Eyeko Vampira


Idag, den 31:a oktober, är det Halloween! Ett par naglar med Halloween-tema är ju aldrig fel den här helgen, eller hur? =) Förra året körde jag en lite mer spexig variant, i år blev det lite mer nedtonat med Eyekos nagellack "for gothic nails" - Vampira.

Vampira är ett svart krämlack fullspäckat med små röda glitterpartiklar. Det är i princip identiskt med China Glaze Lubu Heels, men verkar ha aningen mer svärta i basen. Det är synd att solen inte ville titta fram när jag fotade det här lacket, för det gör sig absolut bäst i direkt solljus, men jag hoppas ni kan se glitterpartiklarna som gömmer sig där inne ändå. Precis som med de andra Eyeko-lack jag har testat så täckte lacket i två lager, hade en bra och lättlackad formula och torkade snabbt. Jag använde Nubar foundation som underlack och Nubar Diamont som överlack.

Har ni dekorerat era naglar i halloween-anda i helgen? =)












In English: Happy Halloween everyone! A set of Halloween themed nails can never go wrong this weekend, right? =) Last year, my Halloween manicure was a bit more colourful, this year I did something a bit more subdued with Eyeko's polish "for gothic nails" - Vampira.

Vampira is a black creme chock full of tiny red glitter particles. It's almost identical to China Glaze Lubu Heels, but seems to have a bit more black base. It's a shame that the sun didn't want to peek out behind the clouds when I took pictures of this polish, because it's gorgeous in direct sunlight, but I hope you can see the glitter particles that's hiding in there anyway. Just as with the other Eyeko polishes I've tried, it was opaque in two coats, the formula was great and it dried pretty quickly. I used Nubar foundation as a base coat and Nubar Diamont as a top coat.

Did you decorate your nails for Halloween this weekend? =)




Andrea

Bra val :)



Igår när jag var ute hade jag naglar med nude-bas och sen målat "blod som rinner nerför nageln" ^^

Idag har jag dock bytt till härligt blanksvart Liquid Leather <3

2010-10-31 @ 14:00:07
Emelie

Namnet passar ju helt klart till halloween! Jag har samma som jag haft sen i torsdags, eftersom det är soak-off gelén jag inte kan ta av än. Men färgen påminner ju lite om svart med blodrött i så man kan nog säga att den passar till halloween den också :)

2010-10-31 @ 14:42:39
URL: http://www.pssion.se
Aila

Snyggt, måste skaffas. Lubu heels är jätteskir!

2010-10-31 @ 15:55:04
Anna

Jättesnyggt lack :)

Jag har haft något liknande minns jag, men det är torrt nu :(



2010-10-31 @ 16:32:56
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
makeup morsels

ooh the color is so gorgeous, and I like the name too. I did candy corn nails for Halloween.

p.s. I did the lace look! I linked back to you too, I hope you like it :)

2010-10-31 @ 19:31:58
URL: http://makeupmorsels.wordpress.com
Emilie

Jag gillar mitt vampira! Det tråkigaste är när det ska av, glitterpartiklarna stannar kvar på nageln när det svarta är borta och är skitsvårt att få av >.<

2010-11-01 @ 13:49:38
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Adara - teckningar, foton, drömmar

Åh snyggt!! :D

2010-11-02 @ 11:59:59
URL: http://adara.blogg.se/
Purity

Andrea: ooh, låter läckert!



Emelie: Jag ser fram emot att läsa din recension av soak off-lacket sen!



Aila: Jag har inte lubu heels men har hört att Vampira ska ha bättre täckning i basen.



Anna: Visst är det fint!



makeup morsels: Oooh, candy corn nails, sounds sweet! Love the lace mask, great job =)



Emilie: Jag tyckte inte det var några större problem att få bort det, inte jämfört med OPI's glitterlack =P men helt klart svårare än ett skimmerlack eller krämlack, det håller jag med om!



Adara: Tack!

2010-11-02 @ 18:31:34
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy