MAC Venomous Villains - produktbilder


I mitten av förra veckan fick jag ett pressutskick från MAC med kollektionsinfo om höstens antaligen mest hypade kollektion - Venomous Villains. Kollektionsinfon har jag redan postat, den hittar ni här tillsammans med prisuppgifter, det här inlägget tänkte jag ägna åt bildspam - promobilder, lite produktbilder och swatches!

MAC Venomous Villains kommer att släppas den 8 Oktober hos samtliga MAC-diskar i Norden. Jag kommer hänga på låset när dom öppnar för att komplettera med lite fler produkter ur den här gigantiska kollektionen, jag återkommer med mer swatches och produktbilder efter släppdatumet!









Sweet joy, De-vil, Carbon eyeshadows



Darkly my dear blush, Her own devices beauty powder, Penultimate eyeliner



Innocence, beware! and Heartless lipsticks, Wicked ways and Devishly stylish lipglasses



I'm so vain mirror, Resort life lipgelée, French quarter and Slick black greasepaint sticks, Zoom lash mascara



Cajun and Truth and light magically cool liquid powder, Melon, Push the edge and Brash & Bold pigments



Briar rose beauty powder, She who dares and My dark magic mineralize eyeshadow duos



Dark deed and Violetta lipsticks, Revenge is sweet and Wrong spell lipglasses



Formidable!, Bad fairy and Mean & Green nail lacquers



Oh so fair beauty powder, Bite of an apple blush, Penultimate brow marker



Vile violet, Her alter image, Vainglorious eyeshadows



Sinister and Toxic tale lipsticks, Hot house and Strange potion lipglasses

 

 

 

 

Briar rose beauty powder

 

Briar rose beauty powder

 

Dark deed lipstick

 

Revenge is sweet lipglass

 

French quarter greasepaint stick

 

Briar rose on tanned (~NW30) skin - gorgeous blush shade perfect for fall!

 

Dark deed lipstick, Revenge is sweet lipglass

 

French quarter greasepaint stick

 

 

 

 

Nu är jag jättenyfiken - vad hade ni tänkt satsa på ur den här kollektionen? Jag tänker komplettera med Bite of an apple blush, Toxic tale lipstick, Strange potion lipglass, Bad fairy nail lacquer och Heartless lipstick, vi får se om jag fastnar för något mer när jag väl står vid disken den 4:e!




In English: Last week, I got a press release from MAC with collection infofor this fall's probably most hyped makeup collection - Venomous Villains. I've already posted the collection info, you can find it here, this entry will be dedicated to picspam - promo pictures, some product pictures and swatches!

MAC Venomous Villains will be released on October 8th at all Nordic MAC counters. I'll buy more items from this huge collection at the release date, I'll be back with more swatches and product pictures after the release date!

I'm really curious - what are you planning on getting from this collection? I will probably get Bite of an apple blush, Toxic tale lipstick, Strange potion lipglass, Bad fairy nail lacquer and Heartless lipstick, we'll have to see if something else catches my eye when I'm drooling at the MAC counter on October 4th!




Feel free to share this information and pictures on your blog or website, but make sure to link back to this post!





Josephine (Makeuponista)

Jättefina produkter men det är inget som lockar mig tyvärr!

2010-09-06 @ 07:02:19
URL: http://makeuponista.se
Carolina

Oh, jag tyckte den här kollektionen var jätteläcker, de första produkterna som mitt öga fastnade för var båda duo skuggorna; She Who Dares och My Dark Magic, färgerna i dosorna ser ju helt underbara ut! Något annat som föll mig i smaken var lacken, ser ju hur snygga ut som hellst, men vilken som får hänga med hem till mig får jag nog avgöra efter jag sett swatches.

2010-09-06 @ 07:37:24
Mayaline

Jag tycker att pigmenten är underbara, ångrade att jag inte köpte Brash & Bold + Push the Edge sist (har redan Melon och det är en favorit!). Mineralize e/s är snygga också, men vill se swatches på dom först!

2010-09-06 @ 08:04:45
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
mitzvi

Bite of an apple blush & Strange potion MÅSTE jag hinna få tag på. Jag kommer vara där när åhlens öppnar!



Vet vilken butik som brukar få upp sakerna först?

2010-09-06 @ 08:26:47
URL: http://mitzvi.blogg.se/
keijukainen

Ooh lucky you! That's the best pic I've seen of Dark Deed. Looks so pretty on you!



Do you think Briar Rose would look good on warmer skin? I'm NC20sh and wondering if it's going to look too "frozen to death" on me. It looks pigmented enough to use as a blush. I thought Revenge is sweet would be more pigmented so not sure about that one either cos my lips are pretty pigmented.



I also really want Bite of an apple, Strange potion and Bad fairy. My dark magic looks gorgeous in the pan but I'm not so sure about its quality after seeing the swatches. I need to be able to use it dry too, not only wet.



I'd love to get Violetta but first I need to figure out when and where I'm going to wear it :D

2010-09-06 @ 09:00:32
Lina

Ohh vad otroligt fantastiskt att få pressutskick från MAC, och från denna kollektion....

Jag är sugen på ganska mycket måste jag erkänna:

Dark Deed, Violetta, Bad Fairy, Wrong spell, Heartless, någon av de lila skuggorna. Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa större delar av kollektionen men ska försöka behärska mig.....

2010-09-06 @ 09:43:23
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Krall

Kanske Heartless och kanske French Quarter, men vi får se.

2010-09-06 @ 09:44:44
Linnea

Oj, denna innehåller en hel del saker jag gärna skulle vilja ha. Speciellt för läppar och naglar. Toxic tale, Revenge is sweet, Bad fairy och Mean & Green står nog högst på listen.

Men är nog liten chans jag kan vara vid en disk den2e så det får bli drömmar.

2010-09-06 @ 09:55:31
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Purity

Josephine: ibland är det så, då blir plånboken glad iaf =)



Carolina: mineralize-skuggorna är jättefina i dosan, tyvärr tycker jag att det är svårt att jobba med dom på huden =/ nagellacken är döläckra, dock finns det exakta kopior på formidable! och mean & green - nämligen Orlys space cadet och galaxy girl. 



Mayaline: jag har samtliga tre pigment sedan innan och dom är tokfina alla tre! =)



mitzvi: jag skulle tro att det är störst chans på Åhléns city, men ibland kan det bli knas med leveranserna så vore jag du skulle jag ringa dagen innan och kolla om dom kommer få upp grejerna i tid =)



keijukainen: really? Thanks! Briar rose is really pigmented and can definitely be used as a blush. It's cool toned but more in a purple-pink way than in a cool pink-way so I think it's wearable for both warm and cool skintones, especially if you have fair or light skin (I'm NW20). My lips are pretty pigmented aswell so revenge is sweet gives a very subtle hint of colour on my lips, similar to moistly lipgelée. I'm a bit suspicious about the mineralize eyeshadows aswell, they tend to dissapoint me so I definately need to check those out in person. Violetta is gorgeous, much more wearable than you would think! I love to pair it with a cool toned lightly smoky eye =)



Lina: ja det kommer bli svårt att behärska sig när man väl står där vid disken, mycket som lockar!

2010-09-06 @ 09:56:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Krall: french quarter är jättefint under en gråbrun skugga!



Linnea: beställ via kicks.se om du vet vad du vill ha, kollektionen kommer upp samtidigt där!

2010-09-06 @ 10:09:41
URL: http://purity.webblogg.se/
peachgirl

Inget...jag vet inte, det känns inte som "jag" nåt av det. Jag gillar inte disney heller så seriefigurerna känns inte lockande...det jag tycker bäst om är nagellacken men där finns det ju tydligen massor med dupes så då satsar jag på dom. Jag psar ihop mer kosing till "a tartan tale" istället, för där ser det ut att bli svårt att hålla i plånboken!

2010-09-06 @ 10:20:42
Cilla

She who dares and My dark magic mineralize eyeshadow duos skulle jag kunna tänka mig =) SAmt pigmentet Brash & Bold. Vet du om denna kollektion kommer att finnas tillgänglig i KICKS webshop? Samt om du vet va priset ligger på för dessa duoskuggor?

Förpackningarna är ju helt sjukt läckra =)

2010-09-06 @ 12:28:30
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
anki

Jag langar mitt från USA! Endast från Maleficent.



* My Dark Magic MES

* She Who Dares MES

* Bad Fairy Nail Polish

* Formidable! Nail Polish

* Mean&Green Nail Polish

2010-09-06 @ 14:19:16
Lisa

Jag tycker inte riktigt att innehållet matchar förpackningarna. De här Villains har ju mer gemensamt med Bride of Frankenstein och Cyndi Lauper än Askungen, men ändå känns innehållet sockersött. Jag hade förväntat mig svartröda läppar och lila rouge.

2010-09-06 @ 14:29:29
URL: http://rugby-beauty.blogspot.com/
A

Den här kollektionen är så cool! Blir sugen på ögonskuggan "sweet joy", nagellacket "bad fairy", beauty powder "oh so fair" och beauty powder "Birar rose".

2010-09-06 @ 16:21:44
URL: http://bbbu.blogg.se/
linnea

Jag vart väldigt sugen på att köpa Bite of an apple blush nu när jag såg det här!

Vet du om det är ett matt rouge eller om det är något som helt skimmer i? Hur mycket kommer de kosta? :)

2010-09-06 @ 16:36:18
URL: http://linneaerm.blogg.se/
tahma

The collection looks absolutely great. I think I just fell in love :D Can't get my eyes off the products!



And thank you for the opportunity to use your pictures, I will post some of them in my blog. And of course I'll add a link to your blog :)

2010-09-06 @ 16:42:33
URL: http://girlyrituals.blogspot.com
Leonie

Jag är kär i nagellacken,särskilt Formidable. Briar Rose lockar nu när jag ser det swatchat här. Skulle även vilja kika närmare på nudeläppstiftet.

2010-09-06 @ 17:00:02
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Michilicious ~

Jättefina produkter, två sockersöta och två riktigt vampiga :D

2010-09-06 @ 17:05:19
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Smulan

Varför den 4e? Trodde att alla kollektioner släpps den 8e? Är det fler som släpps andra datum? Men blir ju lite orolig...

2010-09-06 @ 19:48:47
Thess

jag är riktigt sugen på Vainglorious shadow, och typ alla läppstift haha

2010-09-06 @ 19:58:30
URL: http://theresekristina.myshowroom.se
Marina

Hej. Jag har köpt concealer från Mac, select cover up, men hon valde för mig för mörk nw 25, fast förra året foundation nyans var jag nc 20, så frågan är vilken nyans av concealer är lite ljusare än nw 25? Vill beställa via nätet. Tack

2010-09-07 @ 09:52:06
Purity

Peachgirl: ja, Orly har dupes på formidable! och mean & green i sin cosmic fx-kollektion, du kan köpa dom hos nailmail.se just nu faktiskt =) ange "Purity" vid beställningen så får du 10% rabatt!



Cilla: kollektionen kommer att släppas online hos kicks, mineralizeskuggorna kostar 185 kr =)



Anki: bra val! Jag ska se om jag kan få mitt langat med, väntar på svar från min langare om hon får tag på det jag vill ha eller inte.



Lisa: jag tycker dom har lyckats med en bra mix mellan vampigt och vardagsbärbart, maleficent-produkterna till exempel är ju väldigt mörka medan evil Queen-delen är lite mer bärbar för vardagsbruk.



A: ja visst är den läcker! Är mer förtjust i kollektionen än vad jag trodde jag skulle vara =)



Linnea: bite of an apple är helt matt och kommer kosta 220 kr.



Tahma: it's an amazing collection, isn't it? =) thanks for linking back, I really appreciate it!



Leonie: formidable är läckert som tusan!



Michilichious: ja jag tycker det är en bra mix!



Smulan: jag vet inte varför just den här kollektionen kommer den 4:e, kan maila MAC och fråga om du vill? Så vitt jag vet så är det här den enda kollektionen med ändrat släppdatum.



Thess: ja läppstiften lockar mig mest med! Spana in violetta, det är döläckert =)



Marina: Vad konstigt att hon valde en Nw-concealer om du har nc i foundation. Nw står för neutral warm, rosatonat, och nc för neutral cool, gultonat. Siffran efter står för hur mörk den är, ju högre siffra desto mörkare. Jag skulle rekommendera att du köper samma nyans på concealer som på din foundation, nc20.

2010-09-07 @ 10:45:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Marina

Det var min fel oxå,jag märkte inte att det var för mörkt, när jag var där, jag hade på mig lite puder och hon sa att det var okej, när hon lägt concealer på mig då var det inte för mörkt,tyckte jag, men när jag själv applicerade det då syntes det på en gång, att det är inte min nyans heller. Så jag är jätte besviken, nu måste jag slösa igen för att köpa rätt nyans, kan du rekomendera nåt vad kan jag göra nu med den här mörk nyans? kan man använda det kanske på annat sätt? tack för tipset iaf.

2010-09-07 @ 12:32:15
Emma

Så m¨nga läckra saker, kommer att bli en hel del :)

2010-09-07 @ 15:32:04
URL: http://emla82.blogspot.com
Fridde

Jag är NC15, skulle Briar Rose passa då? Kanske är ganska lika Well Dressed eller Pink Swoon?

Jag ska absolut kolla in Violetta och Revenge is sweet!!

2010-09-07 @ 21:17:08
Purity

Marina: åh vad drygt =/ men som sagt, passar NC20 i foundation borde den passa i concealer med =) den i lite mörkare nyans kan du ju använda under sommaren då du är lite solbränd!



Emma: Ja det är svårt att välja ut bara några få godbitar, man vill ha allt, haha!



Fridde: Det tror jag absolut, tror att det är en sån färg som blir snyggare ju ljusare man är =) Har inget rouge som liknar briar rose, men jag skulle tro att det är hyfsat likt well dressed eller coygirl.

2010-09-07 @ 21:49:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Jag vill köpa Bad Fairy!

Och "She Who Dares" duon, vet du vad den kommer att kosta? :)



Finns mycket fint där, synd att jag bara kan köpa över kicks.se, vilket känns läskigt (tänk om jag inte får nåt!) och så kan man ju inte swatcha IRL heller :/

2010-09-14 @ 23:22:13
Purity

Andrea: Mineralizeskuggorna ligger på 210 kr, klickar du på länken i inlägget kommer du till kollektionsinfon där jag har skrivit ut samtliga priser =)

2010-09-15 @ 15:10:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Men duuuh! Sorry, missade det kollade inte så noga den här gången :P

Tack tack!

2010-09-15 @ 18:56:27
Elina

Hej Purity!

Jag sitter och suktar efter läppstiftet dark deed och ögonskuggan vainglorious, du är inte sugen på att sälja dem till mig?

Jag bor i den stad där man inte kan få tag på mac och det vore grymt att äga dessa i sminksamlingen...

Ha det så bra, tack för en superbra blogg! Elina

2010-11-06 @ 00:13:03
Purity

Elina: jag förstår inte riktigt vad du menar, vill du köpa mina privata produkter? Svaret är i så fall självklart nej, jag vill ju gärna ha kvar mitt dark deed själv och vainglorious äger jag inte... Jag skulle tro att båda är slutsålda i butik sedan länge eftersom det var väldigt högt tryck på den här kollektionen, men du kan handla Mac smidigt via kicks.se om du bor i en stad som inte har någon Mac-disk.

2010-11-06 @ 02:54:09
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy