Belle (Skönheten och Odjuret)


Dags för den vackra disneyprinsessan Belle, från en av mina favorit-Disneyfilmer Skönheten och Odjuret, att få träda fram =) Belle har en vacker guldklänning på sig när hon går på bal med Odjuret, så ögonskuggan fick matcha hennes klänning. Rosa läppar klär alla prinsessor, så det matchade jag ögonen med!

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color correctors - peach och green
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC gold dusk pigment
  • Taylor Made Minerals centaur
  • MAC carbon eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MUS tri brow color
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lovelorn lipstick
  • MAC moistly lipgelée


(här är vänster öga belyst med dagsljus och höger öga belyst med lampljus, därför är det en naynsskillnad)









Det ser lite mesigt ut på bilderna, för metallicglansen är väldigt svår att fånga på bild, speciellt i kasst dagsljus... Det är hemskt när man måste tända lampor inomhus klockan 10 på morgonen för att inte fumla i mörkret! Borde ha kört på lösfrallor, men jag ska jobba ikväll så jag orkade inte hålla på =P Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket, som vanligt. Sedan applicerade jag vitguldiga pigmentet gold dusk från MAC i inre ögonvrån och längs övre franslinjen. Metallicguldiga skuggan centaur applicerades över resten av locket. Lite av svarta carbon suddades in med cirkulära rörelser i yttre ögonvrån och yttre globlinjen för att ge lite djup. Solar white, en skimrig champagnefärgad skugga, fick agera highlighter. Gold dusk, centaur och carbon applicerades även längs undre fransraden, och svarta pennan zero från Urban Decay lades innanför undre franslinjen. Blacktrack fluidline lades i en tunn linje längs övre fransraden. Mascara, och brynen fylldes i. Käkbenen framhävdes lätt med hjälp av sculptingpudret sculpt. Kindbenen och tinningarna fick lyster av MSF:et soft and gentle. Läpparna målades ljusrosa med hjälp av lovelorn, och färgen mörkades ner och intensifierades med hjälp av bärfärgade lipgeléet moistly. Slutligen sprayade jag hela ansiktet med MUS face mist.




Jag vill ha Belles klänning, den är så fin! Och så vill jag ha hennes svallande, mörkbruna hår med...




RM

Riktigt fint. Du är så duktig! :)

2008-12-15 @ 12:42:37
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Linda

Älskar nyanserna på ögnen, så himla fint! De gör sig perfekt med rosa läppar dessutom :o)

2008-12-15 @ 14:58:05
URL: http://bettieli.blogg.se/
Sminkan

Väldigt vackert! Du kan ju till och med bära upp gult... Fantastiskt. Det är sällan jag har gula ögonskuggor och har jag det så är det sällan jag gillar det. ;D

2008-12-15 @ 15:50:40
Purity

RM: Tack ska du ha =)



Linda: Ja, guld och rosa går bra ihop! =)



Sminkan: Tack! Var lite orolig för att du skulle tycka det var lite lamt, haha =P Guld är lite mer lättburet än riktigt knallgula skuggor, guld finns ju både som varmt och kallt så det finns oftast en guldnyans för alla =)

2008-12-15 @ 15:57:38
Malin

Jättefint som vanligt! :D Precis såna färger jag brukar använda mig av :)

2008-12-15 @ 16:53:28
URL: http://www.infektia.net
Nelly

Älskar dina ögon, vilken fin ögonfärg! Vill ha!

2008-12-15 @ 17:16:31
Chaosophia

Ahhhh, så läckert! Appliceringen ser helt perfekt ut. Jag avundas dina skills!

2008-12-15 @ 19:35:12
URL: http://chaosophia.blogg.se/
inthemake

Kanonfint, härligt dov guldnyans...

2008-12-16 @ 09:05:48
URL: http://inthemake.se
sminkjante

Dina makeuper är så otroligt fina.

2008-12-16 @ 10:11:38
URL: http://sminkjante.blogspot.com
L

Gillar iden på tema, och fint resultat. Vore spännande att få se lite klassiska disney-häxor också. ;)

2008-12-18 @ 00:29:16
URL: http://www.metrobloggen.se/kafka
Sanna

Lite VÄL mycket primers och foundation osv? Tycker att det ser rätt kakigt ut. Men annars var det väldigt fint.

2008-12-18 @ 19:24:59
Malin

Du är superduktig. Kram Malin*blogglovin' :)

2008-12-21 @ 14:12:26
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
glamqueen

kolla! du fick verkligen fram det lejongula i dina egna ögon! jättefint!

och vem skulle inte vilja ha den klänningen..?

2008-12-24 @ 17:13:08
haboubaa

Snygg sminkning. Hur mycket kostar Mac Pigment,Mac fluidline och Mac sculpte powder.Puss

2008-12-28 @ 08:53:47
URL: http://haboubaa.blogg.se/
angeline

gud så snyggt! du är så duktig, här pratar vi om inspiration på hög nivå! kram :)

2009-01-01 @ 21:40:37
URL: http://angelinea.devote.se
Purity

Sanna: Har man en bad skin day och dessutom vintertorr hud är det lite knepigt att få se huden att se perfekt ut, alla är inte födda med porslinshy...



Malin: Awh, tack! Kul att du har hittat hit!



glamqueen: Tack =D



haboubaa: Tack! Jag har lagt upp en lista över de svenska MAC-priser jag känner till här: http://purity.webblogg.se/2008/september/priser-pa-mac-produkter-i-sverige.html sculpt-pudret är en pro-produkt, så det kan man tyvärr inte köpa i Sverige.



angeline: Tack ska du ha för dom söta orden! =D



2009-01-06 @ 16:46:04

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy