Nfu Oh #52


Älskar älskar älskar flakelack. Dom ser ut som små juveler på naglarna och har ofta ett helt fantastiskt djup, och allra vackrast bland flake-lacken är de från koreanska Nfu Oh.

#52 har en blå bas med lila underton med flakes som skimrar i turkost och grönt. Som de flesta andra flake-lack så är inte formulan helt hundra - den är ganska tjock, seg och svår att få att flyta ut över nageln - men resultatet blir så sjukt fint att det är väl värt besväret. För att flakesen ska synas genom basfärgen betyder det att basfärgen är väldigt skir och man behöver lacka ganska många lager, med #52 krävdes det fyra. Med ett sånt här lack är ett snabbtorkande överlack definitivt din bästa vän. Jag har svårt att sluta stirra på mina naglar, det här lacket är sjukt fint!













In English: I love love love flake polishes. They look like little jems on the nails and often have a fantastic depth, and the most pretty among the flake polishes are the ones from Korean brand Nfu Oh.

#52 has got a blue base with purple undertones with flakes that flashes turquoise and green. As with most other flake polishes, the formula isn't top notch - it's pretty thick, goopy and doesn't spread that nicely onto the nail - but the result is so stunning that it's well worth the trouble. For the flakes to show through the base colour, the base needs to be very sheer and you need to do quite many layers, I needed 4 coats with #52. With a polish like this, a fast drying top coat is your best friend. I have a hard time stop staring at my nails, this polish is gorgeous!




Carolina

Åh! Oh! Verkligen ett passande namn! Flake är ju såå snygg i lack, och till synes även i nagellack! O.O Det här väcker verkligen ett ha-begär inom mig!

2011-03-02 @ 16:25:34
Emilie

Wow, det är så sjukt fint! Jag vill handla massor med nfu oh >.<

2011-03-02 @ 17:31:07
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Michilicious ~

Ofnwueoqnclh, dessa lack är så sjukt vackra! <3 Älskar flakelack.

Beställer du dina Nfu Oh från Nail Mail eller vart köper du dem??

Michilicious ~

Måste tilläga att flaskan är sjukt fin också... :3

Honi

Åh så underbart! Alltid älskat deras flaskor :) riktigt söta.

2011-03-02 @ 19:14:00
URL: http://honi.blogg.se/
Olivia

Nämen gud va snyggt!! Sista bilden på din tumme är helt magisk. :)

Måste bege mig på en jakt efter flakelack!

2011-03-02 @ 20:07:52
URL: http://varnishme.blogspot.com/
Nailtastic

Vilken liten juvel! Tror inte jag har denna. Eller så har jag det? Måste titta efter med detsamma!

2011-03-02 @ 21:24:47
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Anna

Direkt jag besökte din sida och såg detta tänkte jag "WOW".. underbart lack :)

På fredag kommer studiestöd, får bege mig ut på en liten nagellacks jakt, vi borde ha några fina flake nagellack i någon av butikerna här i Vasa ;)



2011-03-03 @ 03:19:35
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Sanna

Det är sååå vackert!

2011-03-03 @ 10:37:07
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Purity

Carolina: Älska flakes! =D



Emilie: Eller hur! Så synd att det är lite småsvårt att få tag på...



Michilicious: Just dessa köpte jag via nailmail, men de finns även att klicka hem från www.viis.ee.



Honi: Visst är flaskorna helt underbara, som små prydnader i sig =)



Olivia: Det är ännu finare i verkligheten, det är så tråkigt nu på vintern när man inte riktigt kan fånga såna här lack på bild pga ljuset =/



Nailtastic: Det är så svårt med märken som inte har namn utan bara nummer på sina lack, man blandar ju ihop dom!



Anna: Hoppas du hittar något, flakelack är inte helt lätta att hitta i butik utan är lättare att hitta på nätet... Dessa kan du beställa från bland annat www.viis.ee.



Sanna: Visst är det, som en sjöjungfrustjärt!

2011-03-03 @ 14:58:47
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy