Beauty tag


Fina Fröken Rosa taggade mig i en beauty-meme, här kommer mina svar! 


1. Vilken foundation använder du?
Jag använder i regel flytande foundation, just nu är favoriterna MAC PRO longwear och Shiseido dual balancing foundation.

2. Favoritconcealer?
MAC Select cover up eller PRO longwear.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Neutral med en hint mot kalla undertoner.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Svårt. Vissa fransar är lättare att få dit, Ardells fransar lyckas jag bäst med, och ett bra lim är ett måste - jag kör på DUO.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Den ryker efter mellan 3-6 månader, det är typ då den börjar bli smulig/ta slut så jag går mer efter det än på exakt tid.

6. Vilken är din favoritmascara?
MAC Plush lash och Dior Diorshow 360.

7. Favoritapplikatorer?
Jag älskar alla mina MAC-borstar, men dom jag använder mest är #182 (kabukiborste), #187 (duofibreborste till foundation) #195 (concealer), #150 (puder), #116 (rouge), #217 (blending), #224 (fluff), #214 (liten stubbig platt pensel) och #208 (platt snedskuren till bryn och eyeliner).

8. Använder du någon primer?
MAC Prep + Prime skin till ansiktet, UDPP till ögonen.

9. Favvoögonskugga?
Om jag måste välja en blir det nog MAC Shroom.

10. Favvoläppstift?
MAC Patisserie

11. Favvoläppglans?
MAC moistly lipgelée

12. Favvoblush?
En nyfunnen älskling - MAC pink cult

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Dyrt = inte alltid bäst! Finns massor av superbra billigare produkter.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Jag skulle vilja gå en utbildning i SFX-makeup.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mörk/orange foundation och påmålade bryn med onaturlig form.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Det beror på... Älskar färg, men ibland känner man sig som absolut snyggast i en naturlig makeup.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
MAC! surprise, anyone? ;-)


Jag taggar: Katta Kvack, Heartcore-bruttorna och SaintBella


In English: My answers to a Swedish beauty meme.





Katta Kvack

Kul! Jag har svarat!

2011-04-05 @ 19:36:25
URL: http://kattakvack.se
Purity

Katta Kvack: yay!

2011-04-05 @ 19:51:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Omygloss

Vad är SFX?

2011-04-05 @ 22:45:49
URL: http://omygloss.blogg.se/
Lisa

Vad är skillnaden på macs Blushcreme och Cremeblend Blush? Såg detta på kicks hemsida och undrade vad som skillde dem åt.

2011-04-05 @ 23:09:25
Purity

Omygloss: SFX = special effects.



Lisa: Cremeblend blush ska ersätta blushcreme som nu utgår ur sortimentet. Dom är väldigt lika i konsistensen, men jag upplever att cremeblend blush är aningen "lättare" och torkar till en lite mer pudrig finish.

2011-04-06 @ 11:22:44
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy