Efwa recenserar: NYX Soft matte lip cream


NYX Soft matte lip creame
Jag beställde lite julklappar till mig själv från USA och cherry culture som ju har mycket
NYX-saker. Jag gillar NYX väldigt mycket och sakerna är riktigt bra. Jag har gloss,
ögonskuggor och läppstift därifrån och har aldrig blivit besviken förutom färger jag inte gillat
eller inte passat i.
Nu runt jul hade NYX kommit ut med en ny produkt som heter ”Soft matte lip creme” och om
det står det så här:
” It's not lipstick, nor is it lip gloss. It's like nothing you've experienced before. It's a lipstick
cream that goes on silky but looks soft matte. These long-lasting lip creams come in 11
different colors that will be sure to keep your lips moisturized and colorful!”
Det är ju alltid lite spännande att testa nytt och även om frakten är ganska stor så är ju själva
produkterna billiga. Det betyder att om man är beredd att beställa en del så kommer det att bli
bra billigt. Jag beställde 9 av de 11 färgerna som fanns (och en hel del annat) och färgerna var
riktigt fina.
Det första som slår en är lukten/doften. Den är stark av vanilj och något annat svårbestämt
men jag gillar den mycket. Trots det är jag lite överväldigad av att doften är så stark och
nästan på gränsen till lösningsmedels-lukt. Nu försvinner just det ganska snabbt men man bör
vara beredd på att det finns en viss underton av detta. Även den starka doften försvinner rätt
snabbt, så gillar man inte lukten kan man kanske stå ut ca 4 minuter så försvinner den.
Lip cremen är, som det står, mycket silkig i sin konsistens och glider på lätt men I vissa fall
lite skirt och de ljusa färgerna kan lätt fastna i ojämnheter om du har några, typ lite narig. Men
med lite pill och fix så täcks det mesta bra.
Produkten torkar efter ett tag vilket jag är mycket tacksam över eftersom jag, av någon
anledning, verkar äta läppprodukter och annars måste ta på nytt hela tiden oavsett om jag gör
som man ska för att få “läppstift att hålla”. Att det skulle återfukta är nog en sanning med
modification. Det kanske finns sådana ingredienser I men på läpparna känns det torrt. Å andra
sidan tycker jag det om alla läpprodukter så man kanske inte ska lyssna på just det.
Det fina med att det torkar är att man kan sätta på läppglans över om man vill men då
motverkar man kanske I sitt tycke den matta finishen.
Det mest irriterande med produkten, och det kanske ses som underordnat, men jag kan inte
hitta någonstans hur mycket det är i behållaren!!! Inte på behållaren, inte på Cherry cultures
sida och inte heller på NYX sida där produkten inte ens kommit upp än. Jag upplever iallafall
att de är lite kortare än “NYX girls round lip gloss” och lite tjockare. Kanske lika mycket i?
Jag kommer nog att använda de här ganska flitigt eftersom jag som sagt kanske vill ha färg på
läpparna lite längre än vanligt och kan ha läppglans över utan att färgen under försvinner för
snabbt. De kostar 6 dollar styck vilket jag tycker är ett riktigt bra pris.
Betyg: 4
Jag beställde lite julklappar till mig själv från USA och cherry culture som ju har mycket NYX-saker. Jag gillar NYX väldigt mycket och sakerna är riktigt bra. Jag har gloss, ögonskuggor och läppstift därifrån och har aldrig blivit besviken förutom färger jag inte gillat eller inte passat i. Nu runt jul hade NYX kommit ut med en ny produkt som heter ”Soft matte lip creme” och om det står det så här:

” It's not lipstick, nor is it lip gloss. It's like nothing you've experienced before. It's a lipstick cream that goes on silky but looks soft matte. These long-lasting lip creams come in 11 different colors that will be sure to keep your lips moisturized and colorful!”




NYX Soft matte lip cream



NYX Soft matte lip cream


Det är ju alltid lite spännande att testa nytt och även om frakten är ganska stor så är ju själva produkterna billiga. Det betyder att om man är beredd att beställa en del så kommer det att bli bra billigt. Jag beställde 9 av de 11 färgerna som fanns (och en hel del annat) och färgerna var riktigt fina.

Det första som slår en är lukten/doften. Den är stark av vanilj och något annat svårbestämt men jag gillar den mycket. Trots det är jag lite överväldigad av att doften är så stark och nästan på gränsen till lösningsmedels-lukt. Nu försvinner just det ganska snabbt men man bör vara beredd på att det finns en viss underton av detta. Även den starka doften försvinner rätt snabbt, så gillar man inte lukten kan man kanske stå ut ca 4 minuter så försvinner den.




NYX Soft matte lip cream: Tokyo, Istanbul, Antwerp, Milan, London



NYX Soft matte lip cream: Stockholm, San Paulo, Amsterdam, Addis Ababa


Lip cremen är, som det står, mycket silkig i sin konsistens och glider på lätt men I vissa fall lite skirt och de ljusa färgerna kan lätt fastna i ojämnheter om du har några, typ lite narig. Men med lite pill och fix så täcks det mesta bra. Produkten torkar efter ett tag vilket jag är mycket tacksam över eftersom jag, av någon anledning, verkar äta läppprodukter och annars måste ta på nytt hela tiden oavsett om jag gör som man ska för att få “läppstift att hålla”. Att det skulle återfukta är nog en sanning med modifikation. Det kanske finns sådana ingredienser I men på läpparna känns det torrt. Å andra sidan tycker jag det om alla läpprodukter så man kanske inte ska lyssna på just det. Det fina med att det torkar är att man kan sätta på läppglans över om man vill men då motverkar man kanske I sitt tycke den matta finishen.












Det mest irriterande med produkten, och det kanske ses som underordnat, men jag kan inte hitta någonstans hur mycket det är i behållaren!!! Inte på behållaren, inte på Cherry cultures sida och inte heller på NYX sida där produkten inte ens kommit upp än. Jag upplever iallafall att de är lite kortare än “NYX girls round lip gloss” och lite tjockare. Kanske lika mycket i?

Jag kommer nog att använda de här ganska flitigt eftersom jag som sagt kanske vill ha färg på läpparna lite längre än vanligt och kan ha läppglans över utan att färgen under försvinner för snabbt. De kostar 6 dollar styck vilket jag tycker är ett riktigt bra pris.

Betyg: 4/5




In English: Review by Efwa

I ordered some christmas gifts for myself from the USA and Cherry Culture who has got lots of NYX products. I like NYX a lot, the products are generally really good. I own glosses, eyeshadows and lipsticks from them and I've never been dissapointed unless there's a shade that I didn't like or that didn't suit me. Around christmas, NYX came out with a new product that's called "Soft matte lip creme" which they describe like this:

” It's not lipstick, nor is it lip gloss. It's like nothing you've experienced before. It's a lipstick cream that goes on silky but looks soft matte. These long-lasting lip creams come in 11 different colors that will be sure to keep your lips moisturized and colorful!”

It's always exciting to try out new stuff, and though the shipping is pretty high, the products are really cheap. So if you want to make a large order, it will be cheap in the long run. I ordered 9 out of the 11 shades available (with some other stuff aswell) and the colours are really nice.

The first thing that hits me is sthe scent. They smell strongly of vanilla and something I can't put my finger on but I like it a lot. Despite that, it's a bit overwhelming and on the border to smelling like some kind of solvant. This dissapears quite quickly, but you should be prepeared that it lingers a tiny bit. The strong vanilla scent dissapears quite quickly aswell, so if you don't like the scent, you might be able to stand the 4 minutes it lingers.

The lip creme is, like mentioned, very silky in the consistency and glides on easily, but some shades are a tad sheer and the lighter shades can get caught in the lip lines or on pieces of dry skin. But with a bit of work, they cover pretty well. The product dries after a while which I'm thankful for since I, for some reason, seem to eat lip products and usually have to re-apply constantly if I want it to last. The moisturising properties mentioned are true with some modification. There might be those kind of ingredients, but it feels dry on the lips. I do think that of almost all lip products, on the other hand. The great thing about that it dires is that you can apply a lipgloss on top.

The most irritating part about this product is that I can't find anywhere how much the tube contains! Not on the tube, not on Cherry culture and not on NYX's webpage where the product isn't even listed yet. I do imagine that they are a bit shorter than the "NYX round lip gloss" and a bit fatter. Perhaps they contain the same ammount?

I will probably use these a lot since they stay on for a longer time than traditional lipsticks and I can wear a lipgloss on top without the colour underneath dissapearing quickly. They cost $6 each which I think is a really good price.

Rating: 4/5




elin

Finns det någon chans att de andra färgerna också kan swatchas? såg jättefina ut! =)

2011-01-23 @ 12:47:39
Viola, Killer Colours

Ja, jag vill också se fler swatches :D Dessa ser jättefina ut!

2011-01-23 @ 13:49:28
URL: http://killercolours.blogg.se/
Efwa

Det kan jag göra. Det är dock ganska lite som skiljer när man har dem på läpparna, dessa var de som bröt genom. Men det är ju inget extra besvär, så det gör jag gärna.

2011-01-23 @ 14:16:26
Michilicious ~

De här måste jag kolla in! ^^

bella

superläckra! yey!

2011-01-24 @ 17:07:46
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Emma P

Den beige tycker jag är skitsnygg. Du har väldigt fin mun.

2011-01-27 @ 22:50:54
URL: http://sminkan.blogg.se/
kia

thanks so much for the review! can you compare them to other lip products like the new mac glosses or occ lip tars?

2011-01-28 @ 04:58:17
URL: http://yummy411.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy