Swatches: Riveting och Spring colour forecast


Här kommer, som utlovat, swatches på produkterna jag köpte ur MAC-kollektionerna Riveting och Spring colour forecast =) Jag har även swatchat läppstiftet bubbles, som släpptes med Riveting men jag inte köpte eftersom jag hade det sedan innan.

OBS. Jag har en kontakt i USA som köper och skickar åt mig, jag har alltså inte beställt dessa produkter från någon hemsida eller köpt dom vid någon disk i Sverige innan släppdatumet.



 

Hot Hot Hot eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Very Violet eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Nanogold eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Metal Maven lipstick (Riveting)



 

Bubbles lipstick (Riveting)



 

Show Orchid lipstick (Riveting)



 

Ripe Peach blush ombre (Spring colour forecast)



 

Studded nail lacquer (Riveting)



 

Nanogold, Very Violet, Hot Hot Hot



 

Bubbles, Metal Maven, Show Orchid

 


 

Ripe Peach (orange part, peach/pink part, blended)



 

Studded nail lacquer


 

 

 

 

 




Jag är jättenöjd med mina köp, den enda produkt jag är lite besviken på är Metal Maven. Jag hade inte väntat mig att det skulle vara snyggt ensamt på läpparna (jag har tänkt att använda det till layering över andra läppstift eller pennor, eller under ett läppglans) men jag trodde att det skulle vara mer metalliskt. Oh well, så kan det gå när man handlar utan att prova först! Jag tror absolut att jag kommer att få användning för det, däremot =)

Mina två favoritprodukter är nog Ripe peach och det matta nagellacket Studded. Ripe peach är helt, helt fantastiskt, det lever verkligen upp till hypen! Se till att hugga ett snabbt när de släpps om ni vill ha ett, för dom här kommer gå åt snabbt...



In English: Here are, as promised, swatches of the products I bought from the MAC collections Riveting and Spring colour forecast =) I've also swatched the lipstick bubbles, which was released with Riveting but I didn't get it because I had it since before.

Note: I have a CP:er in the US that bought and sent these products to me; I didn't order them from a website or buy them here in Sweden before the release date.

I'm really happy about my purchases, the only product I'm a bit dissapointed in is Metal Maven. I wasn't expecting it to look great on the lips on its own (I'm planning to use it for layering over other lipsticks or pencils, or under a lipgloss) but I thought it would be more metallic. Oh well, that's always a risk when shopping without trying it on first! I do think I'll get some use out of it, though =)

My two favourite products are Ripe peach and the matte nail lacquer Studded. Ripe peach is just absolutely stunning, it does live up to its hype! Make sure to get one fast if it's not already sold out in your country!






Nadja

Åhh Ripe Peach är ju helt perfekt! Det vill jag ha! Heelt perfekt som sagt..

2010-03-03 @ 15:11:40
F

Du tror inte att du skulle kunna agera lite shoppingservice åt mig? Jag bor tyvärr i en av de förbenade städerna utan tillgång till en macdisk :(

2010-03-03 @ 15:11:41
Purity

Nadja: Visst är det! =D



F: Jag är tyvärr bortrest till den 15:e så jag kan inte garantera att jag hinner få tag på grejer ur Spring colour forecast innan det är slutsålt (kollektionen släpps den 6:e), men maila mig om du vill att jag ska kika förbi när jag kommer hem!

2010-03-03 @ 15:34:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh jävlar vad vit Metal Maven var!



Jag var i Stockholm idag, köpte läppstiften Hue och lustreglasset Pinkarat :D (från MAC)

2010-03-03 @ 17:59:29
URL: http://michilicious.blogg.se/
Emma

Det matta nagellacket och Bubbles skulle jag vilja ha. Missade Bubbles förra gången och även denna eftersom detta inte släpps i Sverige :(

2010-03-03 @ 18:07:32
URL: http://emla82.blogspot.com
F

släpps inte kollektionen den 15'e? ifall den släpps den 6'e hinner jag ju kanske! :o

2010-03-03 @ 18:09:19
F

eller vänta, hur mycket kostar ripe peach nu igen? kom på att min budget inte är den bästa juu

2010-03-03 @ 18:12:17
Nott

The post that I was waiting for! Thanks a lot. Bubbles and Metal Maven seem to be gorgeous. I will try tomorrow to add glosses on Metal Maven, to see the change of color.

2010-03-03 @ 19:40:47
URL: http://nottilus.wordpress.com/
Unn

Fick hem allt idag, TACK <3 Och peachen är helt otrolig. Hoppas den aldrig tar slut alternativt att de kommer tillbaka snart igen (:

2010-03-03 @ 21:16:04
URL: http://syndromas.blogg.se/
Purity

Potatisbruden: Den ser vitare ut på bild än i verkligheten, men ja, den gör sig bäst ihop med ett annat stift, gloss eller penna =) Hue är jag jättesugen på med, blir nog det nästa gång det är dags för B2M =)



Emma: Ah, vad surt! =/



F: 265 kr kostar blush ombre.



Nott: You're welcome! I like bubbles a tad more than metal maven, but they're both gorgeous on top of a pink lipstick or pencil, or layered with a lipgloss =) I'll post a picture of that tomorrow, good luck with the layering!



Unn: Åh vad bra att det hittade fram! Så lite så =)



2010-03-03 @ 22:24:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg elsker lebestiftene. Alle tre.

2010-03-03 @ 23:55:38
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Carolina

Men oj så vit Metal Maven såg ut, då var nog Bubbles mer det resultat jag trodde den skulle ge :P Show Orchid gjorde sig däremot riktigt färgstark och fin!

2010-03-04 @ 02:20:43
Potatisbruden, <3 x'3

Vad tycker du att Metal Maven gör för en annan läpprodukt?? Ger den liksom en ljus, metallic glans till den andra produkten?

Är det nån stor skillnad mellan den och Bubbles kombinerat med andra läpprodukter?

2010-03-04 @ 10:45:11
URL: http://michilicious.blogg.se/
Purity

Sexy sadie: min favvo är show orchid =D



Carolina: ja, den är sjukt täckande! Bubbles är mer lättburet =)



potatisbruden: jag fixar en swatch på hur den ser ut över ett annat stift i eftermiddag =) effekten blir kraftigare med metal maven än med bubbles eftersom det är mer täckande, men färgmässigt så är de väldigt lika varandra när man använder dom till layering.

2010-03-04 @ 13:00:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Linnea

Show Orchid hör till de bästa som någonsin kommit inom läppstift tycker jag. Är helt tokkär i det.

2010-03-04 @ 21:02:18
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Purity

Linnea: Det är helt underbart!

2010-03-05 @ 09:09:07
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy