Deep shade


Blått är en färg som många tycker är väldigt svårburet runt ögonen. Vill man testa blå ögonskugga (ursnyggt speciellt till bruna ögon!) men är rädd för 80-talseffekten så kan blå skuggor med grå undertoner vara ett bra val. Det är fortfarande blått, men inte lika intensivt.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC prep + prime transparent finishing powder
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC blush - dame
  • MAC beauty powder - shell pearl
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - suave intentions
  • MAC eyeshadow - love lace
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - crazy cool
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyesahdow - concrete (for brows)
  • MAC pearlglide eyeliner - fly-by-blue
  • MAC chromaline - black black
  • MAC haute & naughty lash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • Lancôme color fever gloss - BB Sand





















Skuggornas placering: Suave intentions på hela det rörliga locket, Love lace i globlinjen och längs nedre fransraden över fly-by-blue. Deep shade i det yttre v:et, Crazy cool för att tona det blå uppåt och utåt. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.





In English: Blue is a colour that many people find hard to wear around the eyes. If you want to try out blue eyeshadow (especially gorgeous if you have brown eyes!) but are a bit scared about the 80's effect, blue eyeshadows with grey undertones might be the way to go. It's still blue, but not as intense.

Shadow placement: Suave intentions on the lid, Love lace in the crease and along the lower lash line on top of fly-by-blue. Deep shade in the outer v, Crazy cool to blend the blue upwards and outwards. Shroom as a highlighter on the brow bone and the inner corner of the eye.




Tina

Jag älskar blått! :)Tack för en bra blogg! Läs gärna min sminkblogg!

2011-01-31 @ 12:18:58
URL: http://hairbycle.blogg.se/
Purity

Tina: hej! Det är jättekul att du vill kommentera i min blogg, men då de senaste fem kommentarerna från dig har avslutats med "läs gärna min sminkblogg" och mitt kommentarsfält inte är en gratis annonsplats så kommer liknande kommentarer från dig att raderas i framtiden. Jag skulle uppskatta om du kunde respektera detta. Tack på förhand!

2011-01-31 @ 13:47:54
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Blått är riktigt snyggt till bruna ögon, själv har jag blå så jag har alltid dragit mig för att prova blå ögonskugga. Blått och blått känns inte helt 100.

Blev inspirerad av hur snyggt det var på dig och ska helt klart kolla in blå skuggor med grå underton! Gäller väl att våga prova sig fram =)

2011-01-31 @ 14:05:12
URL: http://honeibee.blogspot.com
Purity

Emma: blått framhäver faktiskt blå ögon med, hur knasigt det än må låta! =) tycker absolut att du ska ge det ett försök - blir det inte som du tänkt dig är det ju bara att tvätta bort och försöka igen.

2011-01-31 @ 14:21:56
URL: http://purity.webblogg.se/
Jenny

Nä,du har rätt. Man är lite "rädd" för 80talskänslan. Men det handlar ju om mängd och kulör. Du har lyckats riktigt bra!

2011-01-31 @ 14:26:35
URL: http://pautsidan.blogg.se/
Aila

Superfint ju - gillar´t!

2011-01-31 @ 14:59:18
Alice

Hej!

Supersnygg look :D

Jag kollade på din kommentar innan om att blå ögonskugga framhäver blå ögon. Det var väldigt intressant! Jag trodde att jag som har blå ögon bara kunde ha orangebrunrödgul-aktiva skuggor för att framhäva ögonen.

Hmm... Detta förklarar varför min L'Oreal palett för blåa ögon hade blåa skuggor :)

Liten fråga bara, vet du varför blåa ögonskuggor framhäver blåa ögon? Lite konstig fråga, men jag är nyfiken :)



Ha en trevlig dag!

2011-01-31 @ 16:41:13
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Purity

Jenny: Tack! Det gäller att hitta rätt nyans och färgkombination - jag bär knallblå skuggor ibland med, men det gäller att kombinera det på rätt sätt =)



Aila: Tack så mycket!



Alice: Tack ska du ha! Tyvärr har jag ingen aning om varför blåa skuggor framhäver blå ögon, det verkar vara unikt just för blått - mina gröna ögon, till exempel, ser bruna ut när jag har gröna skuggor...

2011-01-31 @ 18:37:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Pernilla

80-talet var ju dösnyggt... Eller inte. Det är du iaf!

2011-01-31 @ 18:49:32
FlorentziaArt/ Lina

Att tona ihop en blå ögonskugga eller andra färglada.färger med en neutral nyans som brunt,taupe, grå, svart är ett annat sätt att mjuka upp den blåa ögonslugga. ;-)



Jag älskar att ha tex brunt kombinerat med rött & orange! =D

2011-01-31 @ 20:14:45
URL: http://florentziaart.blogspot.com
Efwa

Nä då Sanna, det är inte unikt för blått. Det finns vissa gröna sminkningar som tar fram det gröna i min ögon också (jag har blå/grön/grå ögon).

Men det verkar vara slumpmässigt vilka det är. Ibland är det kombinationer och ibland är det en viss skugga.

Kanske är det beroende på hur mycket grönt eller blått man har i iris? Jag menar, du och jag har så olika ögonfärg att det snarare beror på det än något annat?



Alice: Man kan ha vilken färg som helst på skuggorna oavsett färg på ögonen. Det beror snarare på om man vill förstärka något eller inte. Sedan kanske alla har någon färg eller nyans de passar sämre i, men det får man testa sig fram till.

2011-01-31 @ 22:33:20
Anna

Jättesnyggt Sanna :)

Jag har kommit in i en fas där inga färger tycks passa på mig... åtminstone inte enligt mig själv :D

Jag har försökt med en massa men jag ser bara konstig ut... så jag kör enkelt nu med bara mascara å kajal.. och ibland någon neutral skugga :D

Vill tillbaka till min färgperiod :)

Glanset på läpparna är jättefint också :)

2011-02-01 @ 08:22:27
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Michilicious ~

Ahhh, så fint! o <3

Michilicious ~

Fuuuu, jag glömmer alltid att om jag skriver "o" mellan två *-stjärnor så blir det bara ett o i fetstil -__-

Maria

love it!

gillar blått men tyvärr så använder jag inte det i ögonskugga, men ska nog börja med det nu :P

2011-02-04 @ 11:50:41
URL: http://lilliss84.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy