Mighty Aphrodite


Vissa nyanser av brunt får mina ögon att se galet gröna ut - både de som innehåller en gnutta rött (som är motsatsfärgen till grönt), men förvånande nog även bruna toner som är uppblandade med lite grönt!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC prep + prime transparent finishing powder
  • MAC powder blush duo - mighty aphrodite
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - henna
  • e.l.f. mineral eyeshadow - wild
  • Fyrinnae eyeshadow - nijiro
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • L'oréal lash architect 4D mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - spitfire





















Skuggornas placering: Henna på hela det rörliga locket, Wild i globlinjen, yttre v:et och längs nedre fransraden. Nijiro som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån.




In English: Some shades of brown makes my eyes look crazily green - both those who contains a touch of red (which is the opposite colour of green), but surprising enough also brown shades that leans towards green!

Shadow placement: Henna on the lid, Wild in the crease, outer v and along the lower lash line. Nijiro as a highlighter on the brow bone and inner corner of the eye.




Lilly

fräscht och fint:)

2011-03-14 @ 11:57:17
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Linda

Åh, läppstiftet är ju så snyggt! Konsistensen ser ju helt underbar ut!

2011-03-14 @ 15:31:16
URL: http://paivys.blogg.se/
Emma

Blushet Mighty Aphrodite är så snyggt, det var en klar must-have från WW.

2011-03-14 @ 17:13:13
URL: http://emla82.blogspot.com
madde

Idag kom rouget =) tack så jättemycket för hjälpen. Otroligt schysst av dig

2011-03-14 @ 20:15:05
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Ida

Vad de färgerna passade dig! Jättefint blev det!

2011-03-14 @ 20:37:10
Andrea

Åh vad jag har längtat efter en FOTD av dig! :D Superfint! Fint att matcha en neutral sminkning med rosa läppstift! :D

2011-03-14 @ 20:40:55
Adeline

Hello,



Very pretty, it makes your eyes pop !



I enjoy watching videos or reading blogs dealing with makeup and I would like to tell you that I do appreciate your makeup talents. Your looks are always subtle, fresh and so well blended. I like the way you combine colors. You are my favourite inspiring influence !

I hope many other fantastic looks are still to come.



PS : I apologize for the possible mistakes, I am french and we are not as gifted for foreign languages as you are in nothern Europe.

2011-03-14 @ 20:43:58
Lisa

Kan du inte skriva ett inlägg dedikerat till enbart elf produkter. Vilka dina favoriter är, vad som har bra kvalitét etc. Skulle vara jättekul att höra.

2011-03-14 @ 21:23:38
Sexy Sadie

Nydelig sminkning.

2011-03-15 @ 15:03:34
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Lina

Vad fint! Slår mig själv lite just nu för att jag inte köpte Spitfire på kicks.se, satt på jobbet och tänkte nej den behöver jag nog inte men nu har jag ändrat mig och då är den slut....

2011-03-15 @ 16:39:40
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Thessa



Å, så fint! Jag funderar på ditt läppstift, på min skärm är det en perfekt rosa nyans som drar åt lila, men jag är så trött på felköp via nätet (kan tyvärr inte klämma och titta på MAC live) och lilatonat kan ju bara bli så fel...men vad säger du, är läppstiftet mer rosa än lila eller är det min skärm som luras? För jag vill ha ett rosa läppstift med lila undertoner och inte tvärtom :-) Och absolut INTE ett läppstift som ser mörkt lila ut, då ser man ju ut som en tant ;-) (iaf jag)

2011-03-15 @ 16:40:33
Purity

Lilly: Tack!



Linda: Det är jätteskönt på läpparna =)



Emma: Håller med!



madde: åh, vad bra! Det var så lite så, kul att jag kunde hjälpa till!



Ida: Tack ska du ha!



Andrea: Tack så mycket!



Adeline: Hi there, welcome and thank you so much for you comment, it really made my day! =)



Lisa: Jag känner inte mig så extremt bevandrad i elf's sortiment tyvärr, dom produkter jag har testat och verkligen fått tycke för är deras studio powder brush, creme eyeliners och nagellacken!



Sexy Sadie: Tack!



Lina: Åh, typiskt =(



Thessa: Det är definitivt mer rosa än lila, väldigt lättburet =)

2011-03-15 @ 16:44:46
URL: http://purity.webblogg.se/
Sublim

Superfint, som vanligt!:)

2011-03-15 @ 19:58:04
URL: http://www.sublimt.se
sonidlo

That lipstick is very pretty!

2011-03-16 @ 17:45:07
URL: http://www.sonidlo.com/
Michilicious ~

Jag älskar såna här ögonsminkningar på dig!


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy