China Glaze First mate


First mate heter det här kungsblå lacket med dammig underton från China Glazes vårkollektion Anchors Away. Jag är inte speciellt stolt över själva lackjobbet - jag lackade naglarna i halvmörker efter två glas vin - men bilderna visar i alla fall färgen bra. Det här lacket har en väldigt bra formula, flyter ut fint över nageln och täcker i två lager. Väldigt tjusigt och väldigt bärbart för att vara blått!











In English: First mate is the name of this royal blue polish with a dusty undertone from the China Glaze spring collection Anchors Away. I'm not too proud of the polish job - I did my nails in semi-dark after two glasses of wine - but the pictures at least shows the colour nicely. This polish has got a great formula, spreads nicely onto the nail and is opaque in two coats. Very fancy and very wearable for being a blue!




Adina

Lite random fråga egentligen... du som använder Seche Vite som överlack, vad använder du när du bara ska bättra på överlacket? Använder du Seche Vite då också, eller har du ett annat överlack som du använder då?

2011-03-09 @ 20:00:37
Anonym

Lite random fråga egentligen... du som använder Seche Vite som överlack, vad använder du när du bara ska bättra på överlacket? Använder du Seche Vite då också, eller har du ett annat överlack som du använder då?

2011-03-09 @ 20:01:06
Adina

FAIL, där kom det 2 likadana kommentarer efter varandra igen. Datorn klickar :P

2011-03-09 @ 20:01:40
Purity

Adina: jag bär oftast inte ett lack mer än 3, max 4 dagar, så jag brukar faktiskt inte bättra på överlacket. Men ibland händer det och då tar jag antingen Seche vite eller ett vanligt genomskinligt överlack, beroende på vad som finns närmast till hands.

2011-03-09 @ 20:33:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Erika

Vilken snygg färg :)

2011-03-16 @ 18:42:35
URL: http://zomboni.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy