China Glaze - Crackle collection


Fler och fler nagellacksmärken hakar på trenden med krackelerande effektlack. Först ut var svenska IsaDora, sedan hakade Barry M, Depend och lack-jätten OPI på, och nu till våren släpper även China Glaze en kollektion med krackelerande lack i olika färger.


China Glaze Crackle
Release date: February 2011 (US/Canada), Unknown (International)





Crackle glaze
  • Black Mesh - black crackle
  • Lightening Bolt - white crackle
  • Broken Hearted - pink crackle
  • Cracked Concrete - grey crackle
  • Crushed Candy - teal crackle
  • Fault Line - purple crackle







Jag vet inte, jag känner mig lite "meh" angående den här kollektionen. Jag har två crackle-lack från IsaDora plus OPI's svarta, och även fast det är en kul grej så har jag bara använt dom en gång var. Jag kommer skippa den här kollektionen för jag känner mig inte alls sugen på fler eftersom konceptet känns lite söndertjatat på den svenska marknaden, dock tror jag att den kommer slå bättre internationellt där man inte haft tillgång till IsaDoras och Depends budgetvarianter under förra hösten.


In English: More and more polish brands jumps on the bandwagon with crackeling effect polishes. First out was Swedish IsaDora, then Barry M, Swedish Depend and the polish giant OPI did their versions, and now for spring, China Glaze are also releasing a collection with crackle polishes in different shades.

I don't' know, I feel a bit "meh" towards this collection. I have two crackle polishes from IsaDora plus the black one from OPI, and allthough it's a fun detail, I've only used them once each. I will skip this collection because I think the concept has already been done so many times before, allthough I think it will be a larger hit on the international market where you don't have the access to the IsaDora and Depend polishes as we have here in Sweden.



Source: Chic profile




Anna

Jag vet inte om jag är tråkig eller vad det är, men jag har inte alls fastnat för denna trend. Jag provade en gång, men jag gillade inte resultatet så jag har helt och hållet skippat dessa crackle-lack.

Men smaken är ju som baken..delad antar jag :)



2011-01-08 @ 12:18:17
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Lina

Jag har inte heller fallit för dom här lacken, det är för stökigt för mig tror jag, och för extrema färger, men det gråa från china glaze blev jag riktigt sugen på, lite diskretare :)

2011-01-08 @ 14:43:39
Caroline

Ser mer framemot Isadoras dova pasteller som kommer sen :)

2011-01-08 @ 14:49:25
URL: http://stylefile.blogg.se/
Michilicious ~

Jag känner också lite "meh".

Men jag kanske skaffar mig nåt av dessa ändå, bara jag får se dem i verkligheten eller swatches ^^

roxcat

Jag känner också att jag klarar mig utan dessa, har redan ett par från Isadora och Depend och de används inte särskilt ofta ändå.

2011-01-08 @ 17:12:40
URL: http://roxcat.net/blog/
Emma P

Jag kan inte låta bli att känna mig lite stolt över Isadora. tycker det är fantastiskt av ett svenskt märke(Sverige är ju ett litet land) att damma av en gammal trend som inte slagit så särdeles och göra en så stor grej av det. Sen känner jag också meh, men klart, vi har ju sett det och burit det länge nu, kan tänka mig att andra blir mer exalterade...

2011-01-08 @ 17:55:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Emma

Känner lite att jag kan detta nu, det känns lite som 2010 :)

2011-01-08 @ 20:00:48
URL: http://emla82.blogspot.com
Sylvie

After you helped me get the IsaDora polishes, I've used the white one so far and the only instance in which it worked was over China Glaze's Four Leaf Clover. It's really hard to find a good combination for these crackle polishes because not everything is good. I always end up having to do a trial run on a few fingers to see how it turns out. Plus with China Glaze's narrower brush, I don't see it working out because the crackling just looks crappy if you go over your nails a few times, or if you apply too thin a layer. I'm really glad I only asked you to help me get the basic white and black cuz I have no idea what to do with them.

2011-01-08 @ 20:35:49
Louise

Jag håller helt med! :)

2011-01-09 @ 00:37:53
URL: http://bylouisef.blogg.se/
Louise

Jag håller helt med! :)

2011-01-09 @ 00:38:53
URL: http://bylouisef.blogg.se/
Frida

Så fort isadoras crakle-lack släpptes bestämde jag mig för att absolut inte köpa något av dom. Jag tycker att det känns väldigt opersonligt eftersom att så många hakade på trenden. Då gör jag hellre mina egna nageldekorationer som känns personliga :)

2011-01-09 @ 09:35:20
URL: http://alittlepinkgirl.blogg.se/
Emma

Får så mycket inspiration av dig att göra lite lite annorlunda sminkningar, kul :).

Och ja, det med krackeliering effekt har blivit väldigt populärt på sistone ^^:

2011-01-09 @ 19:23:13
URL: http://emmacb.blogg.se/
Anonym

JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!! PUSS!

2011-01-09 @ 22:08:29
Amanda

Får jag bara fråga om du var vid Hötorget igårkväll vid typ 9-tiden? Jag var nämligen där med en kompis och är säker på att jag såg en tjej som var slående lik dig! haha :)

2011-01-09 @ 22:34:11
Sublim

vafasen, det ser ju ut som du på promo-bilden!:)

2011-01-10 @ 21:14:11
URL: http://www.sublimt.se
Purity

Anna: Jag har två isadora-lack, men har bara använt dom nån gång var. Fastnade inte heller för det riktigt!



Lina: Ja, det grå ser fint ut!



Caroline: Jag ser fram emot China Glazes andra vårkollektion, Anchors away =)



Michilicious: Jag är också nyfis på hur de beter sig på nageln!



roxcat: Agreed!



Emma P: Ja, kul att lilla svenska isadora var de som drog igång den här trenden igen! =)



Emma: Ja, lite som 2009 då det var hypat med matta lack!



Sylvie: I totally agree with you, the thin brushes of the China Glaze polishes will probably be an issue.



Louise: Vi svenskar verkar vara mätta redan på den här trenden!



Frida: Ja de syntes på nästan allas naglar ett tag!



Emma: Tack så mycket, vad glad jag blir!



Anonym: Tack, kul att du har hittat hit! =)



Amanda: Haha! nej det var tyvärr inte jag, scary med en dubbelgångare! ;)



Sublim: Haha, tycker du? =D

2011-01-10 @ 22:57:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Fröken Frodig

Crackle-lacktrenden känns förbi nu. Har det svarta från Isadora, använde det 2-3 ggr i början och kanske blir nån mer gång, annars tycker jag man fort blev "mätt" på effekten. Sen torkar nog lacken ihop rätt fort i flaskan har jag fått för mej.

2011-01-12 @ 21:22:27

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy