Burning rose


Nu börjar det äntligen bli varmare i luften och jag längtar hur mycket som helst efter mitt sista sommarlov någonsin - bara lite drygt 8 veckor kvar nu! Här kommer en sminkning med sommarvibbar, en guldbrun sotning parat med korall-läppar.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • MAC powder blush duo - amazon princess
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC pearlglide eye liner - molasses
  • MAC chromaline - black black
  • L'oréal lash architect 4D mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • L'oréal color riche lipstick - 286 burning rose



















Skuggornas placering: Woodwinked på det rörliga locket, Espresso i globlinjen. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: It's finally getting warmer outside and I'm really really looking forward to my last summer break ever - only 8 weeks left! Here is a makeup with summer vibes, a golden brown smoky eye paired with coral lips.

Shadow placement: Woodwinked on the lid, Espresso in the crease. Shroom as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




HippiSara

snyggt! :D

2011-04-13 @ 11:54:38
URL: http://hippisara.blogg.se/
mathilda

riktigt snyggt :)

2011-04-13 @ 11:59:48
URL: http://mathildaamelin.blogg.se/
keijukainen

Beautiful! What an interesting shade of lipstick too, it looks like a perfect mix of red, coral and pink. I don't buy L'Oreal so I have to try and think of a dupe for it.. any thoughts?

2011-04-13 @ 12:42:24
Gråpyre

Åh, så klassiskt och tjusigt!

2011-04-13 @ 13:37:31
Purity

HippiSara: Tack!



mathilda: tack tack!



kejukainen: thanks hun! Try layering a sheer red and a sheer coral and blend them on your lips =) Love the shade, really unique in my collection!



Gråpyre: Tack så mycket =D

2011-04-13 @ 13:49:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Filmstjärnestuk :-) mkt vackert! Jag har en fråga till dig. Förutom din braiga blogg så älskade jag rocketqueens blogg. läste den jämt och lärde mig massor. nu har hon ju lösenordsskyddat den - vilket är synd för mig, såklart. Om ni har ngn kontakt får du hemskt gärna ge henne min mailadress (du ser den ju här) så kan hon ju välja om hon vill maila mig anv. namn och lösenord. Så, har jag iallafall försökt komma tillbaks till mitt Mekka avskönhetskunskap :-)

2011-04-13 @ 14:05:20
URL: http://hemmaliv-emma.blogspot.com
Hanna

Fin sminkning!

2011-04-13 @ 16:55:57
URL: http://bussremsa.blogg.se/
Hanna

Fin sminkning!

2011-04-13 @ 16:56:03
URL: http://bussremsa.blogg.se/
Honi

Supertjusigt :)

2011-04-13 @ 18:19:59
URL: http://honi.blogg.se/
Sofia

Hej!

Tack för en jättebra blogg! Jag har en liten fråga till dig som är MAC-expert. Jag älskar verkligen läppstiftet Lazy day, men eftersom detta inte går att få tag på längre undrar jag om du skulle kunna tipsa om några läppstift som liknar den?



Tack på förhand!

2011-04-13 @ 21:55:39
Purity

Emma: Jag misstänker att RQ har låst sin blogg för att hon inte vill blogga just nu men heller inte vill ta bort bloggen helt. Saknar också hennes blogg!



Hanna: Tack!



Honi: Tack tack =)



Sofia: Spana in Creme cup eller Angel, dom är hyfsat lika Lazy day!

2011-04-17 @ 14:29:20
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy