Killer, Crush, Vegas


Kände att det var dags att leka loss med mina skuggor från Taylor Made Minerals =) Färgerna jag har använt mig av är de rosa och röda skuggorna killer, crush och vegas. De här skuggorna sitter som berget, det är riktigt svårt att blenda på en bra bas och de är svåra att få bort från borstarna med... Riktigt färgstarka! Fick mina nya prover från everyday minerals idag också (de kom i de små burkarna, typiskt!),  tror att light neutral passar min vinterhy perfekt =) Blev lite kassa bilder för jag hann inte med dagsljuset, har varit i tvättstugan hela eftermiddagen... Men jag tror jag fångade färgerna ganska bra. Orange piggar verkligen upp så här i höstmörkret!

Ansikte
  • Fyrinnae rice powder primer
  • Everyday minerals light neutral foundation (intensive)
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • Fyrinnae mineral finish oil control
  • Everyday minerals nick nack blush
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC bare study paint pot
  • TMM Killer
  • TMM Crush
  • TMM Vegas
  • MAC fairylight pigment
  • Urban Decay Covet 24/7 glide on eye pencil
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lightly ripe lipstick











Mimmi

Skitsnyggt. Just de skuggorna är nog mina favoriter!

2008-11-03 @ 17:25:34
URL: http://bigmouth.se/yta
Sminkan

otroligt läckert mot dina snövit-färger! Det verkligen lyser men utan att bli grällt. Jag gillar dig i och för sig i alla färger, men orange var en vitamininjektion!

2008-11-03 @ 17:25:59
URL: http://sminkan.blogg.se/
Linda

Åh vilken färgbomb!!! Så fint!!

2008-11-03 @ 17:33:58
URL: http://bettieli.blogg.se/
Viola

Så orange att jag nästan trillar av stolen! Underbart!

2008-11-03 @ 17:50:10
Emma P

Riktigt riktigt fint, du är docksöt fast med en kryddig touch...

2008-11-03 @ 18:13:06
Maggie

Åh, tjusigt! Som ett riktigt färggrannt höstlöv!

Fick mina TMM-pigment idag jag med. Swatchade min röda och fick typ ta slut på halva min brush cleanser för att ens få bort hälften av pigmenten ur dem! Galet!

2008-11-03 @ 19:36:57
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
Marie

Wow! Vilken intensitet!

Snyggt med grå kontrast under ögat.

2008-11-03 @ 19:56:07
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Purity

Mimmi: De är riktigt intensiva!



Sminkan: Tack! =D Orange är verkligen en uppiggande färg, är så synd att alla orange höstlöv är borta nu =(



Linda: Tack tack! Färgerna är galet mer intensiva än vad jag hade väntat mig; de riktigt knallorange färgerna från MAC till exempel blir inte alls lika intensiva på huden som i burken...



Viola: Orange är <3 =)



Maggie: Jag försökte med brush cleansern med först, men gav upp när jag märkte att pigmenten aldrig tog slut så jag tog till tvål och vatten istället, då gick det bort hyfsat smärtfritt... Helt galet!



Marie: Tack! Det är en grön penna egentligen, fast den ser grå ut på bilderna nu när du säger det... Blir nog lite urtvättat av det starka orange ;)



2008-11-04 @ 10:10:37
Maggie

Haha, verkligen!

Jag smygswatchade Neas med, hon hade beställt några gröna och blå. De är fantastiska! Alla är ju rätt lätta att gnugga bort, men jag tycker de är vackrare än MAD's pigment. Jag hann inte sminka mig med dem i morse, så jag hoppas hinna prova dem imorgon! Så får jag se hur de håller under dagen. Ruby är det vackraste pigmentet ever! Riktigt rubinröd med mycket skimmer och glitter! Skulle nog göra sig kalasfin på läpparna...

2008-11-04 @ 11:03:48
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
inthemake

Vilken härlig make, den gjorde mig glad! :)

2008-11-04 @ 11:32:34
URL: http://inthemake.se
Purity

Maggie: Visst är pigmenten fina? Riktigt färgstarka och skimret är bara att dö för... Sitter på plats gör dom med, hade problem med att få bort allt det orange igår kväll kan jag ju säga. UDPP = klister!



inthemake: =D

2008-11-04 @ 12:14:56
Sofia (nibblah)

Oh, det kändes verkligen som en härlig vitamininjektion att se denna maken! Ursnyggt och väldigt uppiggande :)

2008-11-16 @ 14:18:57
Purity

nibblah: Tack!

2008-11-17 @ 13:16:38

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy