Färgjämförelse: MAC Bad Fairy vs. OPI The show must go on


Jag lovade ju er en färgjämförelse mellan duochromelacken Bad Fairy från MAC och The show must go on från OPI när jag hade fått tag på Bad Fairy. Det visade sig att dom är mindre lika än vad jag först trodde när jag enbart ägde The show must go on, dom är systrar men absolut inte tvillingar. Bad fairy har en starkare duokrom effekt än The show must go on och är dessutom dovare i färgen.




 

 




In English: I promised you guys a colour comparison between the duochrome polishes Bad Fairy from MAC and The show must go on from OPI when I had bought Bad Fairy. They turned out to be less similar than I first thought when I only had The show must go on, they are sisters but absolutely not twins. Bad fairy has a stronger duochrome effect than The show must go on and is less saturated and a bit darker.




Emelie

Okej, om jag vore tvungen att välja hade jag valt TSMGO - så det är ju tur att jag åtminstone har det!

2010-10-25 @ 19:00:48
URL: http://www.pssion.se
Honi

Jag gillar the show must go on mycket mer tror jag.. Klarare och vackrare tycker jag :)

2010-10-25 @ 20:01:34
URL: http://honi.blogg.se/
Aila

Jag äger båda men jag tycker att OPI The show must go on är snäppet snyggare!

2010-10-25 @ 20:13:31
Emilie

Oh, vad glad jag blir när jag ser att det är skillnad ^^ Båda två är påväg hem till mig :D

2010-10-25 @ 20:14:36
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Izabele

The show must go on! :)

2010-10-25 @ 20:51:10
URL: http://izabeles.blogg.se/
Sexy Sadie

Opis nelgelakk går mot rosa, der fairie er mer plomme.

2010-10-25 @ 22:25:22
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Andrea

Tack för jämförelsen,men just idag blev jag bara ledsnare!

Idag släpptes äntligen lite grejer(bl a. detta) på Kicks webshop.

Hade väntat och uppdaterat länge, men fick ändå inget lack sen!

Jag klickade på "Bekräfta Köp" ca. 2 min efter släppet men då fanns det inget kvar :´(

Dessutom krånglade sidan/servern för många.

Riktigt dåligt tyvärr, och MKT begränsat utbud för en hel webshop!

Ville ju ha Bad Fairy...

2010-10-26 @ 00:25:33
Purity

Emelie: Tur i oturen då =) båda är fina men jag gillar bad fairy aningen mer eftersom den duokroma effekten syns mer.



Honi: Dom är fina båda två tycker jag!



Aila: Jag tycker båda är jättefina jag med, men gillar att man ser det duokroma tydligare i bad fairy!



Emilie: Yay!



Izabele: Verkar vara många som tycker som du - tur att det är det lättare att få tag på av de två! =)



Sexy Sadie: Ja precis, bad fairy är lite dovare och mörkare =)



Andrea: Åh, ja jag hörde om det där =/ jättetråkigt att dom inte fick in mer, hoppas dom får in en till leverans så ni som inte hann (eller kunde pga att det inte fanns i lager) knipa det ni ville ha kan få en chans till. Lite trist att dom inte prioriterar webshopen mer, lär ju vara där den största kundkretsen finns...

2010-10-26 @ 11:54:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Härliga färger, har båda själv och gillar nog Bad Fariy bäst!

2010-10-26 @ 13:30:33
URL: http://emla82.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy