Ariel (den lilla sjöjungfrun)


Bloggen har varit lite död de senaste dagarna, jag har jobbat så mycket i helgen och igår när jag väl var ledig orkade jag inte sätta mig framför datorn efter att ha fikat med en vän på stan och stått i tvättstugan hela kvällen... Däremot kommer det komma en hel del nya inlägg idag, utöver denna FOTD =) Therése kom med ett jättebra förslag på FOTD-tema när hon såg den här, så några veckor framöver kommer jag göra sminkningar inspirerade av disney-prinsessor! Först ut är Ariel, prinsessan från den lilla sjöjungfrun. Ariels makeup är rätt diskret, så jag hämtade färgerna på ögonskugga från färgerna på Ariels fjäll!

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color corrector concealer - peach och green
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC chartreuse pigment
  • MAC parrot eyeshadow
  • MAC freshwater eyeshadow
  • MAC deep truth eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric, zero och yeyo
Läppar
  • MAC lightly ripe lipstick
  • MAC rich & ripe lipglass











Jag började med att grunda med UDPP över hela locket, upp till brynet. På inre tredjedelen av locket och längs nästan hela övre fransraden la jag det gröna pigmentet chartreuse från MAC. På nästan resten av locket applicerade jag turkosblå parrot. I yttre ögonvrån och i globlinjen applicerades klarblå freshwater. Jag fördjupade färgen aningen genom att applicera mörkblå deep truth med en liten och fast, rund pensel, MAC #219. Sen applicerade jag highlightern, solar white, och suddade ihop allt på det rörliga locket med lite parrot på en flufflig blending brush, MAC #217. Sedan suddade jag de skarpa kanterna med cirkulerande rörelser med hjälp av en lite mjukare crease brush, MAC #222, och freshwater. Applicerade vita pennan yeyo i inre ögonvrån och längs inre tredjedelen av undre fransraden. Längs resten av undre fransraden applicerade jag den klarblå pennan electric. Över yeyo applicerade jag chartreuse, och över electric applicerade jag parrot och deep truth. Innanför nedre fransraden målade jag med den svarta pennan zero, den enda pennan som blir riktigt svart och inte irriterar på vattenlinjen för mig. Blacktrack fluidline applicerades i en tunn linje och ut i en liten vinge längs övre fransraden. Fyllde i brynen och applicerade två lager mascara. Sculptade fram kindbenen med hjälp av mitt sculptingpuder från MAC, och highlightade med accentuate. Uppe på kindbenen och i tinningarna applicerade jag det skimrande pudret soft and gentle. Avslutade med att spraya ansiktet med MUS face mist. Läpparna målades med en färg nära min egen läppfärg, lightly ripe, och fick lite gloss med det aningen mörkare lipglasset rich & ripe.




Och här har vi då en bild på originalprinsessan =)




Therése

Superfint! Älskade Harry Potter-sminkningarna, vore kul med Disney-tema eller något i den stilen. Det här är ju Lilla Sjöjungfrun, jag vill se Snövit :)

2008-12-09 @ 15:27:17
Purity

Therése: Åh vilken bra idé, tack för tipset! =D Disney-prinsessor it is!

2008-12-09 @ 15:55:03
Chaosophia

Skitsnyggt! Och väldigt bra idé med ett Disney-tema. :D

2008-12-09 @ 16:10:32
URL: http://chaosophia.blogg.se/
RM

Pretty! :)

2008-12-09 @ 16:16:40
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Sanna

helt underbart snyggt!

2008-12-09 @ 18:13:40
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Kajsa

Åh guuu så vackert!

Ser verkligen fram emot de andra figurerna.

2008-12-09 @ 19:32:15
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Purity

Chaosophia: Att jag inte hade tänkt på det själv, det är ju ett tema som passar mig som handen i handsken =) Tack!



RM: Tack!



Sanna: Tack ska du ha =)



Kajsa: Imorgon blir det nog snövit eftersom jag är ledig och kan ha röda läppar =)

2008-12-09 @ 21:39:55
Anonym

Sötnos!!!! Du är så vacker!!! Underbara färger! Min påfågel!

2008-12-09 @ 22:51:57
Sminkan

det var jag som kallade dig påfågel!

2008-12-09 @ 22:52:42
Linda

Underbara nyanser, va skoj med tema igen!!!

2008-12-09 @ 23:01:03
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Sminkan: Aoow, du är så söt och gör min kväll <3 puss på dig!



Linda: Tack! Är lättare att hitta inspirationen om man kör på ett tema, har jag märkt =) Har varit nere lite i en sminksvacka nu (hemska tanke men det är faktiskt sant) och har bara orkat göra gråa och bruna sminkningar, känns skönt att ha inspirationen och färgerna tillbaka!

2008-12-09 @ 23:19:46
Viola the Killer

Wow, du är verkligen helt otroligt vacker! Nyanserna går så vackert ihop med din ögonfärg. Jag längtar efter fler prinsesslooks!

2008-12-09 @ 23:54:16
URL: http://killercolours.blogg.se/
Pleu

Fantastiskt! Som vanligt. ;)

2008-12-10 @ 03:57:02
URL: http://pleu.blogg.se/
inthemake

Oh va snyyyygt!! Du är så duktig ;)

2008-12-10 @ 09:51:50
URL: http://inthemake.se
Lalla

Tornrosa var min favorit nar jag var liten :)

2008-12-10 @ 13:15:16
URL: http://julialex.blogg.se/
Purity

Viola the killer: Tack ska du ha! =)



Pleu: tack sötis =)



inthemake: Tack ska du ha!



Lalla: Jag har bara sett törnrosa en gång, borde se om den... Malificent är ju den häftigaste disney-skurken ever!

2008-12-11 @ 16:25:10
Emma P

Och här har vi min favorit bland disneyprinsessorna! Supersnygg look, älskar färgerna, och dessutom så tycker jag att det är ett väldigt kul tema! Visserligen har väl disneyprinsessorna över lag rätt diskret smink, men det går ju att tolka dem på olika sätt...

2008-12-11 @ 20:12:14
Purity

Emma P: Ska man sminka sig exakt som prinsessorna själva så lär alla sminkningar se ungefär likadana ut, så jag kommer att tolka alla rätt hejvilt, men ändå så det syns vilken prinsessa det ska föreställa!

2008-12-11 @ 21:29:45
Lisa

Du är grym på sminkning. Är du make up artist?

2008-12-27 @ 14:17:00
Purity

Lisa: Tack ska du ha! Nej jag är inte utbildad makeup-artist, men jag skulle vilja gå en utbildning om jag hade pengarna...

2009-01-06 @ 16:41:02

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy