Swatches: OPI Pirates of the Caribbean


Här kommer swatches och flaskbilder på OPI's sommarkollektion i samarbete med Disney, Pirates of the Caribbean. Alla lacken, förutom silver shatter, är målade i två lager och är i krämfinish. 







Planks a lot!, Steady as she Rose, Sparrow med the Drama
Mermaid's tears, Stranger tides, Skull & Glossbones, Silver shatter



Mermaid's tears - Dusty light jade creme



Stranger tides - light sage creme



Skull & Glossbones - grey creme with beige undertones



Silver shatter - rough metallic silver crackle



Planks a Lot! - Dusty purple creme



Steady as she Rose - dusty light lavender creme with pink undertones



Sparrow me the Drama - dusty rosey pink creme


Jag är superförtjust i alla sju, jag älskar pastellack och dom här har lite dammigare undertoner än vad vi är vana att se, och därmed väldigt lättburna. Krackel-lacket Silver shatter är väldigt grovkornigt och har en metallicfinish, till skillnad från de tidigare krackel-lack vi har sett från andra märken som överlag har fokuserat på krackel-lack i krämfinish. Krämlacken har väldigt bra formula och är väldigt pigmenterade, och jag har faktiskt inte hittat några dupes för några av lacken jag har i min samling - den här kollektionen är väl värd att spana in!

OPI Pirates of the Caribbean-kollektionen släpps i svensk butik under slutet av maj.



In English: Here are swatches and bottle pics of the OPI summer collection in collaboration with Disney, Pirates of the Caribbean. All polishes, except Silver shatter, are cremes and I used two coats.
I love all seven of them, I love pastels and these have got a bit dustier undertones than we are used to, and therefore very easy to wear. The crackle polish Silver shatter has got large particles and has got a metallic finish, which differs it from the previous crackles we have seen from other brands that overall have focused on creme crackles. The cremes has got a great formula and are highly pigmented, and I haven't acctually found any dupes for any of them in my collection - this collection is well worth checking out!
OPI Pirates of the Caribbean will be launched during May.
In English: Here are swatches and bottle pics of the OPI summer collection in collaboration with Disney, Pirates of the Caribbean. All polishes, except Silver shatter, are cremes and I used two coats.

I love all seven of them, I love pastels and these have got a bit dustier undertones than we are used to, and therefore very easy to wear. The crackle polish Silver shatter has got large particles and has got a metallic finish, which differs it from the previous crackles we have seen from other brands that overall have focused on creme crackles. The cremes has got a great formula and are highly pigmented, and I haven't acctually found any dupes for any of them in my collection - this collection is well worth checking out!

The OPI Pirates of the Caribbean collection will be launched during May.




Emilie

Jag vill ha allesammans! >.< Problemet är att jag vill köpa hem hela shrekkollektionen, orlys vårkollektion och denna. Tur att jag fyller år i maj, får önska mig transdesignleveranser i present :P

2011-03-18 @ 13:44:42
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Carina

Det var länge sedan jag kände mig riktigt sugen på så många lack ur en och samma kollektion. Vill ha 4 av dem du visar upp :)

2011-03-18 @ 14:29:15
URL: http://www.totalbeauty.se
Aila

Stranger tides och Mermaid's tears ska jag ha;)!

2011-03-18 @ 15:02:49
Lina

Jag kommer nog att köpa hela kollektion och då inte bara för att jag gillar färgen utan mest för att jag älskar Pirates filmerna.....

2011-03-18 @ 16:08:29
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
emelie

Ååh vad fina :D Hur var steady as she Rose lacket, var det fulltäckande eller genomskinligt? Jag har letat efter en sådan färg men de flesta är genomskinliga vilket jag inte tycker om :(

2011-03-18 @ 16:10:50
Josefine

Namnen har de lyckats med måste jag säga :P Bygger upp mod för att köpa mitt första nagellack, kanske hinner bli lagom till maj ^^ De är ju ganska diskreta, så varför inte ;)

2011-03-18 @ 17:34:57
Emma

Himla fina, sugen på de flesta :)

2011-03-18 @ 17:44:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Emilie: man får ta några i taget! 



Carina: vilka är du sugen på? =)



Aila: bra val!



Lina: två anledningar är bättre än en? =)



emelie: Steady as she Rose är helt täckande i två lager, som syns på swatchbilden =j



Josefine: dessa är absolut bra val att börja en lacksamling med, superfina allihop!



Emma: jag älskar alla sju!

2011-03-18 @ 17:53:27
URL: http://purity.webblogg.se/
HippiSara

otroligt snygga färger, speciellt Stranger tides! men jag tycker inte att färgerna passar in på Pirates of the Caribbean-temat! Jag skulle velat ha riktigt mörka färger, fast då skulle det passat bättre att lansera dem som en höstkollektion förstås! : D

2011-03-18 @ 18:08:27
URL: http://hippisara.blogg.se/
Sara

Ooh gillar Mermaids tears. Och silver shatter är det snyggaste shatter lacket jag sett hittills... Länkade till dina swatches på MUA's nailboard, de borde gilla't! :)

2011-03-18 @ 21:52:07
Pamsan

vilken härlig kollektion. Ser fram emot att kunna beställa dessa. Älskar samarbetet, namnen och färgerna. :) Skönt att äntligen ha fått se swatches på dessa.

2011-03-18 @ 21:59:43
URL: http://pamsan.wordpress.com
bella

jag trodde inte de skulle vara så fina som de är! läckra pasteller, inte snutteputtiga :) tack för swatches!

2011-03-18 @ 23:31:29
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Omygloss

Vilka otroligt snygga foton du tagit! Du är så otroligt duktig

2011-03-19 @ 00:04:43
URL: http://omygloss.blogg.se/
Anna

De är alla jättejätte fina, men de liknar allihopa nagellack jag har från förrut :(

Däremot måste jag bara säga att jag ÄLSKAR O.P.Is namn på sina produkter.. t.ex Sparrow me the Drama :D Ärligt talat började jag asgarva åt det :D

Haha



2011-03-19 @ 00:46:03
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Nellie

Åh, jag skulle såå vilja ha Mermaid's Tears! Superfint!

Ha en bra dag :)

2011-03-19 @ 11:30:36
URL: http://ladyfyme.blogg.se/
Sexy Sadie

ikke akkurat fargene jeg forbinder med sjørøveri, såg for meg sterk teal med gullglitter og neonrød og lignende.

2011-03-19 @ 12:55:58
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Michilicious ~

Ah, fina! Jag vill ha allihopa!

Olivia

Åh yay swatches! Mermaid's tears, Planks a lot, Sparrow me the drama, och shilver shatter så klart är mina favoriter. :)

Riktigt fina och älskar namnen haha.

2011-03-19 @ 18:47:23
URL: http://varnishme.blogspot.com/
Michilicious ~

Jag håller med om att färgerna inte direkt påminner om pirater though.

Purity

HippiSara: jag tycker det är kul att färgerna inte är vad man förväntar sig, faktiskt!



Sara: Tack för länkningen! =)



Pamsan: Kan verkligen rekommendera alla sju, kan inte välja en favorit!



bella: ja, verkligen spot on - dammiga pasteller for the win!



Omygloss: Åh, tack så mycket! =)



Anna: Jag har faktiskt inte hittat en enda dupe på något av lacken bland min samling på över 200 lack, säg till om du vill att jag ska göra några färgjämförelser!



Nellie: Jag tycker det påminner om Chanels Jade, så snyggt!



Sexy Sadie: Ja det hade också varit fint, men jag gillar att det inte är helt förutsägbara färger och att nyanserna är lite nyskapande!



Michilicious: Alla är superfina!



Olivia: OPI är grymma på att hitta på namn!

2011-03-20 @ 14:27:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Anna

Jag intalar mig själv att jag har något liknande, jag har köpt så många nya lack nu på sistone att jag måst stoppa mig själv ;)

Från att inte haft några lack alls nästan har jag nu över 100 :O

Så jag måst intala mig själv att "jag har dendär färgen renn" ;)



2011-03-20 @ 15:47:24
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Anna: låter sunt, är väldigt lätt att förköpa sig på lack =P har över 250 st nu och samlingen växer och växer... Man tycker ju att man borde ha alla färger man behöver vid det här laget ;)

2011-03-21 @ 16:56:37
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy