MAC Surf Baby collection


Sommarens kollektion från MAC är här - Surf Baby! I vita förpackningar inspirerade av surfkulturen släpps läppstift, läppglans, rouge, nagellack, ögonskuggor, ögonpennor och bronzers.


MAC Surf Baby
Release date: May 26th 2011 (US/Canada), May 2011 (International)



Grab the board, hop in the Jeep, cruise the Pacific Coast Highway… Surf’s up! The lure of the endless summer starts here with My Paradise Cheek Powder, Summer Stash of Crushed Metallic Pigments, Hibiscus Lipstick and Splashproof Lash Mascara that just won’t smudge. Colourful, lustrous, and full of life…journey to a world where feeling the rush means taking a risk. Hang Ten!

Here’s bronzing for every dude and dudette looking to hit the half-pipe with a killer tan. Bring commotion to the ocean with Solar Riche Bronzing Powder and new Gold-go-Lightly Studio Careblend/Pressed Powder. Capture the surf spirit, add contours & dimension with the latest Skinsheen Bronzer Stick! Defy sun-and-sea blasted lips with Suntints SPF 20 Liquid Lip Balms. Limited edition.



Surf, Baby! Cheek Powder ($28.00 / 280 SEK)

  • My Paradise - Peach pressed powder with gold hibiscus flower overspray

Lipstick ($15.50 / 190 SEK)

  • Bust Out! - Dirty mid-tone violet (Lustre)
  • Hibiscus - Bright orange coral (Cremesheen)
  • Mocha - Peachy yellow-brown (Satin)
  • Naturally Eccentric - Creamy white nude (Lustre)

Lipglass ($15.50 / 175 SEK)

  • Girl on Board - Pale white gold
  • Good Lovin’ - Soft peachy pink
  • Krazy Kahuna - Warm mid-tone brown
  • Strange Potion - Soft coral pink

Crushed Metallic Pigment Stacks ($32.50 / 350 SEK)

  • Summer Stash - Light pink champagne, light white pearl, light violet with silver pearl, brown bronze with gold pearl (Frost)
  • Surf the Ocean - Frosty platinum, light yellow green, gold bronze, dirty graphite with silver pearl (Frost)

Eyeshadow ($15.50 / 170 SEK)

  • Saffron - Deep coral caramel (Satin)
  • Short Shorts - Frosty white champagne (Frost)
  • Sun Blonde - Dirty yellow gold (Frost)
  • Surf U.S.A. - Frosted teal (Frost)
  • Swell Baby - Mid-tone grey (Satin)

Nail Lacquer ($13.50 / 150 SEK)

  • Hangin’ Loose - Dirty pink nude
  • Ocean Dip - Mid-tone creamy aqua

Powerpoint Eye Pencil ($15.50 / 160 SEK)

  • Blue Noon - Teal with gold pearl
  • Gilded White - Yellow white frost

Pigment ($19.50 / 225 SEK)

  • Naked - Fleshy beige with golden copper pearl
  • Melon - Soft bright golden peach

Splashproof Lash Mascara ($14.00 / 160 SEK)

  • Blacksplash - Black

Bags (MAC Stores Only)

  • Surf, Baby! 1 ($28.00)
  • Surf, Baby! 2 ($32.00)

Suntints SPF 20 Liquid Lip Balm ($15.50)

  • Full of Grace - Soft sheer rose
  • Pink Tinge - Clean bright yellow pink with gold pearl
  • Lilt of Lily - Soft creamy pale pink

MAC Skinsheen Bronzer Stick ($29.50)

  • Tan-tint - Soft suntan bronze
  • Billinoaire Bronze - Warm golden tan
  • Gilty Bronze - Coppery bronze with gold shimmer

Blushette (235 SEK)

  • Barbara-Ann - Mid-tone coral
  • Bound For Love - Mid-tone berry

Bronzing Powder ($24.00 /250 SEK)

  • Solar Riche - Mid-tone deep orange brown
  • Refined Golden - Finely spun gold with soft pearl finish

Studio Careblend Pressed Powder

  • Gold-Go-Lightly - Mid-tone golden tan brown
  • Lush-Light Bronze - Mid-tone rosy pink brown

Brush

  • 129SH Powder/Blush Brush ($34.00 / 350 SEK)









Blushette: Barbara-Ann, Bound for love. Skinsheen bronzer stick: Tan-tin, Billionare bronze, Gilty bronze



Cheek powder: My paradise



Lipglass: Girl on board, Good lovin', Krazy kahuna, Strange potion



Lipstick: Naturally eccentric, Hibiscus, Bust out!, Mocha



Nail lacquer: hangin' loose, ocean dip



Crushed metallic pigment: Surf the ocean, Summer stash



Pigment: Naked, Melon



Bronzing powder: Refined golden, Solar riche
Studio careblend pressed powder: Lush-light bronze, Gold-go-lightly



Splashproof mascara
Powerpoint eye pencil: Gilded white, Blue noon




Eyeshadow: Short shorts, Sun blonde, Saffron, Surf USA, Swell baby



Suntints: Full of grace, Pink tinge, Lilt of lily



Bags: Surf, Baby! 1, Surf, Baby! 2



Jag älskar älskar ÄLSKAR dom här förpackningarna, det bara skriker sommar om dom och mina tankar går direkt till surfbrädor när jag ser linjerna och blommorna. Högg ni inte läppglanset Strange potion med Venomous Villains-kollektionen förra hösten så får ni en chans till nu - det är riktigt snyggt! Jag tänker spana in ögonskuggan Saffron, läppstiftet Hibiscus och rougen och bronzersen på stift när kollektionen landar i butik den 8:e. Något ni blir sugna på?


In English: This year's summer collection from MAC is here - Surf Baby! In white packaging inspired by surf culture, this launch includes lipsticks, lipglosses, blushes, nail polishes, eyeshadows, pencils and bronzers.

I absolutely love, love, LOVE the packaging, they totally scream summer and my thoughts are instantly gravitating against surf boards when I see the lines and flowers. If you missed out on the lipglass Strange potion with the Venomous villains collection last fall, make sure to check it out now - it's gorgeous! I'm planning to take an extra look at the eyeshadow Saffron, the lipstick Hibiscus and the blush and bronzer sticks when this collection launches. Anything that caught your eye in this launch?



Please remember to link back to this post if you wish to share this information and pictures on your website/blog!




Karin

snyggt inlägg! inspirerande

2011-05-07 @ 11:20:13
URL: http://minegeninspiration.blogg.se/
Carros Skönhet&Hälsa

Tycker inte att förpackningarna är så snygga men ska bli spännande att testa!

2011-05-07 @ 11:34:44
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Aila

Åååh sommar, ååh vad jag har längtat efter värme och så kommer MAC med den här härliga sommarkollektionen...YUM!

2011-05-07 @ 11:44:30
Kajalpennan

Jag köpte den vita pennan igår. Funderade länge på den blå och vita skuggan samt ett läppstift men jag var i ärlighetens namn för trött för att ta beslut, ångrar det nu :-( skulle köpt mer

2011-05-07 @ 12:32:34
URL: http://kajalpennan.se
johäänna's Make up, clothes och trams.

Jag måste ha läppstiftet hibiscus!

2011-05-07 @ 13:13:00
URL: http://theniceness.blogg.se/
am

cheek powder my paradise blev jag sugen på. Måste hitta nån som kan langa. Tror du dem kommer gå fort?

2011-05-07 @ 14:18:33
madde

Tycker förpackningarna är fina =) jag ska inhandla ögonskuggan Surf Usa, eyepencil blue noon och pigmenten.

Kommer kollektionen ut i maj internationellt? Eller Juni?

2011-05-07 @ 15:00:03
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Anonym

Hej!



Jag har förstått att du gillar Macs produkter... men har du hört något om eller testat Idun minerals, mineralsminket som säljs på apoteket? Jag har läst och hört så mkt bra om det, men det är ju nysläppt (började sälljas förra veckan tror jag) så man kan ju aldrig veta. Vore kul om du kunde säga några ord om det sminket! :)



Kram

2011-05-07 @ 19:10:20
Florentziaart/ Lina

nah, kollektioner och begränsat smink är inget jag gillar att köpa, för när dem tar slut går det inte att köpa nya. :/

2011-05-08 @ 01:13:26
URL: http://florentziaart.blogspot.com
Linda

Finns en hel del intressant i den kollektionen men jag blir extra nyfiken på bronzersticken, jag har varit sugen på en cremebronzer ett tag så det vore kul att få tillfälle att kika närmare på dem. Sun tinten Lilt of Lily låter som något för mig också.

2011-05-08 @ 08:32:28
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
T

What are the blushettes? Are they regular blushes?

2011-05-08 @ 09:29:50
T

Oh, nevermind. In the picture they seemed to be blushsticks. Haven´t seen any swatches of them yet si I just wondered. I am always interested in mac blushes :)

2011-05-08 @ 09:33:00
Purity

Karin: Tack!



Carros: Smaken är som baken =)



Aila: Jag toklängtar efter sommaren, det är inte långt kvar nu!



Kajalpennan: jaså, fick du tjuvhandla? ;) jag är också sugen på den blå skuggan, ser töntigt pigmenterad ut!



Johäänna: det ser superfint ut!



am: Det beror helt på hur många diskarna har fått in. Just dom här pudren med speciella designer brukar gå åt ganska bra.



madde: pigmenten är permanenta i sortimentet, så dom finns ju kvar senare med =) Som jag skrev i inlägget så släpps den nu i maj, den 8:e som vanligt.



Anonym: tyvärr har jag inte testat Idun minerals, men jag vet att Fröken rosa och Killer colours har, kolla in hos dom vetja!



Florentziaart: det tar så pass lång tid för mig att använda upp en ögonskugga, läppstift eller rouge så när det väl (eller rättare sagt om, när det kommer till puderprodukter - dom håller ju typ för alltid) tar slut så kommer jag säkert hitta en liknande produkt.



Linda: Jag har fått hem ett bronzerstick att testa, lägger upp lite mer info och bilder under dagen!



T: I'm super curious about them too, it's such a handy format!

2011-05-08 @ 11:39:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Kajalpennan

Hela kollektionen var framtagen på Lanakas flygplats. Den blå skuggan var ordentligt pigmenterad men jag blev osäker på dess likheter med Steamy m fl som jag har så många av. Kanske inte är lik alls var ju tyvärr för trött för att komma på att Steamy fanns på bordet bredvid...

2011-05-08 @ 21:04:25
URL: http://kajalpennan.se
Mayaline

Släpps denna kollektionen tidigare internationellt än i USA??

2011-05-09 @ 13:55:30
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy