Swatch: MAC Lucky green eyeshadow


Aila ville se en swatch på hur ögonskuggan Lucky Green från MAC. Jag har några andra av POP Color-skuggorna hemma och har ytterligare två på väg hem till mig, så jag tänkte swatcha alla tillsammans sen när jag har fått hem dom. Jag hoppas verkligen att de här skuggorna hittar till Sverige snart (de kommer vara Limited edition vid alla diskar utom Åhléns city i Stockholm, där de kommer vara permanenta och dessutom komma även i refillform), eftersom det är inte är någon riktig kollektion utan mest en utökning av sortimentet så finns det inte något officiellt släppdatum. Samtliga skuggor jag har testat hittills av dessa är extremt högpigmenterade och färgerna är superfina och starka!





 

 


In English: Aila wanted to see a swatch of the eyeshadow Lucky Green from MAC. I have a couple of the other POP Color eyeshadows at home and two more on the way, so I thought I'd swatch them all together when I've got them. I really hope that these eyeshadows will make their way to Sweden soon, since it's not a real collection but an expansion of the regular range, there aren't an official release date. All of these eyesahdows I've tried so far are really pigmented, and the colours are so bright and gorgeous!




Emilie

oh, va fin den är! Jag är ju en sucker på gröna skuggor alltså :P

2010-03-28 @ 15:40:49
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Samma här, jag blir lite sur ibland för att jag har gröna ögon för då "poppar" liksom inte de gröna skuggorna lika mycket som om man hade haft en annan ögonfärg!

2010-03-28 @ 15:46:34
URL: http://purity.webblogg.se/
Mayaline

Lucky Green är otroligt snygg! Den var väldigt fin på Maggie, hoppas du visar upp den snart också.

2010-03-28 @ 16:00:59
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Gud vad fin!

2010-03-28 @ 16:02:32
URL: http://michilicious.blogg.se/
keijukainen

I wonder how similar Lucky green is to Juxt and to the other side of Fresh green mix? It still is a beautiful and springy shade!

2010-03-28 @ 16:36:18
Emilie

Mina ögon är blågrå, och håret är knallrött, så jag hoppas bara att det gröna är bra, för grönt är så himla fint :P Jag tycker dock att det gröna på dig är megafint ändå :D

2010-03-28 @ 16:48:52
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Josephine (Makeuponista

Fantastiskt fin färg!

2010-03-28 @ 18:23:19
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Anonym

Tack Purity☻, den var riktig snygg. Vaddå blir de permanent och så tillkommer några till?? Can´t wait;)

2010-03-28 @ 18:48:08
Purity

Mayaline: Ja visst är hon fin i den!



keijukainen: I'd swatch them next to each other if I had juxt. I do have fresh green mix available though (it's my sister's) so I can compare it to lucky green if you'd like?



Emilie: Görnaskuggor är jättefint till rött hår!



Josephine: Eller hur!



Anonym: Den blir permanent enbart på Åhléns city i Stockholm när de väl kommer hit, tillsammans med 2 nya skuggor till och en drös PRO-skuggor. Du kan läsa mer om det här: http://www.temptalia.com/mac-pop-colour-collection-review-photos-swatches

2010-03-28 @ 19:30:54
URL: http://purity.webblogg.se/
keijukainen

That'd be so great if you could do the comparison swatch with Fresh green mix, thank you!

2010-03-29 @ 19:33:06

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy