Nya MAC-rouge


Idag när de nya MAC-kollektionerna Jeanius och Wonder Woman släpptes så passade jag på att knipa två supersnygga rouge, ett ur vardera kollektion - skimriga persiko/korallfärgade duorouget Mighty Aphrodite från Wonder Woman, och matta gammelrosa Pink Cult från Jeanius. 




Mighty Aphrodite (Wonder Woman)



Mighty Aphrodite (Wonder Woman)



Mighty Aphrodite (Wonder Woman)



Mighty Aphrodite (Wonder Woman)



Mighty Aphrodite - pink side, peach side, mixed



Pink Cult (Jeanius)



Pink Cult (Jeanius)



Pink Cult (Jeanius)



Pink Cult


Jag är riktigt förtjust i båda rougen, båda två är sådana som jag tror passar både varma och kalla hudtoner. Pink Cult ser inte ut att vara så mycket för världen i dosan, men när det kommer på huden ger det ett fräscht nyponrosintryck på mina vinterbleka kinder. Mighty Aphrodite har ett fint diskret skimmer/glow, och man kan välja själv hur mycket färg man vill ha genom att blanda de två olika nyanserna - den ljusa sidan är mer som en skir highlighter, medan den mörka sidan är galet pigmenterad.

Mighty Aphrodite och Pink Cult kostar 235 respektive 215 kr/st och finns ute i butik nu.


In English: Today, the MAC collections Wonder Woman and Jeanius were released here in Sweden, and I fell for two gorgeous blushes, one from each collection - shimmery peach/coral duo blush Mighty Aphrodite from Wonder Woman, and matte muted pink Pink Cult from Jeanius.
I'm really chuffed about both blushes, they're both shades that I think suits both cooler and warmer skintones well. Pink cult doesn't look too exciting in the pan, but once on the skin it gives a fresh flush to my winter pale cheeks. Mighty Aphrodite has got a discrete shimmer/glow, and you can choose yourself how much colour you want by mixing the two shades - the light shade is more like a sheer highlighter, while the dark side is insanely pigmented.
In English: Today, the MAC collections Wonder Woman and Jeanius were released here in Sweden, and I fell for two gorgeous blushes, one from each collection - shimmery peach/coral duo blush Mighty Aphrodite from Wonder Woman, and matte muted pink Pink Cult from Jeanius.

I'm really chuffed about both blushes, they're both shades that I think suits both cooler and warmer skintones well. Pink cult doesn't look too exciting in the pan, but once on the skin it gives a fresh flush to my winter pale cheeks. Mighty Aphrodite has got a discrete shimmer/glow, and you can choose yourself how much colour you want by mixing the two shades - the light shade is more like a sheer highlighter, while the dark side is insanely pigmented.




keijukainen

Pink Cult is so pretty! It's the only thing I would've bought from Jeanius but Mac decided not to launch that collection here.

2011-03-08 @ 16:26:42
Purity

keijukainen: I know, it's so pretty! That sucks that you didn't get Jeanius since MAC nordic decided to launch it =/

2011-03-08 @ 16:56:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

De är fina båda och jag köpte såklart de två också :)

2011-03-08 @ 17:52:33
URL: http://emla82.blogspot.com
CaZz

Jag köpte också Mighty Aphrodite idag, love it! Jag köpte även nya Gaga läppstiftet och den gröna ögonskuggs paletten Valiant från Wonder Eman kollektionen, mycket finare än vad som sagts i många recensioner. Dom nya Sheen Supreme läppstiften och cream blushes var sjuk snygga, det blir en fattig månad.....

2011-03-08 @ 19:39:59
Eleni

...och jag som inte skulle handla något från Wonder Woman-kollektionen klickade hem både läppstiftet Marquise d' och rouget Mighty Aphrodite från kicks hemsida. Det var det köpstoppet det, haha :D

2011-03-08 @ 19:47:02
Minnie

gillar din design :D

2011-03-08 @ 19:54:45
URL: http://finest.se/minniewinnie
Annica

verkligen fina färger. ;D

2011-03-08 @ 20:18:31
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Felicia

åhh dom såg sjukt snygg ut :D

2011-03-08 @ 20:29:31
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Purity

Emma: bra val! =) Köpte du nåt mer?



CaZz: Sheen supreme och creamblend blush är båda permanenta i sortimentet, så dom kan du vänta med om det svider i plånkan den här månaden!



Eleni: Hatar när det händer, men å andra sidan så brukar det vara produkter som man blir så där alldeles extrasuperkär i så det är värt det ;)



Minnie: Tack, kul att du har hittat hit!



Annica: Ja, dom är väldigt olika men väldigt fina båda två!



Felicia: Pink cult är mitt nya favoritvardagsrouge!

2011-03-08 @ 21:40:18
URL: http://purity.webblogg.se/
lollo

damn it! funderade länge idag på pink cult men bestämde att jag skulle skippa. men nu här såg jag igen hur fint det är, måste ha x)

2011-03-09 @ 02:15:39
Anna

Jag älskar Mighty Aphrodite, jag har velat ha den ända sedan jag såg en video på yoitube om den :)



2011-03-09 @ 03:48:17
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
ankaan

fin blogg:)

allt bra ?

2011-03-09 @ 04:15:27
URL: http://lovemehatemejustdoitright.blogg.se/
Des

Har de höjt priset på rougen? Jag kommer ihåg när ett rouge kostade typ 175... Himla fina i vilket fall som helst!

2011-03-09 @ 08:22:07
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

lollo: hehe, det är svårt att stå emot! ;)



Anna: Det är superfint, men jag tror nog minsann att jag är snäppet mer förtjust i pink cult!



ankaan: tack, kul att du har hittat hit!



Des: Ja, när jag började köpa MAC kostade rougen 205, så det går uppåt med nån femma per år =/

2011-03-09 @ 16:13:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisette

dom såg ju underbara ut!

2011-03-09 @ 20:25:58
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy