22 @ 22:11:37
Emma P

Ja, det rosa glosset ser faktiskt fint ut! Men jag bor inte i någon MACstad och orkar inte kämpa med att få någon att handla åt mig, så intressant känns det inte. Har jag vägarna förbi en MAC-disk kan jag dock inte svara för vad jag köper:)

2008-10-23 @ 00:00:34
Anonym

Emma P: Jag gör desvärre inte heller det för tillfället, flyttade ifrån Stockholm för 2 månader sen så närmaste stad nu är Malmö som är 15 mil bort... Tur att jag har min mamma och syster i Stockholm som jag kan be skicka saker åt mig! Synd att man inte kan testa sakerna innan man köper dom, däremot...

2008-10-23 @ 00:03:02
Emma P

Snabbt svarat!:) Nej du, min närmaste MACstad är Sthlm, men dit åker jag aldrig. Brukar åka till Malmö och Gtbg några gånger per år dock. Ska faktsikt till malmö nästa helg om allt går som det ska och då kan det nog bli lite MAC:) jag vet, jag saknar också att testa och klämma, det blir inte samma sak, även om jag ofta vet i förväg vad jag vill ha!

2008-10-23 @ 00:08:48

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy