Dior 5 Couleurs - Rosy tan


I sin sommarkollektion Electric tropics släpper Dior två stycken ögonskuggspaletter med 5 skuggor i varje - Rosy Nude och Rosy Tan. Båda paletterna innehåller en highlighter, en rosa och 3 bruna skuggor, där Rosy nude innehåller ljusare och varmare nyanser och Rosy tan innehåller lite kallare och kraftfullare färger.



Dior 5 coloeurs - Rosy tan


En Diorpalett är nästan höjden av lyx för mig - allt från den blanka, tunga dosan och sammetspåsen som den kommer i, till de mjuka, högpigmenterade ögonskuggorna med inpräntat mönster. Rosy tan-paletten innehåller 5 väldigt bärbara nyanser som går att kombinera med varandra i väldigt många olika varianter - vill du slå till på en riktigt lyxig palett som du vet att du verkligen kommer få användning av så är det här ett säkert kort!

Paletten kostar ca 585 kr och släpps i butik under våren 2011.
















In English: In their summer collection for 2011, Electric tropics, Dior releases two eyeshadow palettes with 5 eyeshadows each - Rosy Nude and Rosy Tan. Both palettes contains a highlighter, a pink and 3 brown eyeshadows, where Rosy nude contains lighter and warmer shades, while Rosy tan contain cooler and deeper colours.

A Dior palette is kind of the height of luxury for me - everything from the shiny, heavy compact and the velvet bag that it comes in, to the soft, highly pigmented eyeshadows with the classy imprint. The Rosy tan palette contains 5 very wearable shades that can be combined in almost an endless amount of ways - if you want to splurge on a really luxurious palette that you know that you will get much use out of, this is a safe bet!

The palette will cost about $58 and will be available in spring 2011.





Renate

Jeg dør etter å få fingrene i denne paletten! Den er så nydelig :)

2011-04-14 @ 12:31:12
URL: http://www.makeupbyrenate.blogspot.com
Lilly

Oh vilken fin palett!!!!

2011-04-14 @ 13:19:20
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Lina

Superfin och lyxig palett. Själv tycker jag att priset är lite i saftigaste laget och jag ska verkligen älska paletten eller makeup produkten om jag köper för ett sånt pris. Har ett läppstift från Dior som jag älskar och som känns superlyxigt!

2011-04-14 @ 13:39:21
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Modekillen

snyggt! :)

2011-04-14 @ 16:54:04
URL: http://modekillen.se
Nellie

Min kompis fick en sån gratis :D fast minus hylsan och sammet..

2011-04-14 @ 20:23:19
Linnea

Hej!

Jag är en tjej som verkligen älskar smink och nu skulle jag vilja köpa lite mac. Jag undrar om du har tips på typ tre bas ögonskuggorett nude lipstick och ett läppglans åt de ljusrosa hållet och kanske ett coral/rosa rouge?? Och jag skulle också vilja veta var du köper ditt mac smink? Vid mig nere i skåne finns det ingen mac butik nära så vad är det billigaste stället på internet? Om du vet? Jag vet bara att kicks säljer på internet.

Hoppas du kan hjälpa mig!

Ha det så bra och keep up the good work!

2011-04-14 @ 20:53:20
Krystal Leigh

Do a look! Please!! I've been wanting to see this on someone. Thanks :-)

2011-04-15 @ 04:19:52
URL: http://missysassypants.blogspot.com
Kerstin

Väldigt fina färger!

2011-04-15 @ 10:49:45
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Sexy Sadie

Nydelig, men jeg har totalt innkjøpsstopp på make up ei skikkelig stund.

2011-04-15 @ 15:36:20
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Emma

vilken lyxig liten sak, vacker och helt enkel finfin!

2011-04-15 @ 18:10:42
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

Vilka underbara färger! Ser verkligen bra ut. Får jag bara fråga dig, köpte du paletten själv? Har tänkt på det angående några andra saker i bloggen också, produkter alltså. Köper du allt själv eller blir du sponsrad något? Menar verkligen inget illa, utan frågar bara :) blir snarare glad om du blir given saker, det tycker jag att du är värd!

2011-04-15 @ 21:23:15
Purity

Renate: den är verkligen underbar, en liten lyxpärla =)



Lilly: visst är den!



Lina: Ja, jag slår inte heller till på produkter i lyxklass om det inte är något speciellt eller att jag är dödligt förtjust i hela produkten. Jag har ett läppstift från Chanel som jag alltid känner mig extra piffig i, är något speciellt med dom där små guldklimparna!



Modekillen: Löve it!



Nellie: Alltid trevligt med lyxpresenter =)



Linnea: ögonskuggor: shroom, satin taupe och cork. Läppstift: patisserie, blankett eller creme cup (beroende på vilken typ av nude du är ute efter). Rouge: fleur power (korallrosa). Det finns en MAC-disk i Malmö, i Spirit-gallerian. Den enda återförsäljaren online av MAC är Kicks.se, och priserna är samma oavsett om du handlar online eller i butik. Happy shopping!



Krystal Leigh: Will post one soon!



Kerstin: ja visst är dom!



Sexy Sadie: Det behövs ibland med.



Emma: ja, som en liten juvel!



Anonym: Jag köper mycket av produkterna jag visar upp här i bloggen själv, men jag får också en del produktutskick. Jag ser dessa produktutskick som arbetsprover till mitt bloggande och inte som sponsring, då jag behandlar alla produkter likadant oavsett om det är ett arbetsprov eller om jag köpt det själv. Vissa saker visas upp, andra inte och jag skriver alltid vad jag tycker om produkten, oavsett om det är bra eller dåligt.

2011-04-17 @ 14:38:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Michilicious ~

Väldigt fina skuggor!

Jag tycker den verkar dyr om man bara kollar på priset men med tanke på att man får fem skuggor och 585 delat med 5 blir 117 så är den ju inte särskilt dyr, det är bara det att man måste betala allt på en gång.

Jag vill ändå ha denna! ^-^


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy