Purity recenserar: OPI Avoplex cuticle oil to go


Visste ni att nagellacksmärket OPI gör inte bara fina och hållbara lack, utan att dom även säljer återfuktande produkter för naglar, händer och kropp? Serierna heter Avoplex och Avojuice och innehåller bland annat tvålar, nagelbandsolja, handkrämer och hudkrämer. En produkt ur Avoplex-serien är Cuticle oil to go, som är en gelbaserad nagelbandsolja på klämtub.



OPI Avoplex cuticle oil to go


Cuticle oil to go togs fram som ett komplement till OPI's vanliga nagelolja, nail & cuticle replenishing oil, och är tänkt att vara lätt att kunna ta med sig utan att den läcker ut i handväskan och vara lätt att applicera när man är på språng. Oljan innehåller samma ingredienser som nail & cuticle replenishing oil - vitamin E, vindruvekärnolja, avocadoolja, solrosolja, sesamolja och olja från Kukui-nöten men är i gelform istället för den traditionella rinniga oljeformen, och den kommer i en praktisk klämtub med inbyggd pensel för att den ska vara lätt och snabb att applicera utan att gegga eller droppa.

Jag är dålig på att använda nagelbandsolja, även fast jag vet att jag borde speciellt nu när det är kallt ute och mina nagelband blir extra nariga. Jag försöjer komma ihåg att olja in nagelbäddar och nagelband när jag lackar om naglarna vilket är några dagar i veckan, men gladast skulle nog mina nagelband bli av att få bli inoljade varje dag. Eftersom Cuticle oil to go är på klämtub är den lätt att ta med sig, vilket gör att jag kommer ihåg att använda den oftare. Jag brukar sitta och olja in nagelbanden och smörja in händerna under föreläsningarna i skolan, det är ett perfekt tillfälle!




OPI Avoplex cuticle oil to go brush


Jag är riktigt förtjust i den här nageloljan, den är minst lika återfuktande som en traditionell olja och är lätt att använda tack vare klämtuben och gelformulan. Det enda jag inte gillar med den är att det är lite trögt att trycka ut oljan, så när man väl får ut något så får man ut väldigt mycket olja på en nagel. Det är visserligen bara att doppa penseln i gelépölen och gå vidare till nästa nagel, så det är inget speciellt stort problem, men det hade ju definitivt varit bättre att kunna dosera lagom mängd per nagel direkt. Oljan är dryg och räcker länge, så är du ute efter en bra nagelolja som är lätt att applicera utan att kladda kan den här nog vara något för dig.


Pris: 165 kr för 7.5 ml hos återförsäljare av OPI
Betyg: 4/5




In English:
Did you know that nail polish brand OPI doesn't only make gorgeous polishes, but also nourishing products for nails, hands and body? The series are called Avoplex and Avojuice and contains soaps, cuticle oil, hand cremes and lotions. One product from the Avoplex series is Cuticle oil to go, which is a gel based cuticle oils in a squeeze tube.

Cuticle oil to go was developed as a complement to the regular OPI cuticle oil, nail & cuticle replenishing oil, and is made to be easy to bring with you without leaking into your purse and be easy to apply when you're on the go. The oil contains the same ingredients as nail & cuticle replenishing oil - vitamin E, grape seed oil, avocado oil, sunflower oil, sesame oil and kukui nut oil but is in a gel formula rather than the traditional runny oil formula, and it comes in a convenient squeeze tube with a built in brush for it to be easy and quick to apply without dripping or being messy.

I'm really bad at remembering to use cuticle oil, even though I know that I should especially when it gets colder outside and my cuticles gets extra dry. I try to remember to apply oil to my nail beds and cuticles when I apply a new polish which is a couple of days a week, but my cuticles would definately be happier if they were oiled every day. Since Cuticle oil to go comes in a squeeze tube it's easy to take it with you, which helps with me remembering to use it more often. I like to oil my cuticles and apply lotion to my hands when I'm in class, it's a perfect time to do it!

I'm really fond of this cuticle oil, it's at least as moisturising as a traditional oil and is easy to use thanks to the squeeze tube and the gel formula. The only thing I don't like about it is that you need to squeeze quite hard on the tube to get the oil out, so when it comes out, you get a big pool of it on one nail. Allthough, it's easy to dip the brush in the gel pool and move on to the next nail so it's not a huge problem, but I would have preferred that it was easier to dose the right ammount on each nail. A little goes a long way, so if you're after a good cuticle oil that's easy to apply without being messy, this one might be what you're looking for.

Price: $7.50 for 7.5 ml
Rating: 4/5






Josephine

Den är riktigt bra, har både den och den vanliga. :)

2010-11-01 @ 17:41:49
URL: http://makeuponista.se
Isabella

Jag gillar den här jättemycket. Sjukt praktisk med liten tub, använder Lush Lemony Flutter hemma men tycker den känns lite vääl avancerat att ta fram en stor burk å börja smörja nagelband på bussen till exempel. Det har hänt, och folk har kollat lite underligt. haha. Den luktar verkligen fantastiskt också!!

2010-11-01 @ 18:25:15
URL: http://barbastark.blogspot.com
Matilde

Måste testas! Hoppas den finns billigare någonstans på internet.. ;)

2010-11-01 @ 19:15:38
Purity

Josephine: Har inte testat den vanliga men jag är riktigt sugen efter att ha provat den här!



Isabella: Haha, jag kan tänka mig! =P Jag gillar också doften, luktar fräscht!



Matilde: Kolla nagellacksshopar som typ transdesign, head2toe och 8ty8, där borde den finnas lite billigare!

2010-11-02 @ 18:27:40
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy