China Glaze - Anchors away collection


China Glaze bjuder oss på hela tre nya kollektioner till våren. Den första av dom heter Anchors away och går i ett marint tema med lite annorlunda och nyskapande nyanser för en vårkollektion.


China Glaze Anchors away
Release date: January 2011 (US/Canada), Unknown (International)





Nail lacquer

  • Life Preserver - rust-orange creme
  • Hey Sailor - classic red creme
  • Ahoy! - fuchsia shimmer
  • First Mate - royal blue creme
  • Starboard - kelly green creme
  • Lighthouse - warm gold shimmer
  • White Cap - silver white frost
  • Pelican Gray - dove grey creme
  • Sea Spray - pale blue creme
  • Below Deck - purpled taupe creme
  • Sunset Sail - warm tan creme
  • Knotty - khaki shimmer






Jag tror att den här kollektionen kommer bli en riktig storsäljare, det finns nog något som passar alla! Jag är mest nyfiken på de dammiga pastellnyanserna Pelican grey, Sea spray och Below deck, ihop med Life preserver, Starboard och First mate. Hela kollektionen lockar mig faktiskt! Jag vet inte om den här kollektionen släpps i Sverige, men vårkollektionerna brukar ta sig hit någon månad efter internationellt släpp. Är det några av lacken som lockar er?


In English: China Glaze offers three new collections for spring. The first one is called Anchors away and has got a marine theme, with some different and new thinking shades for a spring collection.

I think this collection will be a real hit, there are probably a polish for every taste in this collection! I'm particulary excited about the dusty pastels Pelican grey, Sea spray and Below deck, together with Life preserver, Starboard and First mate. I want the whole collection! Does any of the shades that appeal to you?



Source: My lips but better




Viola, Killer Colours

Jaaa! Aaah! Ser såå fram emot denna!

2011-01-04 @ 11:43:26
URL: http://killercolours.blogg.se/
madde

Jag gillar Ahoy och Below Deck =) dessa två ska jag investera i.

2011-01-04 @ 12:37:10
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Veronica

Below deck och Pelican grey är jag mest intresserad av. Fick jag bara välja en så skulle det nog bli Below deck. Fast jag kanske ändrar mig när jag ser swatchar på resten. Har bara sett Below deck, Pelican grey och Sea spray än så länge.

2011-01-04 @ 14:24:35
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Aila

Äääär så otålig - släpps i januari - men, NÄÄÄÄÄR i januari? Det är skillnad på 5e och 31a januari. Orkar inte vänta meeeer;D

2011-01-04 @ 16:28:31
Andrea

Jag vill ha Below Deck, den har jag väntat på :)

Sedan när jag såg swatchar på China Glazes Facebook (ja, kolla där allihopa!) så gillar jag många.

Jag tyckte Ahoy! verkade så mumsig, påminde om Strawberry Fields :D

2011-01-04 @ 16:34:10
Emma

Det var många färger som lockade, mest de i kräm.

2011-01-04 @ 17:00:52
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Viola: Jag meeeed!



madde: Jag kommer go bananas med den här kollektionen!



Veronica: Kolla china glazes facebook-sida, där finns swatches på samtliga lack =)

2011-01-04 @ 17:26:32
URL: http://purity.webblogg.se/
elsa

en fråga om något helt annat, ska göra en beställning på elf och behöver en ögonskuggsborste. men det är ju ett hav av olika borstar på den sidan och jag är inte så haj på det här med smink så jag undrar om du har något tips.



2011-01-04 @ 17:57:13
Michilicious ~

Gaah, alla lacken i den här kollektionen är JÄTTESNYGGA!! D8

They shall be mine.

Klara, Amalthea

Måste säga att jag ser fram emot White Cap, Lighthouse och Ahoy! något helt galet mycket!

2011-01-04 @ 22:21:29
URL: http://amalthea.webblogg.se/
Anna

Jag gillar Sunset Sail, Pelican Grey och Below Deck :) Underbara färger i hela kollektionen :)

2011-01-05 @ 01:50:27
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Martine

Ahoy! och First mate var väldigt fina. Även Starboard var snygg

2011-01-05 @ 09:46:48
Emilie

JAg vill ha typ alla :O

2011-01-05 @ 10:39:22
URL: http://vintertroll.blogg.se/
FowZie ♥ ~ felicia aulén

det roliga med bloggar är att alla är unika! =)

finns något för alla (:

2011-01-05 @ 12:38:01
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Veronica

Purity: Just det- det hade jag helt glömt ;-)

2011-01-05 @ 14:11:19
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Sussie

Håller med många om att Below Deck är fint! Hoppas att de vanliga affärerna hemma tar in kollektionen i vår. Jag är fortfarande sugen på Peace on earth från China Glazes julkollektion, men jag har inte kommit mig för att söka reda på den på nätet än då kollektionen inte kom ut i affärerna.

2011-01-07 @ 01:45:38
URL: http://julkallahander.blogg.se/
Purity

elsa: Vad för sorts pensel är du ute efter, en att packa färg med, en att tona skuggor med osv? Jag rekommenderar deras studio-borstserie i alla fall, de håller mycket högre kvalitet än resten av borstarna och penslarna.



Michilicious: Samma här! =D



Klara: Jag vill ha Life preserver, Hey sailor, Ahoy!, First mate, Starboard, Lighthouse, White cap, Sea spray och Below deck =)



Martine: Eller hur!



Emilie: Visst är det en döläcker kollektion? =)



FowZie: Visst är det så, kul att du har hittat hit! =)



Sussie: Jag tyckte det var synd att julkollektionen inte kom till svensk butik. Har sett några av seten på vissa kicks, men inte lösa lack.

2011-01-10 @ 22:41:16
URL: http://purity.webblogg.se/
elsa

som sagt är jag grön så jag vet inte ens vad det innebär att packa färg eller tona skuggor. Men om jag får gissa antar att det är nummer 2, tona skuggor. men det blev (studio) eyeshadow c brush. kanske är helt ute och cyklar med den. menmen.

2011-01-11 @ 11:05:09
Purity

elsa: Vill du ha intensivt med färg vill du ha en platt, tät pensel för att trycka på skuggan med, och vill du ha en skir applicering eller en pensel för att tona skarpa kanter med så vill du ha en lite fluffigare pensel. Eyeshadow C brush ser ut att vara bättre lämpad till att packa färg än att tona, trots att de har skrivit att den är till för att tona. Å andra sidan så finns det inga regler - tycker man att det är lättare att tona med en platt, tät ögonskuggspensel än en fluffig pensel så ska man använda det man tycker funkar bäst för en själv!

2011-01-11 @ 22:19:06
URL: http://purity.webblogg.se/
elsa

tack för minilektionen. ja det är nog snarare en skir applicering. har nämligen inte riktigt fått till en hårdare sminkning utan att se ut som en transclown med blåtiror än.

får pröva mig fram med olika borstar helt enkelt. tack för tipsen.

2011-01-12 @ 11:21:46
Unn (Syndroma)

Jag lockades och jag slog till idag innan de hinner ta slut för mig (som naugthy and nice gjorde -.-) Jag plockade på mig Hey Sailor, Ahoy, First Mate, White Cap, Pelican Grey, Seaspray och Below Deck. Sen blev det Emerald Sparkle och Ruby Pumps också för att fylla kvoten ;)

2011-01-12 @ 17:54:28
URL: http://syndromas.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy